تمام تلاشم برای آسیاست و تمرکزم روی المپیک نیست

به گزارش مجله سرگرمی، افشین نوروزی در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به برنامه های تمرینی که پیش از حضور در مسابقات دنیای چین در آنها شرکت داشت، اظهارداشت: حضور پیروز در مسابقات قهرمانی دنیا نیازمند برنامه ریزی خوبی بود تا به واسطه آن با آمادگی روحی و بدنی لازم در مسابقات شرکت کنیم. بر همین اساس سرپرست فدراسیون کوشش داشت تا شرایط مناسبی برای آماده سازی تیم ایجاد گردد طوریکه یک هفته پیش از حضور در مسابقات اوپن لوکزامبورگ، در مجارستان اردوی مشترکی را با تیم های این کشور و کانادا و بلژیک برگزار کردیم. بعد هم درمسابقات اوپن لوکزامبورگ شرکت کردیم که تدارک خوبی برای مسابقات قهرمانی دنیا بود.

تمام تلاشم برای آسیاست و تمرکزم روی المپیک نیست

وی ادامه داد: البته من پیش از حضور در اردوی تمرینی مجارستان با هزینه شخصی دو هفته در کمپ اشلاگر تمرین کردم چون تمام هدفم این است که سال جاری در بهترین شرایط آمادگی قرار گرفته و رنکینگم را تا حد امکان بالا ببرم. زمان آقای زارع پور قراردادی میان فدراسیون با این کمپ بسته شد که تا شهریورماه هم ادامه دارد. هزینه های لازم برای سالن، مربی و تمرین در قالب این قرارداد پرداخت شده اما هزینه های جانبی مانند تهیه بلیت و اقامت را خودم پرداخت کردم که رقمی حدود 10 میلیون تومان شد.

این ملی پوش تنیس روی میز به عملکردش در مسابقات اوپن لوکزامبورگ و قهرمانی جهان در چین اشاره ای کوتاه داشت و یادآور شد: در لوکزامبورگ از مجموع 11 بازی صاحب 9 برد و 2 باخت شدم. در چین هم در همان دیدارهای اول با دو حریف خوب از اوکراین و قطر بازی کردم. در مرحله حذفی با حریفی از هنگ کنگ روبرو شدم که جوان و در عین حال خوب بود. هنگ کنگ جزو پنج تیم اول جهانست و پینگ پنگ بازان قدری هم دارد اما در یک بازی نزدیک با این بازیکن 4 بر 2 پیروز شدم.

نوروزی توضیح داد: بازیکن اتریشی که رنکینگ 21 جهان را در اختیار دارد آخرین حریفم در مسابقات چین بود. با وجود اختلاف زیاد رنکینگ که با او داشتم در گیم اول پیروز شدم. رجحان ام در دیگر گیم ها هم دور از دسترس نبود اما باختم و با مجموع 3 برد و یک باخت به کار خود در این رقابت ها سرانجام دادم. در مجموع حاصل حضور در این دو رویداد ارتقا در رنکینگ جهانی و صعود از صندلی 205 به 187 بود.

بازیکن تیم ملی تنیس روی میز که در دوره مدیریت محمد زارع پور با حواشی زیادی روبرو شد و حتی مدتی هم به خاطر محرومیت دور از میادین بود، در ادامه تبادل نظر با خبرنگاران به این پرسش مبنی بر اینکه به نظر می رسدتغییرات مدیریتی در تنیس روی میز برای اهالی این رشته و به خصوص شما خوب بود؟، پاسخ داد و گفت: آقای زارع پور هم چه خوب و چه بد زحمات خود را کشید اما سرپرست فعلی هم علاقمند است و واقعا برای پیشبرد اهداف کوشش می نماید.

وی گفت: هدف اصلی من این است که خودم را برای چند سالی که می خواهم به فعالیتم در تنیس روی میز ادامه دهم به بهترین سطح آمادگی برسانم و بتوانم حضور موثری هم در رویدادهای مختلف داشته باشم. در این بین به المیک وکسب سهمیه حضور در این بازی ها هم فکر می کنم اما تمرکز روی المپیک نیست.

وی تاکید نمود: پیش از مسابقات انتخابی المپیک که سال آینده برگزار می گردد باید درمسابقات قهرمانی آسیا (مهرماه - تایلند) و مسابقات قهرمانی جهانی در بخش تیمی (اواخر سال - مالزی) شرکت کنیم. هدف اصلی من ارتقا رنکینگ است که می توانم با نتیجه گیری خوب در این دو رویداد این هدفم را دنبال کنم.

نوروزی در بخش دیگری از این تبادل نظر تاکید نمود: فعلا تمام کوششم برای مسابقات قهرمانی آسیاست. من و هم تیمی هایم شرایط خوبی داریم. اگر در مسابقات قهرمانی آسیا قرعه خوبی نصیب مان گردد می توانیم نیم نگاهی به مدال برنز داشته باشیم. در بخش تیمی مسابقات قهرمانی جهان به دنبال این هستیم که دسته اول صعود کنیم. البته در دوره پیشین این مسابقات در گروه خود اول شدیم اما به خاطر باخت به اسلواکی نتوانستیم صعود کنیم.

پینگ پنگ باز ملی پوش ایران در سرانجام تاکید نمود: در کنار تمام اهداف آسیایی و جهانی که دارم به فکر المپیک هم هستم و اینکه بتوانم با ارتقای رنکینگ خود شرایطم را برای کسب سهمیه این بازی ها مهیا کنم. به هر حال المپیک هر چهار سال یکبار برگزار می گردد و اگر نتوانم راهی المپیک برزیل شوم شاید برای دوره بعدی این مسابقات اصلا شرایطش را نداشته باشم یا اصلا حضور حرفه ای در تنیس روی میز نداشته باشم. با همه اینها تمرکزم روی المپیک نیستم فعلا به فکر نتیجه@گیری خوب در مسابقات قهرمانی آسیا و بعد از آن مسابقات قهرمانی جهان هستم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49405

به "تمام تلاشم برای آسیاست و تمرکزم روی المپیک نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمام تلاشم برای آسیاست و تمرکزم روی المپیک نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید