پژوهش نقش زعفران در توسعه گردشگری، نمونه موردی شهرستان نطنز در حال انجام است

به گزارش مجله سرگرمی، پژوهش نقش زعفران در توسعه گردشگری، نمونه موردی شهرستان نطنز یکی از پژوهش های در حال انجام پژوهشکده مردم شناسی است که به نقش استعداد و توانمندی های زعفران در توسعه گردشگری می پردازد.

پژوهش نقش زعفران در توسعه گردشگری، نمونه موردی شهرستان نطنز در حال انجام است

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، علیرضا حسن زاده رئیس پژوهشکده مردم شناسی امروز سه شنبه 14 مرداد 99 با اعلام این خبر، گردشگری را صنعتی درآمدزا دانست که در توسعه مالی و فرهنگی جوامع نقش مهمی ایفا می کند.

او گفت: در سال های اخیر شاخه جدیدی از گردشگری به نام گردشگری کشاورزی ایجاد شده که هدف آن بازدید گردشگران از محصولات تک زمانی و تک مکانی کشاورزی است.

حسن زاده اعلام کرد: با توجه به اینکه زعفران، با ارزش ترین رستنی در ایران است و خواص ویژه ای در پیشگیری و درمان برخی بیماری ها دارد، با برنامه ریزی و سرمایه گذاری هدفمند برای این محصول می توان پذیرای گردشگران بسکمک از داخل و خارج ایران باشیم، با سرمایه گذاری در این بخش به درآمدزایی دولت کمک بیشتری خواهد شد.

گلفام شریفی عضو هیت علمی پژوهشکده مردم شناسی و مجری طرح نیز گفت: این طرح پژوهشی به استعداد و توانمندی های زعفران در توسعه گردشگری می پردازد.

او با اشاره به اینکه این مهم از راه برنامه ریزی های مناسب و دقیق در زمان برداشت زعفران به دست می آید تا مردم دیگر مناطق ایران و جهان نیز با زعفران آشنا شوند اعلام کرد: همچنین گردشگران با خرید زعفران به عنوان سوغات سفر، نقش به سزایی در صادرات زعفران ایفا خواهند کرد.

شریفی شرح داد: روش اجرای این طرح جمع آوری اطلاعات شفاهی و مصاحبه با افراد مطلع به طور مثال زعفران کاران و کارشناسان زعفران، مسئولان آژانس های خدمات مسافرتی و راهنمایان تور است.

او گفت: با در نظر دریافت مدت زمان محدود برداشت زعفران در پاییز، حضور طولانی مدت در محل مقدور نبود و تا به امروز سه بار در زمان برداشت زعفران در سال های 96 تا 98 در منطقه نطنز حضور داشتیم و در جشنواره های مردمی شرکت کردیم.

عضو هیت علمی پژوهشکده مردم شناسی افزود: طرح کاربردی یاد شده توسط پژوهشکده مردم شناسی و با همکاری و حمایت مالی پژوهشکده زعفران در دانشگاه تربت حیدریه انجام می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 104090

به "پژوهش نقش زعفران در توسعه گردشگری، نمونه موردی شهرستان نطنز در حال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پژوهش نقش زعفران در توسعه گردشگری، نمونه موردی شهرستان نطنز در حال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید