آنالیز پرونده دوپینگ راموس، دکزامتازون چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، زیگور مونتالوو، مسئول کنترل عملکرد مرکز دارویی ورزش، درباره موضوع سرخیو راموس مدارکی جمع آوری نموده است.

آنالیز پرونده دوپینگ راموس، دکزامتازون چیست؟

سرخیو راموس اخیرا به دو مرتبه دوپینگ متهم شده است. اول در بازی مقابل مالاگا که باید تست دوپینگ می داده و قبل از آن دوش گرفته است و این کار از نظر کمیته ضد دوپینگ ممنوع است. مرتبه دوم هم بعد از فینال لیگ قهرمانان 2017 بوده که مقدار کمی دکزامتازون مشاهده شد، اما پزشک رئال مدعی شد او دو تزریق در زانوی راموس داشته و یوفا باید هرگونه محرومیت علیه او را نادیده بگیرد.

دکزامتازون چیست؟ مولتاوو در این باره توضیح می دهد: یک کورتوئید است، بسیار رایج است و استفاده آن در سطح مجاز کاملا بلامانع است. همچنین استفاده گلوکورتوئید و آنالژستیک هم رایج است. چون این ها هیچ تاثیر مثبتی روی عملکرد بازیکن نخواهند داشت.

توضیح مدلاین پلاس درباره دکزامتازون بدین توضیح است: مسکن برای التهابات (قرمزی چشم، گلو درد، تب، درد و ...) و درمان مناسب برای برخی از انواع آرتروزها، نارسایی های پوستی، خونی، مسائل چشم، تیروئید و برخی آلرژی ها و آسم. همچنین برای درمان برخی از انواع سرطان هم مفید است.

و اما درباره موضوع دوش دریافت راموس... مولتاوو در این باره می گوید: اشتباه از او نیست، بلکه اشتباه از کسی بوده که باید مراقب او می بوده است. او باید موضوع را برای راموس توضیح می داده و مانع دوش دریافتش می شده است. البته که در این موضوع نشریه اشپیگل که اولین بار ادعای دوپینگ راموس را عنوان کرد مدعی شده کسی که باید آزمایش دوپینگ را از راموس می گرفته بارها درباره این که نباید دوش بگیرد به او هشدار داده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6986

به "آنالیز پرونده دوپینگ راموس، دکزامتازون چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز پرونده دوپینگ راموس، دکزامتازون چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید