دایی و منصوریان در آزمون سخت آسیایی ، ذوب نگران طارمی

به گزارش مجله سرگرمی، سایپا و ذوب آهن بعد از گذشتن از تیم های مرحله اول پلی آف حالا باید در مرحله دوم این رقابت ها مقابل تیم های قدرتمندی به میدان بروند تا برای حضور در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بجنگند. سایپا بعد از پیروزی مقابل پنجاب هند که با 4 گل به سرانجام رسید، حالا برای بازی با الریان قطر آماده می گردد تا این تیم را هم کنار بزند و راهی مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا گردد. ذوب آهن هم که بازی سختی در مرحله اول پلی آف مقابل الکویت کویت داشت، باید مقابل الغرافه قطر قرار بگیرد. مقابل تیمی که مهدی طارمی را در اختیار دارد و به چیزی جز پیروزی فکر نمی کند.

دایی و منصوریان در آزمون سخت آسیایی ، ذوب نگران طارمی

سایپا که 9 هفته است در لیگ برتر رنگ برد ندیده و مسائل اقتصادی زیادی دارد، مقابل تیم گمنام پنجاب هند توانست به یک پیروزی پر گل برسد تا به لحاظ روحی آماده بازی سخت و سرنوشت ساز برابر الریان گردد. این بازی البته تفاوت زیادی با بازی قبلی دارد. در آن بازی، پنجاب در حد و اندازه یک تیم مدعی نبود و البته در فصل جدید لیگ هند، شرایط خوبی نداشت اما بازی با الریان بسیار سخت و مهم است. آن هم در استادیوم خانگی الریان که می تواند شرایط را برای نارنجی پوشان تهرانی سخت تر کند. به هر حال اگرچه الریان از بازیکنان سرشناسی مثل سباستین سوریا، لوکاکا برزیلی و... بهره می برد اما تیم های علی دایی همواره نشان دادند مقابل هر حریفی برای ارائه یک بازی هجومی به میدان می روند و از همان ابتدا به دنبال گل هستند. سایپا اگر در بازی با الریان هم مثل همواره تهاجمی کار کند و از حریفی ترسی نداشته باشد، بدون شک می تواند در این بازی مهم به پیروزی برسد و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

بازی سایپا مقابل الریان که لقب شیرها را یدک می کشد، ساعت 18:30 سه شنبه در استادیوم احمد بن علی الریان برگزار خواهد شد. -

همزمان با این بازی حساس، تیم ذوب آهن اصفهان که در سال های اخیر پای ثابت لیگ قهرمانان آسیا بود و البته همواره در نقش یک مدعی ظاهر می شد، باید مقابل الغرافه قطر به میدان برود. ذوب آهن این روزها شرایط چندان خوبی ندارد. این تیم بعد از نتایج سینوسی و نه چندان خوبی که با امید نمازی کسب کرد، دچار تغییر در کادرفنی شد تا علیرضا منصوریان راهنمایی تیم را به عهده بگیرد. ذوب آهن برخلاف سایپا مشکل اقتصادی نداشت و طبق برنامه ای که منصوریان داشت، خریدهای نیم فصل را انجام داد. با این اتفاق، همه منتظر یک ذوب آهن جدید و قوی از سوی منصوریان بودند اما تا الان سبزپوشان اصفهانی نتایج چندان خوبی نگرفتند. این تیم در حضور منصوریان، تا الان بردی در لیگ برتر کسب ننموده اما در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا پیروز شد الکویت کویت را به سختی شکست دهد. تیمی که کوشش زیادی برای رسیدن به مرحله گروهی انجام می داد اما در نهایت پیروز نبود تا ذوب آهن حریف الغرافه در مرحله دوم پلی آف این رقابت ها گردد.

ذوب آهن که تجربه نسبتا خوبی در لیگ قهرمانان آسیا دارد، سه شنبه در حالی باید مقابل الغرافه قطر قرار بگیرد که یک بازیکن ایرانی در ترکیب تیم مقابل می بیند. او هم کسی نیست جز مهدی طارمی.

ذوبی ها ظاهرا از اینکه قرار است تیم شان مقابل مهدی طارمی قرار بگیرد، استرس خاصی دارند. دلیل آن هم چیزی نیست جز کوشش زیاد طارمی برای گل زدن و البته اینکه او در اوج آمادگی به سر می برد. در واقع طارمی در جام ملت های آسیا یکی از بهترین بازیکنان تیم ایران بود که نشان داد این روزها بیش از هر زمانی آماده گل زدن و خودنمایی است. از آنجایی که طارمی در مقابل تیم های ایرانی هم کاملا حرفه ای رفتار و فقط برای پیروزیت تیم خودش کوشش می نماید استرس بیشتری به ذوبی ها وارد شده. البته تیم ذوب آهن از طارمی هم انتظاری جز این ندارد اما شناخت این بازیکن از تیم های ایرانی استرس زا است چراکه او فصل گذشته در مقابل تراکتورسازی هم با توجه به همین شناخت پیروز شد، یک گل بزند، یک پاس گل بدهد و البته یک پنالتی برای الغرافه بگیرد تا تیمش به پیروزی برسد و قرمزپوشان تبریزی حذف شوند.

با این شرایط، به نظر می رسد ذوب آهن کار سخت تری به نسبت سایپا در این مرحله از پلی آف لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد. چراکه الغرافه علاوه بر طارمی، بازیکنان شاخص دیگری از جمله ویسلی اسنایدر هلندی، لوکاس مندز برزیلی و... را هم در ترکیب دارند و در استادیوم خانگی به چیزی جز کسب پیروزی در وقت های قانونی و رسیدن به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ندارند. البته تجربه بالای منصوریان در این پلی آف لیگ قهرمانان آسیا تا حدودی خیال ذوبی ها را راحت نموده. منصوریان با نفت تهران 2 بار و با استقلال یک بار در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا حضور داشت و توانست 2 پیروزی و یک شکست را ثبت کند. با این تجربه و البته پیروزی مقابل الکویت کویت، حالا باید منتظر ماند و دید در نهایت کدام تیم می تواند پیروز گردد و به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا برسد. به مسابقاتی که اگرچه تیم ها شرایط متفاوتی نسبت به یکدیگر مخصوصا به لحاظ اقتصادی دارند اما معمولا بازی های جالبی در آنجا رقم می خورد و تیم های ایرانی نشان دادند با همه مسائل می توانند از سد حریفان آسیایی خود بگذرند.

9-1

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13386

به "دایی و منصوریان در آزمون سخت آسیایی ، ذوب نگران طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دایی و منصوریان در آزمون سخت آسیایی ، ذوب نگران طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید