خبرنگاران هجوم مردم به فروشگاه ها در بغداد برای ذخیره مواد غذایی

به گزارش مجله سرگرمی، بغداد - خبرنگاران - ساعاتی بعد از اعلام مقررات شدید منع رفت و آمد یک هفته ای در بغداد از شب گذشته (یکشنبه) تا به امروز بازارها و فروشگاه های عرضه کالا در پایتخت عراق شاهد هجوم گسترده مردم برای خرید و ذخیره مواد غذایی و دیگر کالاهای ضروری شده است.

خبرنگاران هجوم مردم به فروشگاه ها در بغداد برای ذخیره مواد غذایی

اقبال به مواد غذایی، مواد شوینده و ضدعفونی کننده به طور کم سابقه ای از شب گذشته شدت گرفت به طوری که در ساعاتی اندک مواد غذایی و برخی کالاهای ضروری مهم در اغلب مغازه ها کم یاب شد.

در این میان برخی کالاها مانند تخم مرغ، مرغ، انواع غذاهای کنسروی، روغن، غذاهای آماده، پوشاک بچه و شیرینیجات مورد استفاده بچه ها به علاوه مواد ضد عفونی کننده و شوینده به طور کم سابقه ای بیش از دیگر مواد مورد استقبال قرار گرفته است .

در برخی مغازه ها مشاهده شد که برای جلوگیری از خرید بیش از حد افراد، برخی از مغازه داران برای رسیدن مواد به دست حداکثر مردم، از فروش بیش از دو بسته از یک نوع کالا به شهفرایندان خودداری کردند.

مغازه ها و فروشگاه های بزرگ دیشب تا پاسی از شب برای خرید عمومی باز بود و بسیاری از مردم در سطح شهر بغداد مشاهده شدند که با گاری های دستی از فروشگاه ها و بازارها، مقادیر زیادی کالا خرید کرده و به خانه های خود می بردند.

دولت عراق در نتیجه انتشار گسترده کرونا در بغداد، تعطیلی کامل و مقررات منع تردد را به مدت یک هفته از سه شنبه (فردا) اعلام کرده و برخی شایعات حاکی است که احتمالا این مقررات به مدت دو هفته ادامه یابد.

مردم از بیم کمبود شدید مواد غذایی و دیگر مایحتاج، از دیشب خرید و ذخیره مواد ضروری را آغاز کرده اند.

ترس همگانی از کمبود مواد غذایی و دیگر کالاهای ضروری باعث افزایش قیمت بسیاری از کالاها شده و برخی از اقلام به ویژه مواد غذایی را کم یاب کرده است.

خرید بی سابقه کالاهای ضروری در روزهای اخیر فقط به بغداد منحصر نشده و در کلیه استان های عراق که مقررات منع تردد و تعطیلی رسمی چند روزه اعلام شده، اتفاق افتاده است.

در عراق از مجموع 19 استان کشور، 16 استان درگیر ویروس کرونا شده و 8 استان نیز شرایط فوق العاده اعلام کرده و این استان ها قطع ارتباطات خود را تا اطلاع ثانوی با دیگر مناطق عراق برای کنترل اوضاع اعلام کرده اند.

در همین حال وزارت کشور عراق در بیانیه امروز دوشنبه به همه شهفرایندان کشور اطمینان داده است که نیازی به ترس و نگرانی نیست و تمامی کالاها و مواد غذایی مورد نیاز عموم به مقدار نیاز تامین شده است.

بر اساس این بیانیه تاکید شده است که مقررات منع تردد شامل نقل و انتقال مواد غذایی و فعالیت های تجاری نمی شود و نیازی به ترس و نگرانی نیست.

وزارت کشور عراق خاطر نشان ساخته است که بخش جرائم اقتصادی از این پس با جدیت بیشتر فرایند فعالیت بازارها و فروشگاه ها را دنبال کرده و عوامل افزایش دهنده قیمت کالاها را بازخواست می کند.

وزارت کشاورزی عراق نیز با اشاره به نبود کمبود محصولات کشاورزی در بازار تاکید کرده است که با عوامل افزایش دهنده قیمت محصولات کشاورزی و سبزی برخورد می شود.

برخی از استان های عراق نیز که شاهد تدابیر شدید بهداشتی از جمله مقررات منع تردد و قطع ارتباط با دیگر استان ها بوده، از شهفرایندان خود خواسته اند که مغازه داران افزایش دهنده قیمت را گزارش دهند تا با گرانفروشان برخورد شود.

طبق آخرین آمار وزارت بهداشت عراق تعداد مبتلایان در این کشور به 130 نفر رسیده و تا به امروز 10 نفر فوت شده و 27 نفر نیز بهبودی کامل یافته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 77275

به "خبرنگاران هجوم مردم به فروشگاه ها در بغداد برای ذخیره مواد غذایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هجوم مردم به فروشگاه ها در بغداد برای ذخیره مواد غذایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید