خبرنگاران نماینده اردکان به دیدار پیشکسوت عرصه خبر رفت

به گزارش مجله سرگرمی، یزد - خبرنگاران - به مناسبت فرارسیدن روز خبرنگار، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی و رییس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان از حاج سید علی اکبر کلاهدوزان، پیشکسوت عکاسی و عرصه خبر عیادت کردند.

خبرنگاران نماینده اردکان به دیدار پیشکسوت عرصه خبر رفت

به گزارش خبرنگاران محمد رضا دشتی اردکانی و فریده حایری روز شنبه ضمن تبریک روز خبرنگار و عید سعید غدیر خم، برای ایشان آرزوی سلامتی و تندرستی کردند.

سید علی اکبر کلاهدوزان در سال 1320 در اردکان به دنیا آمد و دوران تحصیلات خود را در دبستان فردوسی و دبیرستان شرف اردکان سپری کرد و پس از فارغ التحصیل شدن در مقطع دبیرستان در سال 1343 به شغل معلمی روی آورد.

این خبرنگار پیشکسوت در گفت و گویی گفت: در سال 1343 کنندگی روزنامه اطلاعات در شهرستان اردکان را گرفتم به گونه ای که این روزنامه در این شهرستان تنها سه نفر مشترک داشت. علاقه به مطالعه روزنامه، زمینه ساز ورود من به عرصه خبرنگاری شد و از همان سال کار خود را در حرفه خبرنگاری آغاز کردم.

کلاهدوزان به علاقه وافر خود به شغل خبرنگاری اشاره کرد و گفت: به دلیل علاقه فراوان به کار خبرنگاری علیرغم همه کمبودها و عدم وجود امکانات لازم برای تهیه و ارسال خبر، اخبار شهرستان اردکان را در کوتاه ترین زمان به تهران ارسال می کردم تا در روزنامه اطلاعات چاپ شود و این سرعت عمل باعث تعجب مردم و مسئولین شده بود که چگونه این اخبار با این سرعت منتشر شده است.

وی با اشاره به ویژگی های یک خبرنگار، گفت: خبرنگار باید دارای روحیه ای شاد و با همه افراد جامعه تعامل داشته باشد تا بتواند در کار خود پیروز شود ولی اگر حتی ذره ای بدخلقی کند همه از او فرار می کنند.

پیشکسوت عرصه خبر، کار خبرنگاری را شغلی پرزحمت برشمرد و افزود: در این کار باید صبر و حوصله زیادی داشته باشی و خبرنگار باید امانت دار باشد چراکه این امانت داری موجب جلب اطمینان و اعتماد مردم به خبرنگار می شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم ما خیلی فهیم هستند و در تشخصیشان به خوبی عمل می کنند شرح داد: آن ها به دنبال اخبار حقیقی و واقعیت موجود در جامعه هستند و اگر خبرنگاری دروغ بنویسد دیگر کسی به او اعتماد نخواهد داشت.

کلاهدوزان گفت: خبرنگار پل ارتباطی مردم و مسئولین است که با تذکر و پیگیری خبرنگاران می توان کارهای خوبی را برای مردم انجام داد و مسئولین زحمتکش را نیز به مردم معرفی کرد.

وی در خصوص سابقه همکاری خود با صداوسیمای مرکز یزد نیز گفت: 38 سال با صداوسیمای استان یزد همکاری داشتم و اخبار شهرستان را پوشش می دادم.

این خبرنگار پیشکسوت در پایان گفت: خداوند توفیق داد که دو مرتبه به سفر معنوی حج مشرف بشوم و از سرزمین وحی نیز علیرغم کمبود امکانات و سختی های خاص خود، اخبار مربوط به زائران ایرانی را مخابره کنم و این خبرها جزو شیرین ترین اخباری بود که در طول این مدت توانستم کار کنم.

کلاهدوزان در سال 1320 در شهر اردکان به دنیا آمد و بازنشسته آموزش و پرورش است و فعالیت خبری را ابتدا با روزنامه اطلاعات آغاز کرد.

وی همکاری با خبرگزاری جمهوری اسلامی یزد و صدا و سیمای مرکز استان را در پرونده کاری خود دارد.

مرکز شهرستان 98 هزار نفری اردکان در 60 کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104710

به "خبرنگاران نماینده اردکان به دیدار پیشکسوت عرصه خبر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نماینده اردکان به دیدار پیشکسوت عرصه خبر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید