عینک های برفی عجیب غریب اسکیمو ها

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: این مرد که عینک چوبی عجیبی به چشم دارد، سعی ندارد مد روز باشد. او فقط برای پیاده روی در توندرا (سرددشت) یخ زده آماده شده است.

عینک های برفی عجیب غریب اسکیمو ها

اینوئیت ها (اسکیمو های کانادا و گرینلند)، یوپیک ها (اسکیمو های سیبری) و سایر مردمان قطبی هزاران سال است که این عینک های ابتدایی، اما بسیار کاربردی را می سازند و می پوشند. این عینک های برفی از هر ماده ای که در مناطق قطبی دورافتاده در دسترس باشد، ساخته می شوند. چوب های آب آورده، استخوان حیوانات، عاج فیل دریایی و شاخ های گوزن شمالی بدیهی ترین گزینه ها هستند. اما عینک های برفی از جنس علف ساحلی هم کشف شده اند.

این عینک ها طوری ساخته می شوند تا اندازه صورت فرد باشند با یک گودی بزرگ در پایین تا روی پل بینی قرار بگیرد. یک نوار سربند از جنس چرم فیل دریایی یا تاندون گوزن شمالی، عینک را محکم روی چشم نگه می دارد. یک برش افقی باریک هم در امتداد طول عینک وجود دارد و مستقیما مقابل چشم قرار می گیرد تا میزان نور ورودی را کاهش دهد و به این ترتیب تابش خیره کننده برف را کاهش دهد. از آنجا که این عینک های برفی دست ساز هستند، اغلب از نظر شکل، مدل و اندازه متنوع هستند.

منبع: amusingplanet

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 62824

به "عینک های برفی عجیب غریب اسکیمو ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عینک های برفی عجیب غریب اسکیمو ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید