ساخت برچسب سیلیکونی نانوسوزنی برای انتقال مولکول های زیستی

به گزارش مجله سرگرمی، ایرنا نوشت: محققان دانشگاه پردو آمریکا یک بستر انعطاف پذیر و شفاف برای برچسب های سیلیکونی نانوسوزنی ساختند که امکان انتقال مستقیم مولکول های زیستی را به سلول ها و همچنین مشاهده دقیق آن ها را فراهم می نماید.

ساخت برچسب سیلیکونی نانوسوزنی برای انتقال مولکول های زیستی

نانوسوزن های سیلیکونی در حال حاضر بین پوست، ماهیچه ها یا بافت هایی که احتیاج به دارورسانی دارند، قرار گرفته و مقدار مشخصی از مولکول های زیستی را با دقت بالا به بافت منتقل می نمایند.

معمولا در برچسب های موجود در بازار این نانوسوزن ها روی ویفرهای سیلیکونی سخت و کدر تعبیه می شوند. سختی این برچسب ها موجب ناراحتی بیمار می گردد و به همین علت نمی توان برچسب ها را برای مدت طولانی در بدن باقی گذاشت. برای حل این مشکل، محققان راه حل جدیدی را توسعه دادند که امکان انتقال نانوسوزن های سیلیکونی را که به صورت عمودی روی ویفر سخت سیلیکونی قرار دارند، روی یک برچسب زیستی انعطاف پذیر و شفاف فراهم می نماید. این فناوری امکان وارد شدن 8 یا 9 نانوسوزن را به طور همزمان به درون یک سلول، بدون آسیب جدی به آن در اختیار می گذارد. محققان امیدوارند با بهبود این فناوری بتوانند برچسب هایی را فراوری نمایند که روی پوست بیمار مورد استفاده قرار گرفته و احتیاجی به روش های تهاجمی برای ایمپلنت آن در بدن نباشد. گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Science Advances منتشر شده است.

5656

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6168

به "ساخت برچسب سیلیکونی نانوسوزنی برای انتقال مولکول های زیستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت برچسب سیلیکونی نانوسوزنی برای انتقال مولکول های زیستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید