ساخت روباتی نرم با الهام از زبان وزغ و سمندر

به گزارش مجله سرگرمی، مهندسان پزشکی زیستی با الهام از زبان جانداران دوزیستی مانند آفتاب پرست، وزغ و سمندر نوعی نرم روبات انعطاف پذیر ابداع نموده اند که می تواند در 120 میلی ثانیه یک سوسک پرنده را شکار کند.

ساخت روباتی نرم با الهام از زبان وزغ و سمندر

مهندسان پزشکی زیستی دانشگاه پرودو پس از مطالعه حیوانات دوزیست روباتی ابداع نموده اند که بسیار سریع حرکت می نماید و حتی می تواند با زبان خود یک حشره را شکار کند.

آفتاب پرست، وزن و سمندرها الهام بخش طیف جدیدی از نرم روبات ها هستند که می توانند فعالیت های اتوماتیکی مختلفی را انجام دهند.

مهندسان پزشکی زیستی و صنعتی با مطالعه انرژی ارتجاعی ذخیره شده در زبان این حیوانات که برای شکار به کار می رود را مطالعه کردند. هدف این مطالعه شبیه سازی حرکت زبان این حیوان به طور سریع و غیر روباتیک بود.

روبات ابداعی آنان با استفاده از پلیمرهای انعطاف پذیر و کشسانی ساخته شده که شبیه کش های لاستیکی هستند. داخل این پلیمر کانال های پنوماتیکی وجود دارد که تحت فشار منبسط می گردد.

هنگام ساخت روبات، با کشیده شدن بدنه آن در یک یا چند جهت انرژی ارتجاعی ذخیره شد.

این نرم روبات مانند زبان آفتاب پرست می تواند 5 برابر طول خود کشیده گردد و یک سوسک پرنده زنده را در120 میلی ثانیه شکار کند.

رامسس مارتینز استاد دانشکده مهندسی پزشکی زیستی در دانشگاه پرودو می گوید: ما معتقدیم ساخت چنین روبات هایی با قابلیت حرکات مختلف و سرعت بالا به انجام سریع تر بسیاری از فعالیت های اتوماتیک منجر می گردد.

این نرم روبات های انعطاف پذیر نسبت به نمونه های معمولی چند مزیت دارند. نخست آنکه آنها می توانند اشیا را با دقت و سرعت بالاتری کنترل نمایند.

آنها می توانند از انرژی ارتجاعی ذخیره شده در لایه الاستومری خود استفاده نمایند تا بدون مصرف هیچگونه نیروی خارجی ، اشیا را تا 100 برابر وزن خود نگه دارند. ،مهر

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 57018

به "ساخت روباتی نرم با الهام از زبان وزغ و سمندر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت روباتی نرم با الهام از زبان وزغ و سمندر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید