گزارش خبرنگاران از حضور ایران در ادوار گذشته بازیهای پاراآسیایی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - گروه ورزشی: کاروان ورزش ایران شامل 209 ورزشکار روز دوشنبه نهم مهرماه تهران را به مقصد اندونزی ترک خواهد کرد تا خود را برای حضور در سومین دوره بازیهای پاراآسیایی به میزبانی جاکارتا آماده کند.

گزارش خبرنگاران از حضور ایران در ادوار گذشته بازیهای پاراآسیایی

این دوره از مسابقات هر چند به طور غیررسمی از روز 12 مهر آغاز می شود اما از روز 14 مهر و پس از برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی کارش را آغاز خواهد کرد و 13 تیم ایران برای رسیدن به بهترین جایگاه رقابت خود را آغاز خواهند کرد.

سومین دوره این بازیها در شرایطی آغاز می شود که عمر زیادی از برگزاری این رویداد نمی گذرد. اولین دوره از مسابقات پاراآسیایی همزمان با شانزدهمین دوره بازیهای آسیایی در سال 2010 و در گوانجو چین برگزار شد. این دوره از مسابقات با حضور 41 کشور و در 19 رشته ورزشی بین ورزشکاران زن و مرد برگزار شد و ورزشکاران کشورمان در رشته های دوومیدانی، شنا (معلولان - نابینایان و کم بینایان)، تنیس روی میز، تیراندازی، بوچیا، تیر و کمان، تنیس با ویلچر، وزنه برداری، جودو، دوچرخه سواری، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته، گلبال، فوتبال پنج نفره و بدمینتون حضور داشتند.

دوومیدانی کاران کشورمان در این مسابقات با مجموع 34 مدال شامل 14 طلا، 10 نقره و 10 برنز دارای بیشترین سهم در کاروان کشورمان بودند و تیم وزنه برداری مان با 3 مدال طلا، 5 نقره و یک برنز بعد از دوومیدانی کاران در رده بعدی قرار گرفت. ورزشکاران کشورمان در رشته های بوچیا، تنیس با ویلچر و بدمینتون صاحب مدال و عنوانی نشدند.

در رشته های تیمی ورزشکاران کشورمان توفیق خوبی داشتند و توانستند در فوتبال هفت نفره و والیبال نشسته آقایان به مقام قهرمانی و مدال طلا رسیده و در فوتبال هفت نفره نیز به مقام دوم و مدال نقره برسند. همچنین ورزشکاران کشورمان در والیبال نشسته بانوان، گلبال بانوان و آقایان به مقام سوم رسیدند و مدال برنز گرفتند.

دومین دوره از مسابقات پاراآسیایی همزمان با هفدهمین دوره از بازیهای آسیایی در سال 2014 در اینچئون برگزار شد که کشورمان در این دوره از مسابقات هم حضوری فعال داشت و در رشته های شنا، تنیس روی میز، تیراندازی، بوچیا، تیر و کمان، تنیس با ویلچر، وزنه برداری، جودو، دوچرخه سواری، فوتبال هفت نفره، والیبال نشسته، گلبال، فوتبال پنج نفره، بدمینتون و بسکتبال با ویلچر حضور داشت. این مسابقات در 23 رشته برگزار شد.

در دومین دوره از مسابقات پاراآسیایی ورزشکاران کشورمان با مجموع 120 مدال شامل 37 طلا، 52 نقره و 31 برنز توانست رتبه چهارمی را تکرار کند. در این مسابقات هم دوومیدانی کاران کشورمان مثل دوره قبل بیشترین مدال را کسب کردند. 72 مدال سهم ورزشکاران زن و مرد ما از رشته دوومیدانی در این مسابقات بود که این تعداد مدال شامل 21 طلا، 33 نقره و 18 مدال برنز بود.

وزنه برداران کشورمان با مجموع 8 مدال شامل 4 طلا و 4 نقره دومین تیم پر افتخار و کمانداران نیز با 4 طلا و یک برنز در رده بعدی قرار گرفتند.

در دومین دوره از مسابقات پاراآسیایی تیم فوتبال هفت نفره کشورمان مثل اولین دوره این مسابقات قهرمان بازیها شد و در والیبال نشسته آقایان نیز همچون فوتبال هفت نفره مقام قهرمانی را تکرار کرد.

فوتبال پنج نفره با یک پله صعود نسبت به اولین دوره بازیها پیروز به کسب مقام قهرمانی و مدال طلا شد، تیم گلبال آقایان با دو پله صعود در این مسابقات قهرمان شد و به مدال طلا رسید، تیم والیبال نشسته بانوان که در 2010 در رده سوم قرار گرفته بود در 2014 با یک پله صعود به مقام دوم رسید و تیم های بسکتبال با ویلچر بانوان و آقایان که برای اولین بار در این مسابقات حضور داشتند پیروز به کسب مدال برنز شدند.

کاروان اعزامی کشورمان به سومین دوره بازیهای پاراآسیایی با 209 ورزشکار زن و مرد به همراه 80 مربی در 13 رشته دوومیدانی، تیراندازی، وزنه برداری، شنا، تیر و کمان، تنیس روی میز، دوچرخه سواری، بوچیا، جودو، شطرنج، گلبال، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر حضور خواهند داشت.

پیش بینی ها از حضور ورزشکاران کشورمان در این مسابقات حداقل تکرار رده چهارم دو دوره گذشته در این مسابقات است. این بازی از تاریخ 12 مهر در برخی رشته ها و از تاریخ 14 مهر به صورت رسمی در دهکده بازیهای آسیایی جاکارتا آغاز و تا 24 مهر ادامه خواهد داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 47558

به "گزارش خبرنگاران از حضور ایران در ادوار گذشته بازیهای پاراآسیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش خبرنگاران از حضور ایران در ادوار گذشته بازیهای پاراآسیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید