زشت ترین خداحافظی تاریخ باشگاه استقلال

به گزارش مجله سرگرمی، نحوه جدایی از وینفرد شفر و آن اتفاقاتی که مقابل محل تمرین استقلال رخ داد را باید زشت ترین خداحافظی تاریخ باشگاه استقلال دانست.

زشت ترین خداحافظی تاریخ باشگاه استقلال

حمیدرضا عرب، باشگاه استقلال در ماجرای قطع همکاری با وینفرد شفر ضعیف ترین عملکرد ممکن را داشت و هرگز نتوانست موضوعی به این سادگی را به خوبی سازماندهی نموده و در محیطی محبت آمیز و سرشار از احترام با سرمربی اش قطع همکاری کند. رفتار مسئولان باشگاه استقلال در روبروه با پیرمرد مو سپید نموده فوتبال آلمان به حدی غیرحرفه ای و نادرست بود که حتی منجر به واکنش فوتبال دوستان آلمانی هم شد به طوری که طرفداران قدیمی باشگاه کارلسروهه که خاطرات شیرینی با این مربی داشتند به او این پیام را بدهند: وینی به خانه برگرد!

اوج غیرحرفه ای گری مدیران باشگاه استقلال در موضوع قطع همکاری با وینفرد شفر را می شد آن جا مشاهده کرد که هیچ یک از دست اندرکاران این باشگاه حتی حاضر به برگزاری نشست با این مربی حول محور جدایی نشدند تا پیرمرد درحالی که نسخه برکناری اش در خفا پیچیده شده بود به محل تمرین استقلال مراجعه کند وبا آن صحنه ها روبرو گردد!

وینفرد شفر همان مردی بود که تا دو هفته قبل از ماجرای راه ندادنش به محل تمرین نقطه امید بخش و مرد آمال و آرزوهای همین مدیران محسوب می شد اما آخرین برخورد با او به شکلی رقم خورد که تمام آن حمایت ها را زیر سوال برد و بیش از همه نشان داد در باشگاه استقلال هرگز فضای مناسبی برای فعالیت وینفرد شفر حاکم نبوده و شاید خیلی ها انتظار خلق نتایج ضعیف استقلال را می کشیدند تا شفر به سمت درهای خروجی باشگاه استقلال سوق داده گردد.

قطع همکاری با وینفرد شفر اما هرگز برنامه پیچیده و لاینحلی نبود و مردان تصمیم گیر در باشگاه استقلال می توانستند در محیطی سراسر احترام آمیز با پیرمرد نشست بگذارند واولا او را راضی به جدایی نمایند و بعد به او وعده می دادند که دستمزدش را تمام و کمال از استقلال دریافت خواهد نمود.

حال که او با چنین وضعیتی از باشگاه رانده شده شگفت انگیز است که امیرحسین فتحی، مدیرعامل باشگاه استقلال ادعا می نماید با بدهی صفر ریال با شفر قطع همکاری می نماید. شاید اگر رفتار مناسبی با مرد با تجربه آلمانی می شد شفر هم با استقلال به اصطلاح راه می آمد اما حالا نباید هیچ امیدی به جدایی بی حاشیه و کم هزینه داشت و باید منتظر واکنشی از سوی شفر بود.

جدا از تمام صدمات حقوقی که این ماجرا بر پیکر باشگاه استقلال وارد می آورد وبدهکاری بزرگی را روی دست مدیران آینده می گذارد وجهه باشگاه استقلال نیز به واسطه چنین برخوردی زیر سوال رفت.

شفر از کشوری گام به کارزار فوتبال ایران گذاشته بود که اگر صندلی رفیعش در فوتبال دنیا را نادیده بگیریم هرگزنمی توانیم خاطرات خوبی که آلمان ها همیشه در زمان بحران های طبیعی ایران برای مان ساخته اند را از یاد ببریم. از آلمان ها انبوهی از یاری های انسان محبت آمیز در کنج ذهن مان به یادگار مانده و هیچ گاه از یادمان نخواهد رفت. شفر نیز متولد همین سرزمین بود. دیاری که برای ایرانی ها حاوی همین خاطرات خوش است.

تصمیم گیران در باشگاه استقلال حتی بدون توجه به پیشینه ای که از آلمان ها در ذهن ایرانی ها باقی مانده با چهره بازیکن ساز فوتبال آلمان رفتاری انجام دادند که قطع به یقین بازتاب ناخوشایندی برای این باشگاه در ویترین بین المللی خواهد داشت. همان نقطه ای که مدیران باشگاه استقلال باید آداب چگونه رفتار کردن در آن را به خوبی می دانستند وطوری گام برمی داشتند که منجر به زشت ترین جدایی تاریخ باشگاه استقلال نگردد.

گرچه حضور مجیدی روی نیمکت استقلال در قدم اول جذابیت های بسیاری برای طرفدارانش دارد اما زیر سایه انتخاب مجیدی به عنوان سرمربی موقت استقلال نباید این اشتباه بزرگ و نابخگرددنی گم گردد وچه عاقلانه است که مدیران باشگاه استقلال لااقل محض دلجویی هم که شده آب رفت را به جوی برگردانند، مراسمی را برای تقدیر از پیرمرد برپا نمایند تا او با خاطره ای خوش فوتبال ایران را ترک کند و البته وجهه ای که از باشگاه استقلال مکدر شده قدری شفاف تر گردد.

تکلمه: شفر تیمی را تحویل گرفت که شرایط بسیار اسفباری داشت. او زمانی که سکان راهنمایی آبی ها را دست دست گرفت کمترین امیدی به آینده این تیم نبود اما پیرمرد در حد بضاعت خود فوتبال در استقلال را متحول کرد و با اینکه طی نزدیک به دو سال سرمربیگری در استقلال به جام قهرمانی لیگ نرسید اما خالق فوتبالی رو به جلو و تیمی تماشایی بود. هرچند که باخت های اخیر او به تیم های مدعی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا عمیقا توی ذوق می زند اما استقلال خاطرات شیرینی هم از پیرمرد دارد و هرگز نباید برد این مربی در دربی فصل پیش، پیروزی های به یادماندنی در لیگ قهرمانان آسیا و ساختن تیمی قابل احترام را از یاد برد.

10-1

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 21602

به "زشت ترین خداحافظی تاریخ باشگاه استقلال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زشت ترین خداحافظی تاریخ باشگاه استقلال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید