سه اقتصاد پر رقابت؛ سنگاپور پابه پای آمریکا و سوئیس

به گزارش مجله سرگرمی، سوئیس، سنگاپور و آمریکا رقابت پذیرترین اقتصادهای جهانی در طول 10 سال اخیر بوده اند.

سه اقتصاد پر رقابت؛ سنگاپور پابه پای آمریکا و سوئیس

به گزارش خبرنگاران به نقل از ویژوال کپیتالیست، شاخص رقابت پذیری که هر ساله توسط مجمع دنیای اقتصاد منتشر می شود، به بررسی میزان رقابت پذیری در 141 کشور با توجه به 100 شاخص در سر شاخه های: سلامت، نظام مالی، اندازه بازار، دینامیسم کسب و کار و ظرفیت های نوآورانه می پردازد.

این گزارش که از سال 1979 تا به امروز هر ساله منتشر می شود کشورها را بر اساس امتیازی بین صفر تا 100 رده بندی می کند که صفر بیانگر کمترین میزان رقابت پذیری و 100 بیانگر بیشترین میزان رقابت پذیری است.

بررسی عملکرد کشورهای مختلف در شاخص رقابت پذیری نشان می دهد که سوئیس در طول 10 سال اخیر بهترین عملکرد را داشته است؛ به گونه ای که در بازه زمانی 2010 تا 2019 این کشور برای هشت سال رقابتی ترین اقتصاد دنیا بوده است و در دو سال دیگر نیز رتبه های چهارم و پنجم را از آن خود کرده است.

پس از سوئیس، سنگاپور دومین کشور رقابت پذیر دنیا در طول یک دهه اخیر بوده است؛ به گونه ای که در بازه زمانی فوق این کشور هفت بار به عنوان دومین اقتصاد رقابتی دنیا و دو بار به عنوان سومین اقتصاد رقابت پذیر دنیا معرفی شده است. سنگاپور در رتبه بندی امسال برای نخستین بار پیروز شد تا رقابت پذیرترین اقتصاد دنیا لقب گیرد.

آمریکا نیز سومین و آخرین کشوری است که در طول 10 سال اخیر دست کم یک بار به عنوان رقابت پذیرترین اقتصاد دنیا معرفی شده است. در بازه زمانی 2010 تا 2019 آمریکا در سال 2018 پیروز شد رقابتی ترین اقتصاد دنیا لقب گیرد. این کشور امسال در رتبه دوم و سه مرتبه نیز به عنوان سومین اقتصاد رقابتی دنیا معرفی شده است. ضعیف ترین رتبه آمریکا در رده بندی 10 سال اخیر مربوط به سال 2013 بوده که رتبه این کشور هفتم عنوان شده است.

به جز این سه کشور، سوئد، فنلاند، هنگ کنگ، آلمان، هلند، دانمارک، ژاپن، انگلیس و کانادا دیگر کشورهایی بوده اند که در طول 10 سال جز 10 کشور بهتر در شاخص رقابت پذیری معرفی شده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 78842

به "سه اقتصاد پر رقابت؛ سنگاپور پابه پای آمریکا و سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه اقتصاد پر رقابت؛ سنگاپور پابه پای آمریکا و سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید