خبرنگاران نفرات برتر بخش هنری کنگره میرعلی تبریزی معرفی شدند

به گزارش مجله سرگرمی، تبریز - خبرنگاران - بخش هنری کنگره علمی و هنری میرعلی تبریزی با معرفی آثار برتر به کار خود سرانجام داد.

خبرنگاران نفرات برتر بخش هنری کنگره میرعلی تبریزی معرفی شدند

به گزارش شنبه خبرنگاران، دبیر علمی کنگره میرعلی تبریزی گفت: 165 اثر در بخش هنری با ترکیبها و قالبهای مختلف چلیپا، کتابت و سیاه مشق به دبیرخانه ارسال شده بود که از این تعداد 115 اثر انتخاب شدند و به بخش نمایشگاه راه یافتند.

نصیری اضافه نمود: 26 اثر خط نستعلیق از استادان صاحب نام کشور به صورت مهمان در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

وی ادامه داد: در بخش علمی هم پس از داوری اولیه 36 مقاله انتخاب شدند که در نهایت بنا به رای هیئت داوران 6 مقاله برگزیده شد که در قالب دو کتاب مجموعه مقالات علمی و مجموعه آثار خوشنویسی به چاپ خواهد رسید.

نصیری ادامه داد: در این کنگره پیمان سادات نژاد، شهرام روحی، حامد فقیهی، سید علیرضا مطلبی، علی خیری و مصطفی عابدینی به عنوان نفرات برگزیده نهایی و حمید احمدی، سیدرسول آقامیری، محمد جواد شکوهی فر و حمید تاجیان به عنوان نفرات برگزیده منتخب و محمد حسین نژاداصل، تیمور خدابخش، سید مرتضی جعفری، شهرام فرشباف، هادی آقایی و احمد قائم مقامی به عنوان نفرات برگزده تقدیری معرفی شدند.

داوری بخش هنری این کنگره را حسین رسام، محمدعلی فرزبود، علی شیرازی، علی اشرف صندوق آبادی و حسن تقی زاده کرمانی بر عهده داشتند.

وی هدف از برگزاری این کنگره را ارج نهادن به استادان هنر و مشاهیر آذربایجان بیان نمود و گفت: تاریخ و فرهنگ و هنر غنی آذربایجان میراث ارزشمندی برای کشورمان است و باید این میراث طلایی را حفظ کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی هم در مراسم اختتامیه کنگره علمی هنری میرعلی تبریزی گفت: با اتکا به توانمندی های هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر استان، مکتبهای هنری تبریز احیا خواهند شد.

محمدپور اضافه نمود: امروز در جهان در بخشهای مختلف حرفی برای گفتن داریم و باید به زوایای تاریخ، فرهنگ و هنر خود تکیه کنیم و یاد و نام بزرگان، مفاخر و مشاهیر این سرزمین را گرامی بداریم.

شهردار کلان شهر تبریز هم از نامگذاری خیابانی به نام میرعلی تبریزی درشهر اولین ها اطلاع داد و گفت: شهرداری تبریز آماده همکاری باهنرمندان فاخر این دیارکهن آذربایجان است و در کوشش هستیم درشهرداری بستر و فضای مناسبی را برای هنرمندان فراهم کنیم.

شهین باهر اضافه نمود: ما در حوزه هنر و صنایع دستی اول هستیم و افتخارمی کنیم که در این استان هنرمندان فاخر و صاحب سبکی داریم که افتخارات بیشماری برای شهرمان کسب کردند.

518/ 6120

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28041

به "خبرنگاران نفرات برتر بخش هنری کنگره میرعلی تبریزی معرفی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نفرات برتر بخش هنری کنگره میرعلی تبریزی معرفی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید