مقابله با گرمایش زمین با بذر هوشمند

به گزارش مجله سرگرمی، محققان برای اولین بار بذر هوشمند لوبیا را فراوری نموده اند که کشاورزان می توانند از آن برای مقابله با گرمایش زمین استفاده نمایند.

مقابله با گرمایش زمین با بذر هوشمند

به گزارش خبرنگار گروه علمی ودانشگاهی خبرنگاران به نقل از یاهونیوز، مهندسان دانشگاه برونل انگلیس در لندن با استفاده از هوش مصنوعی نوعی بذر فراوری نموده اند که در زمان کاشته شدن در خاک قابل کنترل بوده و لذا می توان از آن در برابر گرمایش زمین حفاظت کرد.

بذر هوشمند به علت قابلیت کنترل و سازگاری بالا هم با سرعت بالاتری رشد می نماید و آب کمتری مصرف می نماید و هم موجب آلودگی زیست محیطی کمتری می گردد.

فراوری و کاشت مجموعه ای کوچک از این بذرها در خاک 118 دلار هزینه در بر دارد و البته این بذرها هر یک ساعت یک بار اطلاعاتی را در خصوص شرایط خود و همین طور محیط اطراف مانند دمای خاک و میزان رطوبت مخابره می نمایند.

داده های این بذرهای هوشمند به طور بی سیم به محیط اطراف منتقل می گردد. هر یک از این بذرها دارای یک باتری و حسگری هستند که داده های محیطی را جمع آوری نموده و برای یک رایانه سرور ارسال می نماید. محققان در کوشش هستند تا نمونه های متنوع تری از این بذرها را فراوری نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65233

به "مقابله با گرمایش زمین با بذر هوشمند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقابله با گرمایش زمین با بذر هوشمند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید