حتماً در تابستان آلبالو بخورید

به گزارش مجله سرگرمی، آلبالو یکی از محبوب ترین میوه های تابستانی است که مدت برداشت و عرصه بازاری آن در سراسر دنیا، بسیار کوتاه است.

حتماً در تابستان آلبالو بخورید

از آنجایی که آلبالو دارای ریزمغذی ها و ترکیبات منحصربه فرد فراوانی است بسیاری از متخصصان و محققان تغذیه تأکید به مصرف آلبالو در فصل برداشت آن دارند تا بدن بتواند حتی در طول همین روزهای محدود تابستانی هم فایده کافی و لازم را در خوردن آلبالو ببرد. در ادامه این مطلب به مهم ترین دلایلی که باعث می شوند روی مصرف آلبالو در تابستان تأکید گردد اشاره می کنیم.

  • آلبالو منبع عالی از ترکیبات مهم است

رنگ قرمز شفاف و غلیظ آلبالو فقط برای جذابیت و زیبایی نیست، بلکه به علت وجود میزان زیادی از آنتوسیانین ها شکل می گیرد. آنتوسیانین ها، نوعی آنتی اکسیدان هستند که می توانند با آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد مقابله نمایند و مانع از استرس اکسیداتیو شوند. طبق گزارش مجله Nutrients در سال 2018 میلادی، آلبالو سرشار از مواد مغذی مهمی مانند فیبر، کاروتنوئیدها، ویتامین C و پتاسیم است، در حالی که نسبتاً کم کالری هم محسوب می گردد. در واقع، هر وعده مصرفی از آلبالو، تنها 70 کیلوکالری انرژی دارد.

  • آلبالو می تواند به خواب سریع تر یاری کند

اگر در شب های گرم تابستانی خیلی دیر خوابتان می برد یا کم می خوابید، باید بدانید شما در این مورد تنها نیستید. آمارها نشان می دهد حدود یک سوم از بزرگسالان در کشوری مانند آمریکا، کمتر از 7 ساعت در شب های گرم تابستانی می خوابند که چنین عادتی می تواند خطر ابتلا به بیماری فشارخون بالا، بیماری دیابت، چاقی و... را افزایش دهد. با این حال امروزه برخی افراد از آلبالو و خصوصاً آب خالص آن برای خواب سریع تر و بهتر یاری می گیرند. دلیلش این است که آلبالو ذاتاً حاوی میزان زیادی ملاتونین است که نوعی هورمون مهم در چرخه خواب مطلوب محسوب می گردد. طبق یافته های به دست آمده از مطالعات اخیر، افرادی که صبح ها پس از بیدار شدن و شب ها قبل از خوابیدن از آب آلبالو خالص استفاده می نمایند، هم بهتر می خوابند و هم خواب طولانی تری را تجربه می نمایند.

  • آلبالو می تواند به کاهش فشار ناشی از ورزش های تابستانی یاری کند

آب آلبالوی خالص برای ورزشکاران واقعاً مفید است چون به خوبی می تواند فشار عضلانی را پس از ورزشی تسکین بدهد. یکی از مطالعات Journal of the International Society of Sports Nutrition نشان می دهد. دوندگانی که از آب آلبالوی خالص در هفته منتهی به مسابقه دوندگی استفاده می نمایند، پس از مسابقه با فشار عضلانی و گرفتگی عضلاتی کمتری روبرو می شوند. به گفته محققان، آنتی اکسیدان های درون آب آلبالوی خالص می تواند به کاهش التهاب ایجاد شده پس از مسابقه های سنگین رقابتی یاری کند. شما می توانید از این نوشیدنی خالص و سالم پس از خاتمه تمرین های ورزشی هم بهره ببرید. البته برخی افراد نسبت به حالت خواب آور آن نگران هستند؛ اما این قابلیت آب آلبالوی خالص به اندازه ای قوی نیست که بتواند شما را پس از ورزش به خوابیدن وادار کند. درواقع، مصرف آب آلبالو خالص پس از ورزش فقط به ایجاد حس آرامش منجر می گردد.

  • آلبالو می تواند درد ناشی از آرتریت را تسکین بدهد

بحث درباره اثرگذاری آلبالو بر مسائلی مانند نقرس و آرتریت از دهه 1950 میلادی آغاز شد؛ اما مطالعات جدیدتر نشان می دهد واقعاً می توان به چنین نکته ای اتکا کرد. طبق گزارش مجله Nutrition در سال 2018 میلادی، مصرف آلبالو و حتی گیلاس می تواند مسائل ناشی از آرتریت را در بیماران کاهش دهد؛ زیرا سطح ترکیبات التهاب زا را در بدن کمتر می نماید.

  • آلبالو می تواند به کاهش فشارخون یاری کند

طبق گزارش Nutrition American Journal of Clinical در سال جدید، آلبالو سرشار از پلی فنول های مهمی است که نقش آنتی اکسیدانی دارند و می توانند به کاهش فشارخون یاری نمایند. محققان بریتانیایی معتقدند پس از گذشت 3 ساعت از مصرف آب آلبالوی خالص، فشارخون سیستولیک در مردان مبتلا به فشارخون بالا حدوداً 7 mmHG کاهش پیدا می نماید. آمارهای بین المللی نشان می دهد فشارخون بالا، نقش مهمی در مرگ ومیرهای امروزی دارد.

منبع: هفته نامه سلامت

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32506

به "حتماً در تابستان آلبالو بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتماً در تابستان آلبالو بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید