بسیاری از کاربران همچنان با فقدان جک هدفون در گوشی ها کنار نیامده اند

به گزارش مجله سرگرمی، در تاریخ 16 سپتامبر 2016، فیل شیلر، رییس بخش بازاریابی اپل، در رویداد معرفی آیفون 7 به روی صحنه آمد. آیفون 7 شباهت زیادی به نسل قبلی خود یعنی آیفون 6 اس داشت و در این میان یک تفاوت بزرگ توجهات زیادی را جلب کرد؛ فقدان جک هدفون 3.5 میلی متری.

بسیاری از کاربران همچنان با فقدان جک هدفون در گوشی ها کنار نیامده اند

آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اولین گوشی های اپل بودند که بدون معینه محبوب جک هدفون روانه بازار شدند. در این مراسم، شیلر دلیل این حرکت اپل را شجاعت برای حرکت رو به جلو و انجام کارهای نوآورانه مفید برای تمام کاربران اعلام نمود. در هر صورت، این حرکت اپل با اعتراضات زیادی روبرو شد.

حالا بیش از 3 سال از آن روز گذشته است. از آن موقع، تقریبا تمام شرکت های بزرگ فعال در حوزه گوشی های هوشمند به پیروی از این روند روی آورده اند و شاهد عرضه چندین گوشی اندرویدی بدون جک هدفون بوده ایم. شاید بعضی فکر نمایند که کاربران دیگر با این فقدان کنار آمده اند و به راهکارهای جایگزین عادت نموده اند. ولی شواهد موجود اصلا چنین چیزی را نشان نمی دهند.

کاربران علاقه زیادی به جک هدفون دارند

چندین ماه قبل، شایعه ای در خصوص فقدان جک هدفون در بدنه گلکسی نوت 10 سامسونگ منتشر شد. اگر این شایعه صحت داشت، این اولین باری بود که یک پرچم دار سامسونگ بدون این معینه روانه بازار می شد. زمانی که سایت Android Authority خبر مربوط به این موضوع را منتشر کرد، بخش کامنت ها خیلی سریع سرشار از نظرات کاربران عصبانی شد. یکی از آن ها نوشته بود: امیدوارم این خبر فقط یک شایعه باشد و دیگری گفته بود: اگر خبری از جک هدفون نباشد، پس خداحافظ سامسونگ. و حتی یکی از کاربران صحبت فیل شیلر را به سخره گرفته و نوشته بود: چنین حرکتی شجاعت زیادی می طلبد.

همانطور که احتمالا می دانید، در نهایت معین شد این شایعه صحت دارد و خانواده گلکسی نوت 10 در تاریخ 7 آگوست 2019 بدون جک هدفون رسما معرفی شدند.

نکته قابل توجه این است که ظاهرا شرکت های سازنده به این اعتراضات توجهی نشان نمی دهند و همچنان گوشی های فاقد جک هدفون را با قیمت های گزاف روانه بازار می نمایند. بین آیفون 7 و گلکسی نوت 10، چندین پرچم دار بدون داشتن جک هدفون روانه بازار شده است. وان پلاس در سال 2018 روند حذف جک هدفون را از وان پلاس 6T شروع کرد که این کار هم با اعتراضات زیادی روبرو شد. گوگل در سال 2017 تصمیم گرفت پیکسل 2 را بدون جک هدفون عرضه کند و هواوی در همان سال برای میت 10 پرو چنین کاری را انجام داد.

در حقیقت، تنها شرکت بزرگی که جک هدفون را در تمام پرچم داران خود نگه داشته، کمپانی ال جی است.

طی این چند سال، جک هدفون آن قدر به ویژگی کمیابی بدل شده که اگر یک گوشی همراه با آن روانه بازار گردد، این موضوع معمولا در گزارش های مربوط به معرفی آن با تاکید زیادی مطرح می گردد. به همین خاطر وقتی گوگل تصمیم گرفت برای گوشی های پیکسل 3a و پیکسل 3a XL از این معینه استفاده کند، شاهد تاکید بر این موضوع در بیشتر خبرهای مربوط به این گوشی ها بودیم.

نکته قابل توجه در خصوص این تصمیم، دلیل آن از زبان مدیر محصول گوگل است که گفته: بسیاری از کاربران هدفون های سیمی دارند و از آنجایی که لازم نیست زباله های الکترونیکی بیشتری فراوری گردد، ما تصمیم گرفتیم جک هدفون را در بدنه این دو گوشی تعبیه کنیم تا کاربران بتوانند از لوازم جانبی که از قبل به آن دسترسی دارند، بهره ببرند.

در خصوص پرچم داران هم می توان چنین دلیلی را بیان کرد که ظاهرا شرکت های مختلف علاقه ای به شنیدن آن ندارند. در عوض، شرکت های اندرویدی همچنان دلایل و استدلال های ضعیفی را در خصوص حذف جک هدفون مطرح می نمایند. در هر صورت، صنعت گوشی های هوشمند در وضعیت عجیبی به سر می برد. از یک طرف با کاربرانی روبرو هستیم که به صورت واضح می گویند تا حد زیادی به جک هدفون در گوشی خود احتیاج دارند ولی از طرفی دیگری شرکت های سازنده از ارائه این قابلیت طفره می روند. آیا سازندگان امیدوارند که کاربران در نهایت به این موضوع دیگر اهمیتی نخواهند داد؟

چقدر زمان باید بگذرد؟

با وجود اینکه چند سال قبل این روند شروع شده، ولی اگر به سایت های تکنولوژی مختلف مراجعه کنید، همچنان در بخش کامنت های مربوط به گوشی های جدید می توانید نظرات منفی مختلفی را مشاهده کنید که کاربران همچنان از نبود جک هدفون در گوشی موردنظر ناراضی هستند. چرا بعد از گذشت سه سال، همچنان بعضی از کاربران به این موضوع اهمیت می دهند؟

شاید بعضی از کاربران بگویند که آن ها هیچ وقت چنین معینه ای را فراموش نخواهند کرد. آن ها می گویند جک هدفون یک ویژگی اساسی در گوشی های هوشمند است و اگر یک گوشی فاقد این معینه باشد، آن ها چنین گجتی را نمی خرند. شاید در شرایط عادی چنین لجاجتی چندان جدی گرفته نگردد، ولی باید بگوییم اگر بعد از گذشت سه سال بخشی بزرگی از کاربران همچنان به این موضوع اهمیت می دهند، شاید قرار نیست هیچ وقت این فقدان را فراموش نمایند.

در همین رابطه یک سوال مطرح می گردد؛ آیا شرکت های سازنده همچنان به عرضه پرچم داران فاقد جک هدفون ادامه می دهند یا اینکه در نهایت به دلیل فشار این بخش از کاربران بار دیگر این معینه را در گوشی های خود تعبیه می نمایند؟

با توجه به اینکه حتی شرکتی مانند سامسونگ که بعد از چند سال مقاومت بالاخره این معینه را کنار گذاشته، به نظر می رسد شرکت های سازنده به نادیده دریافت این بخش از کاربران ادامه خواهند داد. آیا این روند به این معناست که سه سال دیگر مطلب جدیدی در خصوص کنار نیامدن بخش زیادی از کاربران با فقدان جک هدفون در گوشی ها نوشته می گردد؟

قبل از خرید گوشی این 5 نکته را در نظر بگیرید

منبع: Android Authority

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 53513

به "بسیاری از کاربران همچنان با فقدان جک هدفون در گوشی ها کنار نیامده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بسیاری از کاربران همچنان با فقدان جک هدفون در گوشی ها کنار نیامده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید