ابهام درباره اسناد استقلال ، باشگاه از تسویه حرف می زند

به گزارش مجله سرگرمی، تنها آرزویی که می توان برای استقلال کرد این است که سندهای ارائه گردیده به کنفدراسیون فوتبال آسیا حقیقی باشد.

ابهام درباره اسناد استقلال ، باشگاه از تسویه حرف می زند

به گزارش خبرنگاران ،30 آگوست، مصادف با 8 شهریور، آخرین مهلت کنفدراسیون فوتبال آسیا(AFC) برای تیم های سرخابی ها بود. باشگاه استقلال تا پنج شنبه فرصت داشته مستندات مالی خود را به AFC ارائه دهد و ثابت کند که بدهی ندارد. پیش از آن هم این مستندات از کانال فدراسیون فوتبال می گذرند و در واقع ارسال مدارک از سوی فدراسیون فوتبال تأییدی است بر صحت ادعای باشگاه. مسوولان باشگاه استقلال اما در تمام ساعات روزهای پنج شنبه و جمعه در دفتر باشگاه مشغول مذاکره با طلبکاران باشگاه استقلال و جلب رضایت آن ها بودند و در نهایت سایت رسمی باشگاه استقلال در خبری روی خروجی سایت رسمی باشگاه گفت که پرونده استقلال در آسیا بسته شده و این باشگاه مشکلی برای حضور در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا را ندارد.

مهلت قانونی باشگاه ها برای ارسال مدارک شان به کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام شده و باشگاه استقلال در خبری روی خروجی سایت رسمی باشگاه اعلام نموده که پرونده استقلال در AFC بسته شده و این تیم مانعی برای حضور در رقابت های آسیایی ندارد.

با این حال اما هنوز خبرهای موثقی به گوش می رسد از طلبکارانی که راضی به بخشش طلب خود نشده اند. نمونه بارز آن ها هم آندرانیک تیموریان و وحید طالب لو که برخلاف توافق هایی که بین مدیربرنامه های آن ها و مسوولان باشگاه استقلال حاصل شده بود اما در نهایت حاضر نشدند طلب خود را به باشگاه ببخشند.

با این حال اما از سوی باشگاه استقلال مدام خبرهایی منتشر می گردد که ضمن انتشار اسامی طلبکارانی که بدهی های شان را بخشیده اند، تأکید می کند که خطری حضور استقلال در دوره بعدی لیگ قهرمانان آسیا را تهدید نمی کند. بی توجه به اینکه کافی است تنها یکی از طلبکاران باشگاه، رضایت نداده باشد تا کوشش ها برای رضایت دریافت از ده ها طلبکار دیگر هم نقش برآب گردد و استقلال طعم تلخ حذف از رقابت های آسیایی را بچشد. به خصوص حالا که گفته می گردد پرونده استقلال بسته شده و شکایت هر طلبکاری به AFC علاوه بر استقلال می تواند فدراسیون فوتبال را هم با خطر محرومیت روبرو کند.

تا کنون آرش برهانی، امیرحسین صادقی، میرشاد ماجدی، پرویز مظلومی، بیژن کوشکی، محسن یوسفی، جواد شیرزاد و تعدادی از بازیکنان دیگر طلب های میلیاردی خود را به باشگاه استقلال بخشیده اند و براساس آخرین خبرهای رسیده از باشگاه استقلال، مسوولان تعدادی از طلبکاران دیگر همچون عباس محمدرضایی، میلاد نوری و... را راضی به بخشش مطالبات نموده اند.

ابهام اصلی اما در بخشش طلب وحید طالب لو و آندرانیک تیموریان است. باشگاه استقلال مدعی شده که پرونده بدهی باشگاه به این دو بازیکن بسته شده اما آخرین خبرها از وضعیت پرداخت بدهی آن ها حاکی از آن است که مدیربرنامه های این دو بازیکن ضمن حضور در باشگاه استقلال وعده جلب رضایت این دو بازیکن را به مسوولان باشگاه داده بوده اما در نهایت موفق نشده رضایت آن ها را بگیرد.

این احتمال وجود دارد که بخشش طلب میلیاردی بازیکنانی چون آرش برهانی، هاشم بیک زاده و امیرحسین صادقی هم به شدت استقلالی ها را امیدوار نموده که بتوانند از وحید طالب لو و آندو هم رضایت بگیرند و آن ها را مجاب نمایند که از این طلب حرفی به AFC نزنند. ضمن اینکه استقلالی ها با جمع کردن چند تن از پیشکسوتان باشگاه در کارگروهی برای مذاکره با طلبکاران، جوی را در باشگاه ایجاد نموده اند که کمتر کسی می تواند مقابل این جو مقاومت کند و طلبش را نبخشد. به خصوص وقتی شخصی مثل عمو نصی استقلالی ها(نصرالله عبداللهی) پیش روی طلبکاران نشسته باشد و از آن ها بخواهد به خاطر استقلال طلب خود را ببخشند!

گویا در این بین تأییدیه فدراسیون فوتبال درباره مستنداتی که باشگاه استقلال ارائه نموده با قدری مماشات درباره این باشگاه، به شدت گره گشا بوده. حال آنکه اگر واقعاً چنین باشد فدراسیون فوتبال باید خود را برای محرومیت سنگین تری آماده کند. مگر اینکه مسوولان فوتبال بخواهند درباره ارسال مدارک باشگاه ها به AFC از همان توجیهی استفاده نمایند که هرسال درباره تأیید مدارک تسویه حساب باشگاه ها پیش از آغاز رقابت های لیگ استفاده می نمایند. یکی از مدیران فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا با وجود قانون فدراسیون فوتبال مبنی بر منع صدور کارت بازی برای باشگاه های بدهکار، گفته بود: ما به ادعای باشگاه ها اعتماد می کنیم و کاری نداریم که آن ها چطور با طلبکاران خود توافق می نمایند، بلکه برای ما فقط ایجاد این توافق مهم است.

در نهایت هم حاصل این دیدگاه فدراسیون فوتبال این می گردد که باشگاه هایی که برای حضور در لیگ برتر مورد تأیید فدراسیون فوتبال قرار گرفته اند، برای حضور در رقابت های آسیایی تا مرز حذف از رقابت ها پیش بروند.

امیرحسین فتحی و معاونانش این روزها تمام کوشش خود را برای جلب رضایت از طلبکاران و تسویه بیش از 10 میلیارد بدهی، به کار بسته اند و حالا مدعی تسویه حساب با تمام طلبکاران باشگاه هستند. همین باعث شده که تعدادی از پیشکسوتان استقلالی به فکر این بیفتند که اگر قدری زودتر تغییرات مدیریتی در باشگاه استقلال ایجاد شده بود و زودتر از این ها استقلال به فکر تسویه حساب با طلبکارانش می افتاد.

حالا هم تنها آرزویی که می توان برای استقلال کرد این است که سندهای ارائه شده به کنفدراسیون فوتبال آسیا حقیقی بوده باشد و فوتبال ایران برای حضور استقلال در رقابت های آسیایی با مشکلات بزرگ تری روبرو نگردد.

پرونده استقلال در AFC بسته شد

سایت رسمی باشگاه استقلال ضمن انتشار خبری، از بسته شدن پرونده استقلال در AFC خبر داده است. در این خبر آمده: با پیگیری های صورت گرفته توسط مدیران باشگاه استقلال و برگزاری جلسات متعدد و فشرده، پرونده بازیکنان پیشین و پیشکسوتان این باشگاه در کنفدراسیون فوتبال آسیا بسته شد.

با توجه به استعلامات اخذ شده از کنفدراسیون فوتبال آسیا و با مساعدت فدراسیون فوتبال و تمامی بازیکنان پیشین و پیشکسوتان محترم باشگاه استقلال که به نحوی در لیست کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار داشتند، پرونده هایی که در مسیر اخذ مجوز حرفه ای گری باشگاه استقلال برای لیگ قهرمانان فصل آینده قرار داشت، حل و فصل شد تا این باشگاه مشکلی برای حضور مقتدرانه در لیگ قهرمانان فصل آینده نداشته باشد. باشگاه استقلال مراتب تقدیر و تشکر خود را از کلیه عزیزانی که جهت حل این مساله باشگاه را یاری کردند، اعلام می کند.

800 - 10

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 2009

به "ابهام درباره اسناد استقلال ، باشگاه از تسویه حرف می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابهام درباره اسناد استقلال ، باشگاه از تسویه حرف می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید