خبرنگاران کلاف سردرگم طرح ترافیک پایتخت

به گزارش مجله سرگرمی، تهران-خبرنگاران- استاندار تهران در حالی می گوید طرح های ترافیکی پایتخت همچنان تا اطلاع ثانوی اجرا نمی گردد که شهرداری تهران خبر از اجرای این طرح ها از 29 اردیبهشت خبر می دهد.

خبرنگاران کلاف سردرگم طرح ترافیک پایتخت

در شرایط عادی، 2 طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران اجرا می گردد و شرط ورود به این محدوده ها که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان های شریعتی و 17 شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه های نواب و چمران محدود می گردد.

زمان اجرایی طرح های ترافیکی تهران در نیمه دوم سال از ساعت 6:30 تا 18 شنبه تا چهارشنبه است ضمن اینکه روزهای آدینه و ایام تعطیل نیز این طرح های ترافیکی اجرا نمی گردد. همچنین طرح کنترل آلودگی هوا علاوه بر روزهای شنبه تا چهارشنبه، روزهای پنجشنبه نیز از ساعت 6:30 تا 13 اجرا می گردد.

پس از شیوع ویروس کرونا در کلانشهر تهران و در پی تصمیم ستاد مقابله با کرونا اجرای این طرح های ترافیکی از 23 فروردین لغو شد و تصمیم همچنان پابرجاست.

مبنای این تصمیم برای کنترل شیوع ویروس کرونا و حفظ فاصله اجتماعی بود اما با گذشت مدتی از این تصمیم ترافیک تهران به ویژه در مناطق مرکزی پایتخت افزایش یافت که این نکته بارها مورد انتقاد مدیریت شهری تهران نهاده شد.

اشباع شدن ظرفیت معابر پایتخت بویژه در مناطق مرکزی که طرح ترافیک اجرایی می گردد، کمبود پارکینگ خودرو در سطح شهر و مسائل ناشی از آن و همچنین افزایش میزان آلاینده ها و آلودگی هوای پایتخت موجب شد تا لغو طرح ترافیک با انتقاداتی روبرو گردد به طوری که اظهار نظر مسئولان موافق و مخالف این تصمیم موجب شد تا بار دیگر تصمیم گیری در خصوص اجرای این مصوبه به وزارت کشور و سپس مسئولان استانی و شهری محول گردد.

از این رو جلسه امروز (یکشنبه) شورای هماهنگی ترافیک استان تهران به تصمیم گیری در باره اجرا یا تداوم لغو طرح ترافیک پایتخت اختصاص داشت؛ انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این جلسه گفت: وقتی هنوز مشکل طرح فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی حل نشده نمی توان طرح ترافیک را اجرا کرد.

وی اضافه نمود: آنچه مسلم است از فردا (دوشنبه) 29 اردیبهشت ماه طرح ترافیک اجرا نمی گردد تا تصمیم گیری ستاد ملی کرونا در این زمینه انجام گردد.

شهرداری: طرح ترافیک اجرا می گردد

پس از اظهارات استاندار تهران و انعکاس آن در سطح رسانه ها، مشاور عالی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران عصر امروز در اظهار نظری متفاوت اظهار داشت: برابر تصویب شورای حمل ونقل و ترافیک پایتخت اجرای مجدد، محدوده های طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا ، از فردا دوشنبه 29 اردیبهشت ماه شروع می گردد.

شهریار افندی زاده توضیح داد: برابر پنجاه و نهمین مصوبه شورای حمل ونقل و ترافیک شهر تهران که هفته گذشته با حضور شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر و فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران برگزار گردید، از روز دوشنبه 29 اردیبهشت مرحله اول محدوده های طرح ترافیک و طرح کنترل آلودگی هوا اجرا می گردد.

به گفته وی، در طرح مورد نظر شهرداری زمان اجرای طرح ترافیک که پیش از این از ساعت 6 و 30 دقیقه صبح تا 19 بود به ساعت 8 صبح تا 16 کاهش یافته و در عین حال از ساعت 14 به بعد نیز خروج از محدوده ها مذکور رایگان خواهد بود که با توجه به اینکه اکنون زمان کار ادارات از ساعت 7 صبح تا 14 منظور شده است، لذا سفرهای کاری در این طرح ، مشمول پرداخت عوارض در محدوده های مذکور نخواهند شد‪.‬

به گفته او، در روزهای پنجشنبه تنها طرح محدوده کنترل آلودگی هوا از ساعت 8 تا 13 اجرا می گردد.

افندی زاده در ادامه، تاکید نمود: همچنین برای ساکنین محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا نیز تخفیف هایی بیش از تخفیف های معمول در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب شورای اسلامی شهر تهران از 50 به 70 درصد تخفیف برای ساکنین محدوده های ترافیکی منظور خواهد شد، این در حالیست که لایحه پیشنهادی در این خصوص از سوی شهرداری تهران به شورای اسلامی شهر ارسال شده است.

مشاور عالی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در شرح دلایل تاکید این شورا بر اجرای مجدد طرح ترافیک گفت: افزایش ترافیک معابر اصلی در محدوده های مرکزی شهر، تردد سنگین وسایل نقلیه و افزایش تاخیر در ترددها و بروز ترافیک های شدید، اشباع فضای پارک حاشیه ای و افزایش پارک دوبله و در نتیجه، کاهش ظرفیت معابر از جمله نتایج لغو طرح ترافیک است‪.‬

به گفته او، جزئیات مربوط به نحوه اجرای مجدد محدوده های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سامانه تهران من نیز درج شده است و شهروندان می توانند به وسیله این سامانه نسبت به اخذ پاسخ سوالات خود اقدام نمایند.

تاکید مجدد استانداری بر لغو طرح های ترافیکی

پس از این اظهارات این مقام مسئول، خبرنگار خبرنگاران با استاندار تهران تماس گرفت و محسنی بندپی بار دیگر بر اجرا نشدن طرح های ترافیکی پایتخت تاکید نمود.

این موضوع موجب سردرگمی بسیاری از شهروندان شده و به نظر می رسد مسئولان باید با هماهنگی بیشتر تصمیمات خود را به اطلاع مردم برسانند تا از دغدغه های فکری شهروندان در این روزهای کرونایی کاسته گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 91295

به "خبرنگاران کلاف سردرگم طرح ترافیک پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کلاف سردرگم طرح ترافیک پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید