تجربه ای متفاوت در رانندگی

به گزارش مجله سرگرمی، کیاموتورز به نوعی در پویا کردن صنعت خودروسازی در کشورش نقش به سزایی را ایفا نموده، و آنچنان گام های بلندی را برداشت که در حال حاضر تبدیل به برندی محبوب در این صنعت شده است، و انواع محصولاتش در تمام نقاط دنیا به فروش می رسند. شرکت خودروسازی کیا در ایران خوش درخشیده و نسبت به دیگر کمپانی ها حضور پررنگ تری در کشور داشته است. وقتی کیا اپتیما به بازار ایران راه یافت، با تکیه بر طراحی قابل قبول، امکانات متنوع، توان فنی مطلوب و قیمت مناسب، توانست نظر مشتریان زیادی را به خود جلب کند و چنان تجربه متفاوتی از رانندگی را در اختیار آن ها قرار دهد که تا سال های بعدی و درپی عرضه نسل های بعدی این خودرو، همچنان طعم خوش این تجربه زیر زبان آن ها بماند.

تجربه ای متفاوت در رانندگی

گفتنی است که در آنالیز ویژگی ها و قابلیت های این نسل اپتیما، همیشه باید به یاد داشت که میزان توانایی و کارآمدی بخش ها و آیتم های مختلف آن را باید در بازه زمانی فراوری و عرضه آن سنجید و مورد قضاوت قرار داد، وگرنه مقایسه این موارد با قابلیت های امروز صنعت پویا و همیشه در حال رشدِ خودروسازی، کاری به دور از انصاف و منطق، و ارزشیابی و قضاوتی غیرکارشناسانه است.

ویژگی های مثبت:

  • در زمان عرضه دومین نسل از کیا اپتیما، دیگر سدانها که به لحاظ امکانات و ویژگی های ظاهری و فنی در سطح آن بودند، به مراتب از قیمت بالاتری برخوردار بودند و این نکته روند فراگیر شدن این خودرو را در بازار ایران سرعت بخشید. امروزه نیز، متناسب با هزینه ای که برای خرید نمونه های کارکرده آن می کنید، می توانید از داشتن یک خودروی باکیفیت و نسبتاً مجهز مطمئن باشید؛ درحالی که همچنان نمی توان بسیاری از سدان های مشابه دیگر و هم طراز با سطح کیفی اپتیما را با این مبالغ خریداری کرد.
  • هنگام خریداری نسل های قدیمی تر خودروهای مختلف، بحث شرایط نگهداری و فروش آن ها از اهمیت به سزایی برخوردار است. در این بین، شما با خرید اپتیما 2700 سی سی که بالغ بر ده سال از فراوری اولین نسل از آن می گذرد، می توانید از دسترسی به نمایندگی ها و تامین قطعات و خدمات آن مطمئن باشید و همچنین، نگرانی ای بابت فروش آن به دل راه ندید؛ زیرا کیا اپتیما همچنان هوادار بسیاری دارد.
  • نسل دوم کیا اپتیما از امکانات و آپشن های به روزتری نسبت به نسل اولیه اش برخوردار است. این خودروی سدان به صورت استاندارد دارای تجهیزاتی مانند: تنظیم برقی جایگاه های جلو، جایگاه عقب با قابلیت مسطح شدن، کمربندهای ایمنی پیش کشنده، پشت سری های فعال، سیستم یکپارچه حافظه دار تنظیم جایگاه راننده، تنظیم برقی آینه ها با گرمکن، گرمکن جایگاه های جلو. سیستم تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، شیشه بالابر جلو و عقب برقی، یخ زدایی شیشه ها، سنسور نور و باران، مه شکن جلو و عقب، سیستم صوتی حرفه ای Infinity با ظرفیت 6 دیسک، تنظیم دستی، دکمه های کاربردی روی فرمان، استارت بدون کلید است. همچنین در مجموع جهت ایمنی راننده، سرنشین جلو و سرنشین جانبی، 6 عدد کیسه هوا در این خودرو تهویه شده است.
  • جعبه دنده اپتیما در این نسل بروز آوری شده که باعث کارایی و هماهنگی بهتر با موتور این خودرو شده است.
  • از نظر هزینه های نگهداری این سدان کره ای وضع مطلوبی دارد و دارندگان خود را کمتر به دردسر می اندازد.

ویژگی های منفی:

  • از نکات منفی که برای اپتیما می گردد به ان اشاره نمود مصرف سوخت بالای این خودرو کره ای است.
  • طراحی ساده کابین و به دور از هیجان اپتیما این خودرو را از این بابت در سطح پایین تری نسبت به رقبای جدی اش قرار می دهد.
  • با وجود گذشت چندین سال از زمان عرضه این نسل کیا اپتیما، طبیعی است که طراحی داخل کابین آن برای افرادی که تجربه داشتن خودروهای به روزتری را دارند، بسیار قدیمی، کسل کننده و فاقد خلاقیت به نظر برسد و انتظار خیلی ها را برآورده نکند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیوار
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29912

به "تجربه ای متفاوت در رانندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه ای متفاوت در رانندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید