بزرگان کاراته یکی پس از دیگری قافیه را باختند ، آسیابری فینالیست شد، خاکسار به رده بندی رسید

به گزارش مجله سرگرمی، نمایندگان ایران در روز نخست رقابت های کاراته وان مراکش انتظارات را برآورده نکردند، آسیابری تنها ورزشکاری بود که به فینال رسید.

بزرگان کاراته یکی پس از دیگری قافیه را باختند ، آسیابری فینالیست شد، خاکسار به رده بندی رسید

به گزارش ، کاراته کا های تیم ملی ایران در نخستین روز از مسابقات کاراته وان مراکش قهرمانی جهان و انتخابی المپیک 2020 به مصاف رقبای خود رفتند که خیلی از نتایج باب میل کادر فنی و علاقه مندان به این رشته ورزشی نبوده و باعث نگرانی بسیاری از علاقه مندان به این رشته ورزشی شد.

با آغاز این رقابت ها در بخش کمیته، مجید حسن نیا به عنوان نخستین نماینده ایران در مصاف با رقیب قزاقستانی خود با نتیجه 4 بر 5 مغلوب شد، اما با شکست این رقیب قزاقستانی در دور رقابت ها حسن نیا خیلی زود از دور رقابت ها کنار رفت.

مهدی مهدی زاده از جمله کاراته کا های بود که در این دوره از رقابت ها امید زیادی به کسب مدال داشت. او در نخستین مسابقه اش به مصاف حریفی از کشور ژاپن رفت که با نتیجه یک بر یک متوقف شد، اما این نماینده کشور ژاپن بود که با توجه به قانون سنشو به مرحله بعدی رقابت ها راه پیدا کرد. رقیب ژاپنی مهدی زاده در دور بعدی رقابت ها چندان قدرتمند ظاهر نشد و نتیجه را به نماینده ایتالیا باخت تا با حذف او مهدی زاده هم از دور رقابت ها خارج شود.

سارا بهمن یار نخستین نماینده بانوان ایران در بخش کمیته بود که در نخستین مسابقه آنا ماریا حریف نه چندان مطرح خود را از کشور ایتالیا شکست داد. بهمن یار در دور دوم این رقابت ها در مقابل حریفی از کشور روسیه قرار گرفت که با نتیجه 3 بر 1 او راشکست داد. بهمن یار در دور سوم به مصاف حریفی قدرتمند از کشور ترکیه رفت که مسابقه با نتیجه صفر-صفر به خاتمه رسید. با صعود این نماینده کشور ترکیه به فینال رقابت ها بهمنیار به جدول شانس راه یافت. سارا بهمن یار در دور اول مرحله شانس مجدد به مصاف رقیب اسپانیایی خود رفت که در خاتمه با نتیجه 3 بر مغلوب رقیب مطرح خود شد.

فاطمه چالاکی دیگر نماینده بانوان ایران بود که در همان دور اول مغلوب رقیب سوئیسی خود شد. اما با حذف کاراته کای سوئیسی نماینده وزن منفی 55 کشورمان هم بخت صعود به دور بعد را از دست داد.

در ادامه این رقابت ها و در وزن منفی 67 کیلو گرم نیز هامون درفشی پور که از دیگر امید های کسب مدال کاروان کاراته کشور بود در همان رقابت نخست مغلوب رقیب عنوان دارش از کشور ژاپن شد. رقیب ژاپنی هامون در ادامه پیروز به راهیابی به مرحله بعدی رقابت ها نشد و به همین دلیل درفشی پور نیز لخت ورود به جدول شانس مجدد را از دست داد.

امیر رضا میرزایی دیگر نماینده کاراته ایران در وزن منفی 67 کیلو گرم بود که در دور اول حریف اتریشی خود را با نتیجه 2 بر 1 مغلوب کرد. میرزایی در دور دوم به مصاف عبدسلام مصطفی از اردن رفت، اما با نتیجه 6بر 1 مغلوب شد. رقیب اردنی میرزایی در دور بعد نتوانست مقابل ورزشکار مصری به فزونی برسد و همین کافی بود تا میرزایی از صعود به مرحله بعد باز بماند.

طراوت خاکسار نخستین رقابت خود را با قدرت آغاز کرد و حریف ژاپنی خود را 6 بر 0 مغلوب کرد. خاکسار در دور دوم این رقابت ها مقابل رقیب ژاپنی است با نتیجه 2 بر 2 به تساوی دست یافت، اما به لطف قانون سنشو به مرحله بعد راه پیدا کرد. نماینده کشورمان در دور سوم لونا بوسا از ایتالیا را با نتیجه 7 بر 2 شکست داد و راهی دور چهارم شد. خاکسار در دور چهارم نیز نماینده بلغارستان را شکست داد و با قدرت به دور بعد رسید. خاکسار در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 6 بر 3 مغلوب آنجلینا ترولوگا از اوکراین شد و از صعود به فینال باز ماند.

علی اصغر آسیا بری نماینده وزن منفی 75 کشورمان نیز در دور اول رقیبی از کشور روسیه را مغلوب کرد و به دور دوم راه یافت. در دور دوم نیز آقایف کاراته کای عنوان دار جهانی را شکست داد و راهی دور سوم شد. آسیابری در دور سوم حریف نه چندان قدرتمند خود از کرواسی را مغلوب کرد و به مصاف بشار النجار اردنی رفت که با نتیجه 8 بر 2 او را شکست داد. آسیابری در مرحله نیمه نهایی رقیب فرانسوی اش را با نتیجه 11 بر 3 درهم کوبید و فینالیست شد. نماینده کشورمان یکشنبه برای کسب مدال طلا رقابت خواهد کرد.

بهمن عسگری دیگر نماینده کشورمان در بخش مردان بود که در نخستین دیدار با نتیجه 3 بر 0 حریف آلمانی خود را شکست داد و به دور دوم راه یافت. عسگری در دور دوم نیز با نتیجه 3 بر 0 رقیب ترکیه ای را مغلوب کرد. نماینده کشورمان در دور سوم در مصاف با نیشیمورا از ژاپن باخت و باشکست کاراته کای ژاپنی عسگری نیز از صعود به دور بعد بازماند.

آغاز مسابقات لیگ جهانی کاراته

بهنام فر: منتقد فدراسیون کاراته هستم / برای کشورهای دیگر عجیب بود که تیم ایران در مسابقات حضور ندارد

توطئه چین و ناک اوت کاراته/ اژدها چند مدال ایران را می بلعد!؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20195

به "بزرگان کاراته یکی پس از دیگری قافیه را باختند ، آسیابری فینالیست شد، خاکسار به رده بندی رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگان کاراته یکی پس از دیگری قافیه را باختند ، آسیابری فینالیست شد، خاکسار به رده بندی رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید