باکس آفیس هفته؛ شکست سنگین فیلم آنگ لی در گیشه

به گزارش مجله سرگرمی، طبعا انتظار نداشتیم که حکومت جوکر به این زودی ها انتها پیدا کند و همچنان هم فیلم تاد فیلیپس صدرنشین باکس آفیس است آن هم در حالی که سه فیلم جدید به جدول فروش اضافه شدند. هیچ کدام از فیلم های جدید نتوانستند جوکر را از تخت پادشاهی پایین بکشند. فیلم نه فقط در گیشه داخلی سینماهای آمریکا و در گیشه بین المللی صدرنشین شد که تا همین الان 543 میلیون دلار در دوازده روز اول نمایش اش فروش نموده است. اما فیلم های جدیدی که به جدول فروش اضافه شدند فیلم جمینی من یا مرد متولد ماه جوزا ساخته آنگ لی و خانواده آدامز انیمیشنی با صداپیشگی اسکار آیزاک و چارلیز ترون و جکسی (Jexi) کمدی جان لوکاس و اسکات مور بودند.

باکس آفیس هفته؛ شکست سنگین فیلم آنگ لی در گیشه

این سه فیلم در کوشش برای جذب مخاطب بودند اما فیلم انگل ساخته بونگ جون هو و برنده نخل طلای کن سال جاری در این کوشش شرکت نکرد. فیلم فقط در سه سالن سینما اکران شد و منتظر هستیم ببینیم که هفته آینده با اکران گسترده اش در گیشه تاریخ سینماها چه می نماید.

با فروش تقریبا 55 میلیون دلاری فیلم جوکر کمپانی برادران وارنر، به سادگی توانست صدرنشینی اش را تکرار کند. فیلم فقط 43 درصد افت فروش داشت. درآمد فیلم در آمریکا به 192.7 میلیون دلار رسید. فیلم به طرز دراماتیکی بالاتر از حد انتظار فروخت. پیش از این رکورد بیشترین فروش یک فیلم در هفته دوم اکتبر متعلق به فیلم جاذبه با فروش 43.2 میلیون دلاری در سال 2013 بود.

در بازارهای بین المللی جوکر به فروش تقریبا 123.7 میلیون دلاری از 79 کشور رسید و در حال حاضر فروش آن در بازارهای دنیای معادل 357 میلیون دلار شده است. این عدد یعنی حالا فیلم جوکر تبدیل به نهمین فیلم پرفروشی شده که از روی کمیک بوک های دی سی اقتباس شده است و در حال حاضر درست پشت سر فیلم لیگ عدالت با فروش 657.9 میلیون دلاری نهاده شده است. این هفته فیلم در کشورهای جدیدی هم اکران شد و 10.3 میلیون دلار در فرانسه و 9.3 میلیون دلار در آلمان فروخت. انگلستان در بازارهای خارجی بهترین بازار برای فیلم جوکر بوده و فیلم 36.9 میلیون دلار تا به حال در انگلستان فروش داشته است.

خانواده آدامز که پخش کننده اش پارامونت بود، به راحتی توانست فیلم آنگ لی را کنار بزند و در رتبه دوم جدول فروش جای بگیرد. فروش این فیلم هم بالاتر از حد انتظار تحلیل گران بود. خانواده آدامز نسخه انیمیشن یک سری کاریکاتور است که در حقیقت طعنه ای به خانواده های آمریکایی قرن بیستم بود. همه اعضای این خانواده عجیب و غریب هستند.

این انیمیشن 30.29 میلیون دلار فروخت و در روز افتتاحیه اش تماشاگران به آن امتیاز B+ را در سایت سینمااسکور دادند. 59 درصد مخاطبان این انیمیشن را زنان تشکیل می دادند و 48 درصد از آن ها زیر 17 سال داشتند. گرگ تیرمن و کونراد ورنون کارگردانان این انیمیشن هستند.

انیمیشن هر چند پرفروش شد اما نه بین تماشاگران امتیاز خوبی کسب کرد و نه از طرف منتقدان تایید شد. امتیاز متاکریتیک این انیمیشن 54 از 100 است. منتقدان معتقدند این انیمیشن همان شعارهای همیشگی را در باب وفادار بودن به خود و اهمیت خانواده به شیوه ای کاملا کلیشه ای به تصویر می کشد. البته بعضی دیگر هم معتقدند که فیلم بامزه است و باعث می گردد نسل جدید با این خانواده عجیب و دوست داشتنی آشنا شوند. البته گفته می گردد که فیلمنامه لیبرمن خیلی بچگانه و سطحی نوشته شده است اما ممکن است گاهی از بزرگترها هم خنده بگیرد.

البته باید دید که فیلم از تعطیلات هالووین چه طور استفاده می نماید و آیا پیروز می گردد فروش بهتری برای خودش رقم بزند یا نه.

فیلم مرد متولد ماه جوزا ساخته آنگ لی در سومین صندلی جدول فروش نهاده شد. در فیلم جمینی من ویل اسمیت بازی می نماید و حضور او باعث شده که فیلم 20.5 میلیون دلار در سه روز اولش فروش کرد. این فیلم با بودجه 138 میلیون دلاری فراوری شده که بخش اعظم هزینه آن مربوط به تکنولوژی جوان کردن ویل اسمیت بوده است. همان تکنولوژی که مارتین اسکورسیزی هم در فیلم مرد ایرلندی از آن استفاده نموده است.

تماشاگران جمینی من هم مثل تماشاگران خانواده آدامز به آن امتیاز B+ را در سایت سینمااسکور داده اند. 56 درصد مخاطبان فیلم مردان بوده اند و 53 درصد آن ها بالاتر از 30 سال داشتند.

در بازارهای بین المللی فیلم آنگ لی هفته گذشته در پنج کشور دنیا اکران شد و این آخر هفته در 58 کشور دیگر هم روی پرده رفت و مجموع فروش اش از اکران در این کشورها 31.1 میلیون دلار بود. فرانسه و آلمان که فیلم هفته گذشته در آن ها اکران شد همچنان پرفروش ترین بازار برای فیلم جمینی من هستند. فیلم در فرانسه 5.1 میلیون دلار و در آلمان 4.5 میلیون دلار فروخت. در بازارهای جدید مکزیک و روسیه با فروش 2.7 میلیون دلاری پیشتاز هستند.

فیلم قرار است به زودی در ژاپن و تایوان هم اکران گردد.

جمینی من داستان یک قاتل مزدور دولت پا به سن گذاشته است که به ماموریتی فرستاده می گردد تا یک تروریست ناشناس را به قتل برساند. در حین این ماموریت مرد متوجه می گردد که سازمان متبوعش می خواهد خود او را هم نابود کند. اما نکته جالب این جاست کسی که برای کشتن او فرستاده شده در حقیقت نسخه جوان تر و تکامل یافته خودش است که می تواند حرکات او را پیش بینی کند و در آینده جایگزین او خواهد شد.

منتقدان از فیلم ناامید شدند و آنگ لی که کارگردان برنده اسکار برای فیلم های خوبی مثل کوهستان بروکبک و زندگی پای بود با شکست بزرگی روبه رو شد. امتیاز فیلم در سایت متاکریتیک 39 از 100 است. منتقد ایندی وایر نوشته است: یک بار دیگر آنگ لی در جمینی من کار فوق العاده ای با تکنولوژی انجام داده است اما در این فیلم جدیدش آن قدر روی تکنولوژی متمرکز شده که دیگر به سختی می گردد احساسات را در دل فیلم پیدا کرد.

پیتر دبروج از ورایتی با خشونت بیشتری با فیلم برخورد نموده و می نویسد: این فیلمی است که در آن کوشش های زیادی که انجام شده منجر به ساخت یک فیلم اکشن تنبلانه فاجعه شده است.

به گفته منتقدان فیلم دیالوگ های خنده داری دارد و شخصیت پردازی هم در آن بسیار سطحی و سرسری انجام شده است. جمینی من می توانست از فیلم های مهم سال جاری باشد که حالا با سر زمین خورده است.

انیمیشن نفرت انگیز یونیورسال با فروش 6.17 میلیون دلاری در سومین هفته اکرانش در رده چهارم نهاده شد. فیلم در بازارهای بین المللی هم 15 میلیون دلار فروخت.

این انیمیشن ماجراجویانه داستان نوجوانی به نام یی است که با یک پاگنده، از همان غول های معروف روبرو می گردد. کجا؟ روی پشت بام آپارتمانش در شانگهای. یی و دوستانش اسم پاگنده را اورست می گذارند و دست به سفر می زنند تا این موجود جادویی را به خانواده اش در بالاترین نقطه زمین برسانند. برخلاف انیمیشن خانواده آدامز منتقدان از این یکی انیمیشن بدشان نیامده است.

در میان پنج فیلم پرفروش جدول دانتون ابی هم حضور دارد. همان اقتباس از سریال مشهور انگلیسی که در بین خانواده اشراف انگلستان اتفاق می افتد. فیلم در چهارمین هفته اکرانش در گیشه ی داخلی سینماهای آمریکا 4.9 میلیون دلار فروخت.

خارج از پنج فیلم پرفروش بقیه فیلم ها تکراری بودند که هفته های پیش درباره شان حرف زدیم به جز فیلمی به نام جکسی که نهمین فیلم پرفروش باکس آفیس هفته گذشته بود. فیلم در 2332 سالن سینما اکران شد و 3.1 میلیون دلار فروخت.

کمدی جکسی با بازی آدام دیواین قرار است به یک معضل امروز بپردازد. این که اگر بیشتر از هر چیزی در دنیا عاشق تلفن تان باشید چه اتفاقی ممکن است بیفتد. منتقدان از این فیلم هم بدشان آمد و امتیاز 38 از 100 را به آن داده اند. منتقدان هالیوود ریپورتر نوشته است: تقریبا هر چیزی که در این فیلم اتفاق می افتد غلط است. جایی که نباید مردم می خندند و جایی که باید بخندند هیچ واکنشی نشان نمی دهند. این فیلم احمقانه است که تنبلانه ساخته شده و وقت سازندگان و تماشاگرانش را تلف می نماید.

خارج از ده فیلم باکس آفیس انگل ساخته بونگ جون هو از سه سالن سینمایی که اکران شده بود توانست بالاتر از 376 هزار دلار درآمد کسب کند. فیلم در هر سالن بالای 125 هزار دلار فروخته که تا به حال و از زمان لالالند سابقه نداشته است. این پنجمین افتتاحیه بزرگ برای یکی از فیلم های برنده نخل طلای کن است.

هفته آینده قرار است دنباله فیلم ملفیسنت یا همان شریر با بازی آنجلینا جولی اکران گردد. به علاوه شاهد اکران گسترده زامبی لند 2 هم خواهیم بود به علاوه فیلم مستقل جوجو خرگوشه که برنده جشنواره تورونتوی سال جاری و از فیلم های مهم فصل جوایز است.

نام فیلم هفته اکران فروش آخر هفته فروش کلی
جوکر 2 55 192.7
خانواده آدامز 1 30.3 30.3
جمینی من 1 20.5 20.5
نفرت انگیز 3 6.2 48
دانتون ابی 4 4.9 82.7
شیادان 5 3.9 98
جودی 3 3.3 15
آن: قسمت دوم 6 3.2 207.1
جکسی 1 3.1 3.1
به سوی ستارگان 4 1.9 77

باکس آفیس هفته گذشته:

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 52388

به "باکس آفیس هفته؛ شکست سنگین فیلم آنگ لی در گیشه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکس آفیس هفته؛ شکست سنگین فیلم آنگ لی در گیشه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید