لهستان: آلمان نورد استریم 2 را تحریم کند

به گزارش مجله سرگرمی، به گزار ش خبرنگاران به نقل از رویترز، ماتئوس موراویکی نخست وزیر لهستان از آلمان خواست مشارکت در ساخت خط لوله نورد استریم 2 را که قرار است در امر انتقال گاز طبیعی از روسیه به اروپا دخیل باشد، متوقف کند.

لهستان: آلمان نورد استریم 2 را تحریم کند

به ادعای ورشو، با توجه به حادثه ای که برای آلکسی ناوالنی منتقد روس، پیش آمده است؛ این پروژه تهدیدی برای ثبات منطقه محسوب می گردد.

آلمانی ها مدعی هستند که ناوالنی با عامل اعصاب نوویچوک مسموم شده حال آنکه اتحادیه اروپا هم با استناد به این موضوع، کوشش می نماید روسیه را از بابت این موضوع متهم کند.

در همین رابطه، نخست وزیر لهستان نیز مدعی است به ثمر رسیدن پروژه عظیمی چون نورد استریم 2، فقط به قدرتمندتر شدن هرچه بیشتر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و در نهایت افزایش قدرت نظامی این کشور منجر می گردد.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان تا به امروز در برابر خواسته سران اروپا و آمریکا که او را به رها کردن این پروژه مالی ترغیب می نمایند؛ تسلیم نشده است.

وزارت اقتصاد آلمان هم درباره تبعات خروج از این پروژه هشدار داده است. با این حال وزرای دفاع و خارجه آلمان همچنان از توقف همکاری در نورد استریم 2 به عنوان ابزاری برای تهدید روسیه استفاده می نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 110147

به "لهستان: آلمان نورد استریم 2 را تحریم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لهستان: آلمان نورد استریم 2 را تحریم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید