روابط عمومی باید پیشخوان خدمات الکترونیک در فضای دوم باشد

به گزارش مجله سرگرمی، چهارمین رخداد ملی آنالیز مسائل و چالش های روابط عمومی با موضوع کرونا در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی برگزار گردید.

روابط عمومی باید پیشخوان خدمات الکترونیک در فضای دوم باشد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، ضمن تبریک ایام میلاد امام رضا (ع) به ارائه گزارشی با موضوع روابط عمومی شرایط اضطرار ارتباطات انسانی و مسئولیت اجتماعی در شرایط کرونا پرداخت و در تشریح بازتعریف از مفهوم روابط عمومی گفت: به دلیل بدنه های قوی شبکه ای در حوزه روابط عمومی، روابط عمومی در این سال ها در کشور ما به روز بوده است.

وی با بیان اینکه قبل از نهادینه شدن فضای مجازی در کشور در مورد روابط عمومی الکترونیک، دوفضایی، هوشمند و کدهای مسئولیت اجتماعی بحث شده است، توضیح داد: به عقیده بنده جامعه روابط عمومی ایران گاهی نسبت به بحث های روز جهان جلو نیز هست همان طور که تقریباً 16 سال پیش در کشور درمورد پیغامدهای روابط عمومی موبایل در شرایطی که تصویر روشنی از آینده موبایل مطرح نبود، بحث شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مفهوم روابط عمومی اضطرار گفت: این مفهوم بیشتر به موضوعاتی مانند بیماری هایی که جنبه همه گیر جهانی دارد مربوط می شود که انسان باید شرایط خود را با آن تطبیق دهد.

وی با اشاره به اینکه انسان قدرت تطبیق با شرایط متفاوت را دارد، افزود: مفهوم مهندسی بافت الهام گرفته از بدن انسان است و به معنای توانایی سالم سازی بافت های آسیب دیده توسط بافت های سالم است.

عاملی در تعریف روابط عمومی در شرایط اضطرار گفت: روابط عمومی دانش فهم موقعیت ها، در جای دیگری نشستن، تقویت مهارت ها، اقدامات مفید و استفاده از روش های مؤثر ارتباطی، توانمندسازی، ایجاد فضای همکاری و همدلی با هدف تأمین منافع ذی نفعان سازمان است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران تأکید کرد: روابط عمومی صرفاً روابط عمومی تبلیغات و ترویج گفتمانی به تنهایی نیست و آن روابط عمومی مؤثر است که توانمندسازی اجتماعی را با دانش و کار آموزشی و مهارتی تقویت کند.

وی با اشاره به ایجاد فضای همکاری و همدلی با هدف تأمین منافع ذی نفعان سازمان گفت: نفع نباید به معنی خودخواهی تلقی شود، در واقع نفع یک ترجیحات و ارزش اضافه نموده ای است که هر فرد در شرایطی دارد و باید حس عضویت اجتماعی فرد به منظور همکاری های لازم به وسیله تأمین منافع حاصل شود.

عاملی با تأکید بر اینکه کرونا به عنوان یک پدیده همه جاگیر مطرح است، افزود: خود همه جاگیری نیز فضا ایجاد می نماید و این فضا اضطرار و اضطراب فراگیر را به وجود می آورد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی توضیح داد: شرایط کرونا فاصله فیزیکی در فضای واقعی و اتصال اجتماعی در فضای مجازی را ایجاد نموده است، شاید تعبیر فاصله اجتماعی، تعبیر درستی نباشد و بهتر باشد از فاصله فیزیکی و پیوند و همدلی اجتماعی صحبت کنیم.

وی با اشاره اینکه بُعد جهانگیر و همه جاگیر شدن ویروس کرونا اهمیت دارد، افزود: ویروس کرونا دارای 40 گونه متفاوت است که سابقه آن به 8000 سال قبل از میلاد برمی شود و 5 گونه از آن در انسان مشاهده شده است.

به دلیل بی وفایی به طبیعت و فرهنگ مصرف گرایی اجرا شده سیر بلایای طبیعی به استناد آمار رو به افزایش است

عاملی با بیان اینکه شرایط محیطی و اضطرارهای طبیعی و صنعتی، شرایط متفاوتی از زندگی را به جامعه انسانی تحمیل می نماید، گفت: به دلیل تصرفاتی که از راستا صنعتی شدن و بی وفایی به طبیعت و فرهنگ مصرف گرایی انجام داده ایم، سیر بلایای طبیعی به استناد آمار رو به افزایش بوده است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه زندگی کرونایی بشر را به سمت دو فضایی شدن سوق داده است، گفت: از فضای دوم قبل از شیوع کرونا بیشتر برای تراکنش های مالی، امور بانکی و خرید استفاده می شد، گزارش اخیر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات نشان داد در بسیاری از زمینه ها از جمله خرید، ارتباطات مالی، کسب اطلاعات، ارتباطات انسانی، مصرف کالاهای فرهنگی مانند تماشای فیلم، استفاده از رسانه های تصویری به طور متوسط 25 درصد استفاده از فضای دوم افزایش داشته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه سال هاست که از دوفضایی شدن صحبت می شود، اعلام کرد: در واقع کرونا یک جریان فشار برای انتقال از فضای اول به فضای دوم شد و راستا زندگی، کار آموزشی، ارتباطات اجتماعی و خرید را به سمت فضای دوم یعنی فضای مجازی سوق داده است.

عاملی در مورد فراگیری بلاها، با اشاره به اینکه بشر با انواع بلایا که منشأ اضطراب های فردی و اجتماعی است، روبرو می شود، گفت: انواع بلایا که شرایط را برای ارتباطات اجتماعی محدود می نمایند به دو دسته بلایای طبیعی و صنعتی تقسیم می شود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در تعریف بلایای طبیعی گفت: بلایای طبیعی، حوادث ناگهانی و وحشتناک در طبیعت هستند که عموماً منجر به صدمات جدی و مرگ ومیرهای زیادی می­شوند که می تواند منشأ آن یک عامل صنعتی نیز باشد.

وی در تعریف بلایای صنعتی نیز اعلام کرد: بلایای صنعتی یک حادثه فاجعه ­بار و خطرناک است که در اثر خطای آگاهانه یا ناخودآگاهانه انسانی به وجود می ­آید.

عاملی گفت: بلایای طبیعی از نظر منشأ به ژئوفیزیک (مانند زلزله، آتش فشان)، مترولوژیک (مانند انواع طوفان ­ها)، هیدرولوژیک (مانند سیل)، اقلیمی (مانند خشک سالی، آتش­سوزی خودبه خودی جنگل­ ها)، زیستی (مانند اپیدمی­ ها و بیماری­ های ویروسی) و فرازمینی (مانند توفان­ های الکترومانیتیک) تقسیم می شود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران افزود: بلایای طبیعی از نظر طول و زمان به بلایای تدریجی مانند خشک سالی و ناگهانی مانند زلزله و سونامی تقسیم می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: هر چه جامعه بیشتر به سمت صنعتی تر شدن می رود آمار بلاهای طبیعی نیز افزایش پیدا نموده و البته پیشرفت علوم پزشکی، ایمنی و افزایش توانایی بشر خسارت های انسانی آن را کاهش داده است. خسارت های مالی ناشی از بلاهای طبیعی نیز سیر افزایشی داشته است.

عاملی با بیان اینکه شرایط اضطرار با سیر تطور بلایای طبیعی مرتبط است، گفت: دوره اضطرارهای طبیعی ناشی از بلایای طبیعی در قالب زلزله، سیل، طوفان، طغیان و سونامی های دریایی، طغیان آتش فشان های عظیم جهان، ریز گردها، تگرگ و بارندگی های تند مشاهده شده است.

وی ادامه داد: در بلاهای ساختگی صنعتی ناشی از شیوع غیر عمدی همه گیری به وسیله نشت آزمایشگاهی پاتوژن ها با احتمال همه گیری و همچنین شیوع تعمدی و بیوتروریسم و جرائم زیستی صحبت می شود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در مورد شیوع غیرعمدی همه گیری به وسیله نشت آزمایشگاهی گفت: این موضوع در دوران جنگ سرد نیز نمونه های آن مشاهده شده است، همچنین در سال 2019 در مرکز پزشکی اراسموس در هلند و در دانشگاه ویسکانسین-مادیسون مشخص شد که نسخه هایی از ویروس آنفولانزای مرغی ساختگی است.

پاندمیک شباهت زیادی به فضای مجازی دارد، فضای مجازی به صورت مرکزی و غیر مرکزی همه جا حضور دارد و امکان دسترسی را فراهم می نماید و کرونا نیز ابعاد فراگیری و همه جاگیری دارد

عاملی با اشاره به همه گیری پاتوژن ها و تبدیل شدن مسئله محلی به مسئله جهانی گفت: پاندمیک شباهت زیادی به فضای مجازی دارد، در واقع فضای مجازی به صورت مرکزی و غیر مرکزی همه جا حضور دارد و امکان دسترسی را فراهم می نماید و کرونا نیز ابعاد فراگیری و همه جاگیری دارد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه شیوع تعمدی ویرو س ها حرکتی غیرانسانی است، گفت: از قرن بیستم، جنایتکاران و تروریست­ ها نیز به استفاده از سلاح ­های بیولوژیکی روی آوردند و بر اساس اطلاعات پژوهش هایی که در این حوزه اجرا شده، در فاصله سال­ های 1900 تا 2015، تعداد قابل توجهی جرم زیستی و همچنین در فاصله سال­ های 1972 تا 2014 نیز تعداد 42 رویداد بیوتروریسم رخ داده است.

وی ادامه داد: همچنین از آغار قرن بیستم بسیاری از دولت ها برنامه هایی را برای گسترش سلاح های بیولوژیکی طراحی کردند، به عنوان مثال در جنگ جهانی اول، آلمان چندین پاتوژن­ حیوانی اسب و گاو، به ویژه آنتراسیس (عامل بیماری سیاه زخم) و سودوموناس مالی (عامل بیماری مشمشه) فراوری کرد تا در زمان جنگ روی اسب­های نیروهای دشمن اثر بگذارد و همچنین جنگ های شیمیایی که در جنگ تحمیلی کشور خودمان نیز مشاهده شد.

عاملی در تشریح پیغامدهای ناشی از کرونا گفت: کرونا به عنوان عامل فشار برای تشدید دو فضایی شدن جهان و تقویت فضای دوم مطرح است به عنوان مثال در چین 18 میلیون شرکت و نزدیک به 300 میلیون جمعیت شاغل به کار چین به سمت دورکاری رفتند، البته اپلیکیشن های لازم برای دورکاری احتیاج است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در ادامه آنالیز پیغامدهای ناشی از کرونا افزود: کووید 19 به عنوان یک عامل فشار برای تشدید دو فضایی شدن جهان سهم فضای دوم را به صورت خیره نماینده افزایش داد.

وی رواج نگاه توزیع بدون تماس به عنوان یک فرایند جدید را به عنوان یکی دیگر از پیغامدهای ناشی از کرونا مطرح نمود و گفت: توزیع بدون اتصال به انسان، یک منطقی برای شرایط کرونا است که درمان از راه دور نیز به عنوان یک فرایند فراگیر وارد زندگی شد، به عنوان مثال در ووهان چین نزدیک به ده میلیون نفر از خدمات درمان از راه دور استفاده کردند.

عاملی تأکید کرد: ویروس کرونا شرایطی را به وجود آورد که فاصله ها تبدیل به یک الزام اجتماعی شده و ارتباطات در فضای واقعی یا به تعبیری فضای فیزیکی - طبیعی دچار اختلال و مشکل شده است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران افزود: اینترنت همه چیزها به معنی اتصال دیوایس ها به اشیاء، آدم ها، فرآیندها و اطلاعات و به تعبیری به همه پدیده هاست.

عاملی گفت: باید به وسیله اتصال گرایی فراگیر در فضای مجازی به مقابله با ویروس فراگیر کرونا بپردازیم.

وی با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا در فضای فیزیکی به سمتی حرکت کردیم که باید فاصله فیزیکی رعایت شود، توضیح داد: لذا باید به وسیله اتصال گرایی فراگیر در فضای مجازی به مقابله با ویروس فراگیر کرونا بپردازیم.

عاملی با اشاره به اینکه وندایک در کتاب اتصال گرایی به اینکه منطق جهان دوم منطق اتصال گرایی است تأکید دارد، گفت: امری که موجب فراگیر کووید-19 شد، قدرت سرایت آن به دیگری از راستا اتصال به انسان، اشیاء و حتی هوا است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با بیان اینکه فاصله گذاری منجر به اختلال در نظام انسانی و مالی شده است، افزود: در این شرایط نظام حمل ونقل به حداقل ظرفیت خود رسید و در نظر بگیرید که تعداد مسافرانی که در سال توسط بیش از 39 هزار هواپیما جابجا می­شدند که جمعیتی بیش از 4میلیارد مسافر را جابجا می­کردند، دچار مشکل و اختلال جدی شد.

وی افزود: همچنین حجم تبدیل سرمایه به نقدینگی طی چند هفته اول ظهور کرونا و تحت تأثیر نگرانی های ناشی از کرونا به 350 میلیارد دلار رسید که در گذشته تاریخی سابقه نداشته است و در فراوری ناخالص داخلی تأثیرگذار است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد بازتعریف پایه روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی در شرایطی مانند کرونا گفت: شرایط اضطرار مانند شیوع بیماری کووید-19 این مسئله را در صنعت روابط عمومی­ها به وجود می­آورد که با شیوع کرونا، چه تغییری در مسئولیت اجتماعی روابط عمومی­ ها به وجود می ­آید؟

در شرایط اضطرار، مسئولیت اجتماعی روابط عمومی­ ها برای پایداری سازمان و ارائه خدمات و همچنین تأمین احتیاجهای جامعه و رفاه عمومی، ابعاد جدیدی به خود می­ گیرد

عاملی با بیان اینکه مدیریت شرایط اضطرار یکی از وظایف ضروری روابط عمومی­ ها است، توضیح داد: در شرایط اضطرار، مسئولیت اجتماعی روابط عمومی­ ها برای پایداری سازمان و ارائه خدمات و همچنین تأمین احتیاجهای جامعه و رفاه عمومی، ابعاد جدیدی به خود می­ گیرد.

وی ادامه داد: مدیران روابط عمومی­ ها از یک سو به دنبال پاسخگویی فوری به چالش های مربوط به شرایط اضطرار و از سوی دیگر به چگونگی بازمهندسی سازمان و فرایندهای سازمانی به منظور بالا بردن درجه سازگاری سازمان در شرایط اضطرار در بلندمدت می ­اندیشند تا در بحران­ ها آسیب کمتری ببینند.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت: اقدامات سیستمی در چارچوب دورکاری و امور مرتبط به خدمات هوشمند، تعریف عملیاتی کدهای مسئولیت اجتماعی در شرایط اضطرار، اطلاع رسانی خرد و کلان نسبت به شرایط محیطی، مالی، فرهنگی و اجتماعی، اقدامات عاطفی برای آرامش کارکنان و اقدامات ارتباط انسانی به عنوان مسئولیت اجتماعی روابط عمومی­ ها در شرایط کرونا مطرح است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه مسئولیت فضای دوم به عهده روابط عمومی است، گفت: روابط عمومی باید پیشخوان خدمات الکترونیک در فضای دوم باشد اما متأسفانه بسیاری از سازمان ها این مسئولیت را به روابط عمومی ها واگذار ننموده اند.

وی افزود: دورکاری متولی مشخصی در سازمان ها ندارد، بخش زیرساخت و خدمات اتصالات به عهده فناوری اطلاعات است اما خدمات محتوا و فرآیندها بر عهده روابط عمومی است که به نظر می رسد امری ناقص است.

عاملی با تأکید بر اینکه دورکاری برای شرایط زندگی حال حاضر امری گریزناپذیر است، گفت: دورکاری در کشور بیشتر به وسیله تلفن و ایمیل انجام می شود که ضرورت دارد امکانات لازم برای تسهیل در دورکاری فراهم شود، بیش از یک دهه است در بسیاری از کشورها یک یا دو روز از کار به دلیل ترافیک به صورت دورکاری انجام می شود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران اعلام کرد: اقدامات سیستمی در چارچوب دورکاری و امور مرتبط مشمول خدمات هوشمند پاسخگویی در شرایط اضطرار، بازگشت به حالت عادی و انعطاف پذیر و اصلاح و سازگاری برای حوادث آینده است.

وی در مورد تعریف عملیاتی کدهای مسئولیت اجتماعی در شرایط اضطرار گفت: مسئولیت اجتماعی و اخلاق حرفه ای برخاسته از گسترش ارتباطات است، سطح مسئولیت اجتماعی در خانواده، با سطح مسئولیت اجتماعی نسبت به خویشاوندان، سازمان و سطح مسئولیت اجتماعی ملی به دلیل عوامل مداخله نماینده که منجر به چالش می شود متفاوت است.

مسئولیت اجتماعی مسئولیتی است که فرد و جمع در قبال دیگران، جامعه کاری و جامعه عظیم تر و اهداف متعالی اجتماعی سازمان را برعهده دارد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تعریف مسئولیت اجتماعی توضیح داد: مسئولیت اجتماعی مسئولیتی است که فرد و جمع در قبال دیگران، جامعه کاری و جامعه عظیم تر و اهداف متعالی اجتماعی سازمان را برعهده دارد.

عاملی بر تعریف کدهای مسئولیت اجتماعی توسط روابط عمومی تأکید کرد و گفت: مسئولیت اجتماعی شامل تأمین سلامت، نشاط و تعالی فردی و اجتماعی و تقویت حس عضویت اجتماعی اعم از عضویت قومی، ملی یا عضویت گروهی و سازمانی است، به گونه ای که فرد احساس خوشبختی و رضایت از محیط کاری و شغلی و همچنین محیط زندگی خود داشته باشد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه آگاهی آرامش بخش است، اعلام کرد: در شورای مشخص شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه ای با موضوع سیاست های رسانه ای در شرایط کرونا که 16 راهبرد و 48 برنامه اقدام دارد، آنالیز و تصویب شده است.

وی درمورد وظایف رسانه در شرایط کرونا گفت: رسانه نباید درصدد تحمیل رأی خود باشد باید فضای انتخاب را در اختیار کاربر قرار دهد چراکه کاربر موجودی فعال و کنشگر است اما مخاطب موجودی غیبرطرفال است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران با بیان اینکه 40 درصد داده ها در رسانه های اجتماعی درمورد کووید 19 داده دستکاری شده و غلط بوده است، تأکید کرد: نباید مسائل سیاسی و اجتماعی با کشورهای دیگر در بازنمایی خبر تأثیر داشته باشد که در صورت وقوع به عنوان خطای رسانه ای مطرح می شود و موجب بی اعتمادی به رسانه می شود.

عاملی با اشاره به کاهش درآمدها و فراوری ناخالص داخلی در دوران کرونا، گفت: فراوری ناخالص داخلی جهان قبل از کرونا حدود 78 تریلیون دلار بود که امروز بعد از گذشت نزدیک به شش ماه از ظهور کرونا با 10 تریلیون دلار کاهش به 68 تریلیون دلار رسیده است.

وی افزود: تراز سالیانه بودجه دولت ها در سال 2020 نسبت به 2019، نسبت به فراوری ناخالص ملی تغییر نموده است و به عنوان مثال در آمریکا به عدد منفی 13.8، سنگاپور منفی 10.5، مالزی منفی 1.7 رسیده است و همچنین رشد مالی سال 2020 نسبت به سال 2019 در کشور کانادا به منفی 10.8، ژاپن منفی 9.2، چین منفی 4.8 تغییر نموده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: شرایط اشتغال در آمریکا در شرایط کرونا نابسامان شد و همچنین صنعت توریسم که 10 درصد فراوری داخلی کشورهای اروپایی را تشکیل می دهد با صدمه جدی روبرو شد.

عاملی به نقش روابط عمومی برای پشتیبانی از کارکنان در شرایط کرونا تأکید کرد و گفت: سازمان در شرایط اضطرار می تواند ارتباطات عاطفی را به دست بیاورد یا از دست بدهد.

وی با بیان اینکه روابط عمومی قدرتمند احتیاج به تنخواه رسیدگی دارد، گفت: حمایت و پشتیبانی روحی مداوم از کارکنان و ذی نفعان در شرایط کرونا، کوشش برای برطرف احتیاجهای مادی و غیرمادی ذی نفعان، داشتن سعه صدر و حلم و بردباری در ارتباط با ذی نفعان، احترام به کرامت انسان و تکریم ارباب رجوع، بالا بردن حس تعلق کارمندان به سازمان، از جمله اقدامات عاطفی برای آرامش و امنیت کارکنان است.

عاملی تأکید کرد: راست گویی موجب تقویت ارتباط اجتماعی می شود و سازمانی قدرتمند است که روابط عمومی آن راست گو باشد و در ایجاد اطمینان از انجام به ­موقع و صحیح کارها از راه دور پیروز عمل کند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه راستی کلید همه خوبی هاست، توضیح داد: راست گویی موجب تقویت ارتباط اجتماعی می شود و سازمانی قدرتمند است که روابط عمومی آن راست گو باشد و در ایجاد اطمینان از انجام به ­موقع و صحیح کارها از راه دور پیروز عمل کند.

عاملی در ادامه تشریح اقدامات عاطفی برای آرامش و امنیت کارکنان، گفت: اشراف حقوقی مرتبط با فناوری های جدید در جهت دفاع از ذی نفعان و همچنین تجزیه وتحلیل اطلاعات محیط بیرونی و تأثیر آن بر آینده کارکنان و ذی نفعان از جمله این اقدامات است.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران در مورد اقدامات مرتبط با ارتباطات انسانی گفت: ضرورت دارد در شرایط اضطرار بوروکراسی را کاهش و استفاده از نرم افزارهای مدیریت را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه شرایط دورکاری در ابتدا با توجه به ضعف های موجود در ارتباط مجازی موجب احساس تنهایی و حتی افسردگی می شود، تأکید کرد: بالا بردن سرمایه فکری سازمان و بهبود کارآمدی سطح نیروی انسانی در شرایط دورکاری ضروری است و همچنین دسترسی آزاد به اطلاعات سازمانی باید تأمین شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه شرایط اضطرار احتیاجمند روابط عمومی متفاوت و مؤثرتر است، توضیح داد: روابط عمومی باید کنشگر اصلی سازمان ها در شرایط اضطرار باشد.

عاملی ادامه داد: در شرایط اضطرار احتیاج به روابط عمومی 24 ساعته داریم، وقتی همه خواب هستند یا گروهی مبتلا به بیماری شده اند، روابط عمومی 24 ساعته موجب زنده شدن سازمان و ذی نفعان می شود.

استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران تأکید کرد: موقعیت های خاص را باید شناخت و متناسب با موقعیت ظرفیت های حمایتی سیستمی، اطلاع رسانی، عاطفی و ارتباطی را تقویت کرد.

شرایط اضطرار بهترین موقعیت برای تقویت صندلی روابط عمومی و سازمان در رسیدگی به کارکنان است

وی با بیان اینکه ارزش سازمان ها و نام نمای آن ها در شرایط اضطرار برجسته می شود، گفت: شرایط اضطرار بهترین موقعیت برای تقویت صندلی روابط عمومی و سازمان در رسیدگی به کارکنان است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه مهم ترین رکن شهفرایندی به حساب آوردن است، توضیح داد: رئیس سازمان باید مأموریت ها را به طور مساوی توزیع کند تا به نوعی افراد احساس نقش آفرینی داشته باشند، یکی از گروه های نادیده سازمان ها، بازنشستگان هستند که ضروری است توجه به آن ها و تعامل معطوف به فایده مندی صورت گیرد.

عاملی در انتها تأکید کرد: مسئولیت اجتماعی یعنی فضای حمایت از یکدیگر را تقویت کنیم و مسئولیت اجتماعی را باید در به حساب آوردن، حمایت از یکدیگر، تبادل موقعیت و جای هم نشستن تعریف کنیم.

در ابتدا جلسه باقریان که ریاست همایش را بر عهده داشت گفت: در دوران کرونا با طیف وسیعی از اخبار صحیح و ناصحیح در فضای مجازی روبرو هستیم.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، مهدی باقریان دبیر کل رخداد ملی آنالیز مسائل و چالش های روابط عمومی در مورد اخبار جعلی در مورد بیماری کرونا و بیماری های قبل از کرونا گفت: در حال حاضر با طیف وسیعی از اخبار صحیح و ناصحیح در فضای مجازی روبرو هستیم و به قدری این موضوع استرس زا بوده که سازمان بهداشت جهانی اسم آن را همهمه اطلاعاتی گذاشته است.

وی درمورد مسئولیت اجتماعی در دوران شیوع کرونا گفت: مسئولیت اجتماعی برای اولین بار در طول تاریخ بشریت، در دوره بحران کووید 19 بسیار مهم و بااهمیت لحاظ شده است.

باقریان با بیان اینکه قبل از شیوع کرونا مدیرعاملان شرکت های عظیم جهان به تغییر الگوی مسئولیت اجتماعی به الگوی ذی نفعان تأکید نموده بودند، افزود: کرونا مسئولیت اجتماعی را به نحوی تحت تأثیر قرار داده که الگوی قالب مسئولیت اجتماعی که الگوی سهامدار محوری است به الگوی ذینفع محوری چرخش پیدا نموده است.

جهان پور: استفاده از ماسک ضریب بازفراوری بیماری کرونا را کاهش خواهد داد

در ادامه کیانوش جهان پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا گفت: ویروس کرونا به عنوان یک سیلی منجر به هوشیاری بشر شده است.

وی ادامه داد: اگر در جهان پساکرونا بازنگری در توانمندی های بشر صورت بگیرد، قطعاً حیات متفاوتی شکل خواهد گرفت.

جهان پور با تأکید بر اینکه روابط عمومی مستلزم جسارت هایی است، توضیح داد: به مدت 110 روز تقریباً آتش به اختیار در شرایط کرونا به عنوان توفیق الهی در خدمت مردم عزیز بودم.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ادامه داد: از این فرصت استفاده می کنم و این پیغام را خدمت مردم عزیز می رسانم که استفاده از ماسک و حتی استفاده از ماسک های خانگی قطعاً در کنترل بیماری کرونا مؤثر است.

جهان پور تأکید کرد: اصل استفاده از ماسک ضریب بازفراوری بیماری کرونا را کاهش خواهد داد و ظرف 14 تا 28 روز می توان از اپیدمی خارج شد.

وی با بیان اینکه به طور میانگین واکسن ها 70 تا 75 درصد مصونیت ایجاد می نمایند، یادآور شد: با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شستن دست ها تا 95 درصد می توان از ابتلا به بیماری جلوگیری کرد و در واقع این خود یک واکسن است.

برگزیدگان چهارمین رخداد آنالیز مسائل و چالش های روابط عمومی با موضوع کرونا معرفی شدند

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتها از روابط عمومی های ساعی در حوزه مقابله با کرونا با اعطای نشان روابط عمومی و جایزه مسئولیت اجتماعی تجلیل به عمل آمد.

لازم به ذکر است از کیانوش جهان پور رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علیرضا زاهدیان مدیر عامل مجتمع فولاد غدیر نی ریز، حیدر ضیغمی مشاور مدیر عامل و مدیر گروه روابط عمومی و حوزه مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران و سید مصطفی فخری بافقی مدیر روابط عمومی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران- بافق با اعطای نشان روابط عمومی تقدیر شد.

همچنین از سعید معادی مشاور مدیر عامل و مدیر امور روابط عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون، علیرضا امیری مدیر روابط عمومی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، محمد ایرانمنش مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان، ابراهیم معنوی رئیس روابط عمومی صندوق های بازنشستگی، پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت، صادق سکری مدیرکل روابط عمومی شرکت راه آهن ج.ا.ا، محسن محمدیان، مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، مسعود میر محمدی مدیر حوزه مدیرعامل، روابط عمومی و امور بین الملل مجتمع جهان فولاد سیرجان، روح ا... ابوالهادی زاده مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه، محمد حسین ایازی مدیر روابط عمومی و نظارت بر خدمات مجتمع مس آذربایجان، محمدرضا فاتحی مدیر روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس شهر بابک، احمدرضا عصاری معاون ارتباطات، امور مشتریان و بازاریابی بیمه کوثر، سیدفرید میرموسوی مدیر روابط عمومی بیمه دی و علی محمد عزیزی مدیر روابط عمومی مجتمع صنعتی سیمان ایلام در حوزه مسئولیت اجتماعی با اهدای لوح تقدیر شد.

کتاب روابط عمومی در عصر کرونا رونمایی شد

همچنین در حاشیه این رخداد جلد اول کتاب روابط عمومی در عصر کرونا با حضور عاملی، باقریان و زاهدیان رونمایی شد.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 99922

به "روابط عمومی باید پیشخوان خدمات الکترونیک در فضای دوم باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط عمومی باید پیشخوان خدمات الکترونیک در فضای دوم باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید