استفاده از دانش داخلی برای تولید خطوط بساوایی

به گزارش مجله سرگرمی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تولید خطوط بساوایی با تکیه بر دانش داخلی و بومی ویژه افراد کم توان و نصب آن در شهر خبر داد.

استفاده از دانش داخلی برای تولید خطوط بساوایی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، متعاقب اجرایی شدن طرح 500 کیلومتری احداث جهت های دوچرخه و بهسازی معابر پیاده رو در حدود 157 کیلومتر از معابر پایتخت، صفا صبوری دیلمی در نشستی صمیمانه پای صحبت فعالان حوزه حمایت از حقوق شهروندان کم توان جسمی نشست تا ضمن تشریح راه چاره های مناسب سازی معابر پیاده رو در طرح یاد شده، پذیرای بازخوردها، ایده ها و نقطه نظرات این دسته از کارشناسان باشد.

وی طی سخنانی در این نشست، اجرای صحیح و قانونمند ضوابط شهرسازی در خصوص افراد دارای معلولیت را از جمله دغدغه های مدیریت شهری پایتخت طی سال های اخیر ذکر کرد.

صبوری دیلمی گفت: فقط در سال 1398 علاوه بر تشکیل کمیته مناسب سازی در سطح عالی شهرداری تهران، بیش از 80 خیابان، 40 بوستان، 40 ساختمان شهرداری تهران و همچنین تمام ایستگاه های اتوبوس تندرو برای تسهیل بهره مندی شهروندان کم توان جسمی مناسب سازی شده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با بیان آنکه در بحث مناسب سازی معابر پیاده، ضوابط متعددی برای ایجاد بستر مناسب برای افراد دارای معلولیت طراحی، کنترل و اجرا می شوند، ایجاد خطوط بساوایی را از جمله مهمترین راه چاره ها در این زمینه دانست.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مدل گذشته اجرای این خطوط دارای دوام کم و هزینه زیاد بود، روش های جدیدی توسط شرکت های دانش بنیان و مهندسان متخصص ایرانی برای رفع عیوب قبلی در حال آزمایش می باشند تا روش بهینه در این زمینه پس از اخذ نتایج آزمایشگاهی و هم اندیشی با گروه های بهره بردار انتخاب شود.

بهسازی معابر پیاده رو و احداث جهت های دوچرخه در شهر تهران، عنوان طرحی است که از ابتدای سال 1399 و با هدف ارتقای فرهنگ پیاده محوری در فضا های شهری، بهبود شرایط معابر پیاده رو و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه به عنوان یک مد حمل و نقلی پاک در دستور کار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفته است.

تهران در چشم انداز این طرح از 500 کیلومتر معبر پیاده روی استاندارد در قالب یک رینگ پیوسته برخوردار خواهد شد؛ معابری که نه تنها بچه ها، سالخوردگان و شهروندان کم توان جسمی بلکه دوچرخه سواران نیز بتوانند بدون واهمه از حرکت سریع خودرو ها و موتورسیکلت ها از مواهب تردد در آن ها بهره مند شوند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110022

به "استفاده از دانش داخلی برای تولید خطوط بساوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از دانش داخلی برای تولید خطوط بساوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید