آمریکا علیه یک شهروند ایران دو کیفرخواست صادر کرد

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای بامداد چهارشنبه بیان کرد یک شهروند ایران را به نقض قوانین تحریم ها متهم نموده است.

آمریکا علیه یک شهروند ایران دو کیفرخواست صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) خاطرنشان کرد علیه یک شهروند ایران به اتهام دور زدن تحریم های آمریکا ضد ایران دو کیفرخواست جداگانه صادر نموده است.

طبق بیانیه دادگستری آمریکا این شهروند 33 ساله که قبلاً ساکن استانبول ترکیه بوده در دادگاه منطقه ای منطقه کلمبیا به کوشش برای دستیابی به قطعات یدکی هواپیما و عرضه آن به طرف هایی در ایران به وسیله همکاری با یک شرکت مستقر در ترکیه متهم شده است.

طبق این ادعاها او کوشش نموده قصد خود برای عرضه این قطعات ساخت آمریکا به طرف هایی در ایران را از شرکت های آمریکایی و دولت این کشور پنهان نگه دارد.

جان سی دمرز، دستیار وزیر دادگستری آمریکا گفت: این وزارتخانه به اجرای دقیق تحریم های وضع شده علیه ایران به دلیل رفتارهای ظالمانه و بی ثبات کننده این کشور متعهد است.

در کیفرخواست صادرشده علیه شهروند ایرانی ادعا شده او بین دسامبر 2010 تا جولای 2012 مدیر عملیات شرکت هواپیمایی کرال در ترکیه بوده است. او در این مدت با یاری همدستانش اقدام به خریداری قطعات یدکی هواپیما از شرکت های آمریکایی نموده است. ادعا شده شهروند ایران و همکارانش هزینه مربوط به این معامله را به بانک های آمریکا انتقال داده و قصد خود را برای انتقال این کالاها به فروشندگان پنهان نموده اند.

دولت آمریکا در کیفرخواستی دیگر این شهروند ایران را به کوشش برای صادرات کالاهای آمریکایی به ایران و ارائه خدمات به شرکت هواپیمایی ماهان متهم نموده است.

وزارت خزانه داری آمریکا از سال 2011 شرکت هواپیمایی ماهان را تحریم نموده و شرکت ها و افراد را به بهانه خرید برای این شرکت جریمه و بازداشت نموده است.

دولت آمریکا بعد از عقد توافق هسته ای برجام با ایران متعهد شد تحریم های مربوط به فروش هواپیمای مسافربری و قطعات آن را برطرف کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اردیبهشت ماه سال گذشته به طور یکجانبه کشورش را ازتوافق هسته ای با ایران خارج کرد و تحریم های برطرف شده به موجب این توافق را بار دیگر احیا کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 26344

به "آمریکا علیه یک شهروند ایران دو کیفرخواست صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا علیه یک شهروند ایران دو کیفرخواست صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید