10 جاذبه ای که در اطراف میدان سرخ مسکو می توان دید!

به گزارش مجله سرگرمی، جاذبه های میدان سرخ مسکو

تمام تورهای روسیه در سفر به مسکو، گردشگران را به میدان مشهور سرخ مسکو می برند. چرا که بسیاری از جاذبه های مطرح این شهر، در اطراف این میدان قرار گرفته است. هر چند که جاذبه های میدان سرخ مسکو بسیار بوده اما در مجموع آن ها را به 10 مورد جداگانه تقسیم کرده ایم که در این مطلب مجله گردشگری خبرنگاران به شما معرفی می کنیم. اولین این جاذبه ها، دروازه ورودی به میدان سرخ مسکو است. دروازه ای به نام دروازه ووسکرسنسکی (Voskresensky Gates) که در شمال میدان سرخ واقع شده و می توانید از آن عبور می کنید. در ادامه با دیگر جاذبه های میدان سرخ مسکو آشنا خواهید شد.

10 جاذبه ای که در اطراف میدان سرخ مسکو می توان دید!

کلیسای سنت باسیل | St. Basils Cathedral

از رنگارنگ ترین و البته منحصر به فرد ترین کلیساهای دنیا است که نمونه ای مشابه ندارد. از این معماری، طراحی و اشکال هندسی ترکیب شده در نمای بیرونی گنبدها و برج های کلیسای سنت باسیل تنها یک نمونه وجود دارد. درون کلیسا هم به زیبایی و با تزئینات پرکار و رنگارنگ باشکوه بوده و هم اکنون به موزه ای تبدیل شده است. بازدید از این جاذبه و کلیسا را به تمام بازدید نمایندگان و گردشگران روسیه پیشنهاد می دهیم.

کاخ های کرملین | The Kremlin

تمام مجموعه کرملین را می توان از جاذبه های میدان سرخ مسکو دانست. بیشتر گردشگران زمانی که به کرملین فکر می نمایند، تنها نام یک کاخ به ذهنشان می آید. این در حالی است که کرملین نام محوطه ای پر از کلیساها و کاخ های پادشاهان و تزارهای مختلفی است که در دوران شوروی سابق در روسیه حکمرانی می کردند. این محوطه جاذبه هایی مانند میدان سنا، کلیسای دورمیشن و اسلحه خانه هم دارد که بسیار برای بازدید فوق العاده هستند.

برج های مشهور کرملین

برج بوروویتسکالا | Borovitskaya Tower

این برج را می توان برج یادبودی برای طبیعت دانست. برج بوروویتسکالا را برای یادآوری وجود جنگل های متراکمی که در گذشته در این نواحی بالای تپه، وجود داشت ساخته اند. این برج نمادین بسیار زیبا در اواخر قرن پانزدهم ساخته شده است. به دلیل قرارگیری روی تپه ای در مسکو، از هر نقطه از شهر که به این سمت نگاه کنید، می توانید آن را ببینید. اگر در میان جاذبه های میدان سرخ مسکو یا کناره رودخانه موسکوا هم باشید که دیگر مسئله ای برای تماشای این برج نخواهید داشت. اگر فرصت دیدن این برج را ندارید، از دور می توانید منظره دوردست آن را مشاهده کنید.

برج نیکولسکایا | Nikolskaya Tower

برج های دیده بانی یا برج ساعت یا هر کاربرد دیگری که بتوان برای برج های باروی کرملین نام برد، این مکان های شاخص را قابل ستایش نموده است. برج نیکولسکی در حدود سال 1491 و همزمان با دیگر برج ها در کنار دیوار اصلی محوطه کاخ کرملین ساخته شد. با این حال در قرن نوزدهم و پس از حمله ارتش ناپلئون دچار آسیب و صدمه شد. این ویرانی باعث شد که برج نیکولسکایا را در طی سال های 1816 دوباره بازسازی نمایند. با این وجود، این برج دوباره در طی شورش های انقلاب روسیه دوباره آسیب دید و تخریب شد. پس از بازسازی دوباره آن، سخت است که بگوییم چه بخش هایی از آن اصلی است و چه بخش هایی مرمت شده است.

برج اسپاسکایا | Spasskaya Tower

یکی از برج های بسیار برجسته در میان جاذبه های میدان سرخ مسکو برجی است که انگلیسی زبان ها به آن برج شوروی می گویند. این برج مشهور با ستاره ای که بالای آن واقع شده است، نمونه ای عالی برای آشنایی با معماری برج های روسیه و کرملین است. برج اسپاسکایا را در سال 1491 ساخته اند و بسیار شبیه به دو برج دیگری است که در این بیست وجود دارد. منتها بیشتر عکاسان به عکاسی از این برج علاقه نشان داده اند. از آنجایی که این برج در نزدیکی کلیسای سنت باسیل واقع شده، همیشه بسیاری از گردشگران متوجه آن می شوند. پس در تور مسکو مطمئن باشید که حتما از کنار این برج عبور نموده و آن را خواهید دید.

مقبره لنین | Mausoleum of Lenin

شاید در میان جاذبه های میدان سرخ مسکو عجیب به نظر برسد که بدن حفاظت شده لنین را در زیر دیوار های کرملین ببینیم. همانطور که آثار تاریخی شوروی سابق باقی مانده اند، بدن مومیایی شده لنین هم اگر چه انقلاب او سرانجامی نداشت، باقی مانده است. از جالب توجه ترین موضوعاتی که راجع به این شخص وجود دارد این است که بازدید نمایندگان با خرید بلیط ورودی می توانند به دیدن بدن مومیایی شده لنین در این موزه و از نزدیک بروید.

مرکز خرید GUM | GUM Shopping Center

شاید تعجب کنید که بدانید در میان بازدید از جاذبه های میدان سرخ مسکو تورهای روسیه به دیدن این بازار مسکو هم می روند. چرا که بنای تاریخی آن بسیار دیدنی است. این بنا در سال 1893 میلادی ساخته شده و در دوران شوروی به فروشگاه دپارتمان ایالت تبدیل شد. این فروشگاه دنیای اصلی در هنگام شب با روشن شدن چراغ های بیرونی، نمایی بسیار زیبا پیدا می نماید. آنچه که در اینجا خواهید دید، شما را به یاد اروپای غربی می اندازد. اگر در زمستان به روسیه سفر کردید، حتما در تور بازدید از درون فروشگاه مرکزی دنیای شرکت کنید و خود را از سرمای بیرون دور کنید.

موزه تاریخی ایالت | State Historical Museum

موزه تاریخی ایالت روسیه در نزدیکی دروازه های وسکرسنسکی قرار گرفته اند. در نتیجه برای بازدید از این موزه باید کمی صبوری به خرج دهید. ابتدا دیگر جاذبه های میدان سرخ مسکو و کاخ کرملین را ببینید و سپس هنگامی که از کاخ کرملین بیرون آمدید، می توانید به دیدن موزه تاریخی ایالت بروید. هر چند که تاریخ ساخت این بنا مربوط به قرن نوزدهم میلادی است و ابتدا کاربرد دیگری داشته اما امروزه برای بازدید عموم تبدیل به موزه شده است. اگر می خواهید از درون موزه دیدن کنید، باید حتما دو ساعت را برای آن در نظر بگیرید. اولین اثر هنری که در این موزه می بینید، اثری هنری مربوط به قرن نه میلادی روسیه است.

یادمان مینین-پوژارسکی | Minin-Pozharsky Monument

در دوره ای حدودای قرن شانزدهم دو شاهزاده روسی توانستند در زمان قحطی و حمله لهستانی های لیتوانی زبان کشور را انجات دهند. هم اکنون مجسمه این دو شاهزاده و قهرمان، در روبروی کلیسای سنت باسیل واقع شده است که عکاسی از آن را به تنهایی بسیار مشکل می نماید. اگر بخواهید تنها از همین مجسمه عکاسی کنید، در نهایت کلیسا هم در پس زمینه دیده می شود. این مجسمه از جاذبه های میدان سرخ مسکو بوده که ابتدا در وسط میدان قرار گرفته بود. اما به دلیل اینکه رژه روندگان بتوانند در زمان استالین به راحتی در میدان حرکت نمایند، این جاذبه را به جلو کلیسای سنت باسیل انتقال دادند.

کلیسای کازان | Kazan Cathedral

یکی از زیباترین و رنگی ترین کلیساهای مسکو که باید به دیدن آن رفت، کلیسای کازان است. از جاذبه های میدان سرخ مسکو که نباید از دست داد. این بنای شگفت انگیز در قرن هفدهم میلادی ساخته شده و هم اکنون در قسمت شمالی فروشگاه سازمانی GUM قرار گرفته و سال ساخت و مرمت آن به 1993 بر می شود. متاسفانه بیشتر گردشگران روسیه پس از دیدن کلیسای سنت باسیل و برج های کرملین، به سادگی از کنار این بنا می گذرند و به آن توجهی نمی نمایند. اگر در برنامه سفر خود نمی رسید که کامل از این کلیسای زیبا دیدن کنید، حداقل هنگامی که در صف ورودی دیگر بناها منتظر رسیدن نوبت هستید، از زمان خود بهره ببرید. به دیدن نمای این کلیسا رفته و از نمای بیرونی آن، عکاسی کنید.

رودخانه مسکوا | Moskva River

همزمانی که به سمت جنوب کلیسای سنت باسیل می روید و می خواهید از میدان سرخ خارج شوید، مطمئن شوید که حتما در کناره رودخانه مسکوا قدم بزنید. با پیاده روی در اطراف این رودخانه می توانید مکان ها و نماهای بی نظیری از شهر مسکو را ببینید. مثلا اگر به سمت شمال رودخانه بروید، نمایی از کلیساها و برج کرملین را در روبرویتان خواهید داشت. کمی بیشتر به سمت غرب پیش بروید تا نمایی از افق شهر مسکو را بر بالای دیوارهای کرملین ببینید. با پیاده روی در کناره رود مسکوا به دیگر جاذبه های میدان سرخ مسکو و البته جاذبه های این شهر خواهید رسید. پارک گورکی و موزه پوشکین از جمله این جاذبه ها هستند.

منبع: tripsavvy.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 24446

به "10 جاذبه ای که در اطراف میدان سرخ مسکو می توان دید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 جاذبه ای که در اطراف میدان سرخ مسکو می توان دید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید