رئیس سازمان چای کشور: بیشتر چای های فراوری شده به فروخته شده است

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس سازمان چای کشور گفت: سال جاری برگ سبز چای با کیفیت بود و در حال حاضر بیشتر چای های فراوری شده به فروخته شده است.

رئیس سازمان چای کشور: بیشتر چای های فراوری شده به فروخته شده است

به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان چای کشور، به منظور تشریک مساعی و هم اندیشی در مورد مسائل مربوط به صنعت چای کشور جلسه ای با حضور رئیس سازمان چای کشور، رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گیلان، رئیس پژوهشکده چای و مدیرعامل صندوق حمایت از توسعه چای، معاونین سازمان چای کشور و جهادکشاورزی استان گیلان، رئیس و مدیر اجرائی سندیکای چای شمال، رئیس اتحادیه چایکاران چای شمال و رئیس اتحادیه غنچه های طلائی شمال کشور و نمایندگان چایکاران در محل سازمان جهادکشاورزی استان گیلان برگزار گشت.

حبیب جهانساز در جلسه چای کشور با اشاره به اینکه سابقه کشت بوته های چای در حدود 118 سال پیش در شهر لاهیجان است، گفت: تا سال 1379 که 32 هزار هکتار باغ چای وجود داشت، تنها مرجع تصمیم گیری برای صنعت چای، سازمان چای کشور بود و حتی پژوهشکده چای نیز زیر مجمومه این سازمان بود.

صنعت چای؛ بازوی مهم کشاورزی گیلان

وی اضافه کرد: بعد از تصمیم گیری های نامناسبی که در سال های بعد رخ داد سطح زیر کشت این محصول به حدود 18هزار هکتار و متاسفانه فراوری 70هزارتنی چای خشک به حدود 30هزار تن در سال رسید.

جهانساز ادامه داد: استمرار فراوری می توانست علاوه بر ممانعت از خروج بیش از 3500 میلیارد تومانی در شرایط کنونی فرصتی برای کاهش هزینه دولت برای واردات این محصول باشد.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت و صندلی چای به عنوان دومین نوشیدنی در جهان پس از آب، حتی کشورهایی که فراوریات چای نیز ندارند، سازمان چای دارند.

رئیس سازمان چای کشور میزان برگ سبز خریداری شده سال جاری را 127هزار تن و میزان چای خشک استحصالی را 28 هزار و پانصد تن و ارزش ریالی آن را 343 میلیارد تومان گفت.

وی اعلام کرد: سال جاری برگ سبز خریداری شده و به تبع آن چای خشک استحصالی از کیفیت مناسبی برخوردار بود.

رئیس سازمان چای کشور توضیح داد: سال جاری اولین سالی است که کارخانجات چایسازی به برگ های کیفی عرضه شده توسط چایکاران، مبلغی را به عنوان مازاد از خرید تضمینی معین شده توسط دولت، پرداخت کردند و بیشتر چای های فراوری شده به فروخته شده است.

وی یکی از مهمترین دلایل افزایش کیفیت چای داخلی را اقدامات مدیریتی اجرا شده در چندسال اخیر، ایجاد صندوق حمایت از توسعه صنعت چای و پرداخت تسهیلات مناسب و ارزان قیمت به چایکاران و کارخانجات چایسازی از محل صندوق و مدیریت های تغذیه، نگهداری و فعالیت های به باغی از قبیل هرس و خدمات مکانیزاسیون و ارائه ماشین های برداشت مناسب برگ سبز چای و ماشین های شخم زن دانست.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61544

به "رئیس سازمان چای کشور: بیشتر چای های فراوری شده به فروخته شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان چای کشور: بیشتر چای های فراوری شده به فروخته شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید