ابرقهرمان تازه مارول به گیشه رونق داد (باکس آفیس هفته)

به گزارش مجله سرگرمی، فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) در نخستین هفته اکرانش با فروشی فراتر از انتظار در صندلی نخست جدول باکس آفیس قرار گرفته است.

ابرقهرمان تازه مارول به گیشه رونق داد (باکس آفیس هفته)

انتظار داشتیم فیلم ابرقهرمانی تازه مارول در روزهای اول نمایش اش در آمریکا فروشی نزدیک به 50 میلیون دلار داشته باشد، اما اینطور که پیداست سینمادوستان آمریکایی داستان های رزمی و شرقی استودیوی مارول را بیشتر از پیش بینی ها دوست داشته اند و شانگ-چی و افسانه ده حلقه در 3 روز نخست اکرانش 71.4 میلیون دلار فروخته تا پس از بیوه سیاه، دیگر فیلم ابرقهرمانی مارول و جلوتر از سریع و خشمگین 9، صندلی دوم لیست برترین افتتاحیه ها در آمریکای شمالی طی دوران جهانگیری کروناویروس را به خود اختصاص دهد.

باکس آفیس موجو فروش بین المللی فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه در آخر هفته گذشته را 56.2 میلیون دلار اعلام نموده تا مجموع عایدی این فیلم در سراسر جهان به 127.6 میلیون دلار برسد.

قهرمان شرقی مارول توانسته به طور کلی رضایت منتقدان را به دست آورد. تا به امروز برای فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه در متاکریتیک بر اساس 49 آنالیز امتیاز قابل قبول 71 از 100 به ثبت رسیده است. سی ونه منتقد نگاهی مثبت به این فیلم داشته اند و تنها دو منتقد ماجراجویی های شانگ چی را ضعیف ارزیابی نموده است. در پایگاه راتن تومیتوز هم بر اساس 243 آنالیز این فیلم امتیاز 92 از 100 را کسب نموده است.

کیت اربلند از ایندی وایر در بخشی از نقد خود برای فیلم شانگ-چی و افسانه ده حلقه آورده است: شانگ-چی بر اساس متر و معیارهای آشنای مارول ساخته شده است، اما در دقایقی فرصت می یابد فیلم خودش باشد. اثر تازه دستین دنیل کرتون در مقایسه با فیلم های ابرقهرمانی قبلی بسیار متفاوت و بهتر است. این فیلم جهتهای زیادی برای ادامه دادن و ساخت نسخه های تازه ایجاد می نماید، مطابق اصول ابرقهرمانان مارول پیش می رود، اما با تمام این تفاسیر جادو و شخصیت های خودش را دارد.

شانگ-چی و افسانه ده حلقه بیست و پنجمین فیلم در جهانی سینمایی مارول (MCU) بوده و وظیفه نویسندگی آن را دیوید کالاهام برعهده داشته است و از میان بازیگران اصلی اش می توان به سیمو لیو در نقش شانگ چی، تونی لیانگ در نقش ماندارین و آکوافینا برای نقشی نامشخص اشاره نمود. ماجراجویی های شانگ-چی نخستین کوشش کمپانی های عظیم برای ساخت یک اثر سینمایی یا تلویزیونی ابرقهرمانی بر اساس ورزش های رزمی در چند سال اخیر نیست، مثلا نتفلیکس در سال 2017 با آیرون فیست کوشش کرد توجه علاقه مندان به فنون مبارزات شرقی را جلب کند، اما این مجموعه به علت مسائل عدیده ای از جمله مبارزات ضعیف و ناقص، کش دار شدن داستان و حتی قهرمانی بیش از مقدار مثبت و روایتی کلیشه ای نتوانست به توفیق چندانی دست پیدا کند، اما به نظر استودیو مارول با تکیه بر تجربیات پیروز خود در جهانی آثار ابرقهرمانی فیلم جالب توجه ای را تحویل سینمادوستان داده است. این سبک از مبارزات و داستانِ رستگاری قهرمانان شرقی در سراسر جهان همواره از محبوبیت بالایی برخوردار بوده اند.

فروش فیلم کندی من (Candyman)، صدرنشین هفته گذشته به نصف کاهش پیدا نموده و این فیلم ترسناک با کسب 10.5 میلیون دلار از گیشه به صندلی دوم جدول رضایت داده است. کندی من طی 10 روز نمایش اش در بازارهای بین المللی 10.9 میلیون دلار فروخته و باکس آفیس موجو مجموع عایدی آن در سراسر جهان را 50 میلیون دلار اعلام نموده که اندکی پایین تر از انتظارات است. جردن پیل، کارگردان فیلم های برو بیرون و آن به همراه وین روزنفلد و نیا داکستا فیلم نامه کندی من تازه به کارگردانی نیا داکستا را نوشته اند و از میان بازیگران آن می توان به یحیی عبدالمتین دوم، تیونا پریس، ناتان استیورات-جارت و کولمن دومینگو اشاره نمود.

تا به این ساعت در متاکریتیک، راتن تومیتوز و IMDb به ترتیب امتیاز 72 از 100، 85 از 100 و 64 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده است. اوون گلیبرمن منتقد ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای فیلم کندی من آورده است: کندی من تازه از طرح داستانی فیلم اصلی به اسم یک طرح خیالی و شیطنت عروسک های شیطانی یاد می نماید تا به مخاطب خود بگوید ساخته داکستا یک اثر واقعی است، در حالی که فیلم قبلی، افسانه ای بوده است. رگه های درام کندی من 2021 بیشتر از اتفاقات اسلشر آن است و علاوه بر این ها، فیلم ساز به خوبی چند دغدغه اجتماعی را هم در اثر جای داده است.

فیلم اکشن-کمدی مرد آزاد طی آخر هفته گذشته با نمایش در 3885 سالن در آمریکا 8.7 میلیون دلار فروخته و در رده سوم جدول باکس آفیس این هفته قرار گرفته است. باکس آفیس موجو رقم عایدی بین المللی این فیلم تا به امروز را 147.4 میلیون دلار اعلام نموده تا مجموع فروش اثر تازه والت دیزنی بعد از 24 روز اکران از 239 میلیون دلار گذر کند.

داستان مرد آزاد، در جهانیی واقعی و درون یک بازی ویدیویی رقم می خورد. در بازی ویدیویی شهر آزاد، گای (با بازی رایان رینولدز) جوان شاد و دوست داشتنی است که زندگی معمولی و سالمی دارد. او صبح ها قهوه می نوشد، گوینده بانک است و با برترین خود در شهر قدم می زنند. اما یک روز، هنگام عبور از کنار دختر مولوتوف (با بازی جودی کامر)، در نگاه اول عاشقش می گردد و اینجا سرآغاز اتفاقات هیجان انگیز داستان است و ناگهان گای آغاز به بازنویسی برنامه ی شخصیت خود می نماید و در بازی به مرد یاغی و سرکشی تبدیل می گردد.

برای فیلم مرد آزاد در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 77 از 100، 82 از 100 و 62 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد با فیلم اکشن-کمدی معمولی روبرو هستیم که احتمالا به خاطر جو سرخوشانه اش و شرایط جهان در ماه های اخیر با استقبال خوبی از جانب سینمادوستان در گیشه روبرو شده است.

پویانمایی گشت پنجه ای: فیلم سینمایی طی هفته گذشته 4 میلیون دلار فروخته و با یک پله تنزل در قیاس با هفته گذشته، صندلی چهارم جدول را تصاحب نموده است. محبوبیت بالای شخصیت های این انیمیشن در میان نوجوانان و عدم نمایش انیمیشن جالب توجه دیگری در سینماهای آمریکا مهم ترین دلایل توفیق گشت پنجه ای در گیشه هستند. باکس آفیس موجو رقم عایدی این انیمیشن از بازارهای بین المللی را هم پس از 17 روز نمایش 50.3 میلیون دلار اعلام نموده تا مجموع فروش گشت پنجه ای: فیلم سینمایی در سراسر جهان به 80.6 میلیون دلار برسد.

در گشت پنجه ای: فیلم سینمایی رایدر و توله سگ ها به شهر ماجراجویی فراخوانده می شوند تا از هرج ومرج جلوگیری نمایند. برای این پویانمایی در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 65 از 100، 79 از 100 و 50 از 100 ثبت شده است.

فیلم گشت و گذار در جنگل (Jungle Cruise) با بازی دواین جانسون و امیلی بلانت در ششمین هفته اکرانش 3.9 میلیون دلار فروخته و به صندلی پنجم جدول رضایت داده است. این فیلم بلاکباستری با بودجه ساخت 200 میلیون دلاری تا به امروز از گیشه آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 100.5 و 86.9 میلیون دلار کسب نموده و بر اساس این آمار و ارقام هنوز پیروز به بازگشت سرمایه نشده است!

فیلم گشت و گذار در جنگل بر اساس مجذوب کنندهیت های پارک های دیزنی ساخته شده است. در این فیلم دواین جانسون نقش کاپیتانِ یک قایق به نام فرانک را بازی می نماید. داستان گشت و گذار در جنگل از این قرار است که فرانک به همراه لیلی و برادرش مک گرگور مأموریت می یابند تا یک درخت جادویی را که قدرت های شفابخشی دارد، پیدا نمایند. اما این کار چندان ساده نیست و در این جهت آن ها می بایست با حیوانات وحشی و رقیب آلمانی اشان بجنگند.

در IMDb، متاکریتیک و راتن تومیتوز برای این فیلم به ترتیب امتیاز 66 از 100، 50 از 100 و 63 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد عموم منتقدان و سینمادوستان نگاه متوسطی به گشت و گذار در جنگل داشته اند. تیم برایتون منتقد Alternate Ending در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: فیلم گشت و گذار در جنگل از مفاهیم قابل توجه ای صحبت نمی نماید، اما بخش های زیادی از نیمه ابتدایی آن مفرح و سرگرم نماینده اند. در یکی دیگر از نقدهای به ثبت رسیده برای گشت و گذار در جنگل، آل اسکندر از The Patriot Ledger فیلم را این گونه ارزیابی نموده است: مزخرفی که به طرز شگفت انگیزی زمان کمی از آن هرز رفته است. این فیلم با بازی جانسون و بلانت دقیقا همان چیزی است که تماشاگر انتظار دارد.

نفس نکش 2 (Dont Breathe 2) در چهارمین هفته اکرانش با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته در صندلی ششم جدول باکس آفیس قرار گرفته است. این فیلم ترسناک و هیجان انگیز هفته گذشته در 2176 سالن در آمریکا روی پرده رفت و 2.2 میلیون دلار فرخت تا مجموع عایدیش در سراسر جهان را به 40.7 میلیون دلار برساند.

اتفاقات فیلم نفس نکش 2 حدود هفت سال پس از فیلم اول رقم می خورد و حالا پیرمرد یک دختر جوان یتیم را که از آتش سوزی خانه اشان نجات یافته زیر پر و بال خود گرفته است. آن ها زندگی آرامی باهم دارند تا اینکه چند جوان خلافکار دختر را می ربایند. حال مرد نابینا باید برای نجات دخترخوانده اش به خانه آدم ربایان برود و این سرآغاز اتفاقات هیجان انگیز داستان است. کارگردانی این فیلم را رودو سایگس بر عهده دارد. سایگس در فیلم قبلی در نوشتن فیلم نامه با فده آلوارز همکاری نموده بود و حالا در نخستین تجربه کارگردانی اش سکان ساخت نسخه دوم نفس نکش را در دست گرفته است.

در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 17 و 35 آنالیز امتیاز 48 از 100 و 51 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده که نشان می دهد از نظر منتقدان نفس نکش 2 در قیاس با فیلم نخست، اثر ضعیف تری است. اوون گلیبرمن منتقد باسابقه ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: با وجود تمام لحظات ترسناکِ اُپرایی و غالبا بی ثمرِ نیمه دوم فیلم، نفس نکش 2 به مقدار فیلم نخست مجذوب کننده نیست. اگرچه نفس نکش 2 در مجموع راضی نماینده است، اما ردی از نبوغ و نوآوری در آن به چشم نمی خورد.

فیلم درام-بیوگرافی عظیمداشت (Respect) با عملکردی بهتر از انتظارات این هفته هم در میان 10 فیلم پرفروش آمریکا به جای مانده و توانسته طی آخر هفته گذشته 1.2 میلیون دلار بفروشد و در رتبه هفتم باکس آفیس بایستد. این فیلم به کارگردانی لیزل تامی و فیلم نامه ای از تریسی اسکات ویلسون بر اساس زندگی خواننده آمریکایی به نام آرتا فرانکلین ساخته شده است و از میان بازیگران آن می توان به جنیفر هادسون (نقش اصلی)، فارست ویتاکر، مارلون ویانز، کارن کلارک شرد، آودرا مک دونالد، مارک مارون، تیتوس برگس، سایکون سنگبلو و هیلی کیلگور اشاره نمود.

آریتا فرانکلین به ملکه روح معروفیت داشت و در مدت بیش از نیم قرن فعالیت هنری اش 18 جایزه گرمی برد. فرانکلین در سال 2010 به سرطان لوزالمعده مبتلا شد و در نهایت، سال 2017 به خاطر این بیماری درگذشت. وی به جز عرصه هنر، در جنبش های حقوق مدنی هم فعال بود.

با وجود عملکرد رضایت بخش فیلم تازه یونایتد آرتیستس و یونیورسال پیچکرز در زمینه فروش، اما منتقدان و سینما دوستان خیلی عظیمداشت را دوست نداشته اند. در هر دو پایگاه راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 104 و 34 آنالیز امتیاز 63 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده است. البته در این بین بعضی منتقدان برخورد عظیمداشت با موسیقی را جالب توجه ارزیابی نموده اند و به اسم نمونه جاناتان دبلیو هیکمن در بخشی از یادداشت خود آورده است: عظیمداشت به موسیقی احترام می گذارد. هر اجرای تکی، ممتاز و مجذوب کننده است و به داستانِ ملودرامِ محکم فیلم روح می بخشد.

جوخه انتحار (The Suicide Squad) با بازی مارگو رابی بمبی بود که عمل نکرد. بسیاری از سینمادوستان و تحلیلگران انتظار داشتند فروش این فیلم در ماه نخست نمایش اش دز آمریکا از 120 میلیون دلار فراتر برود، اما فیلم تازه DC طی 31 روز گذشته تنها 54.4 میلیون دلار فروخته و با احتساب عایدی 108 میلیون دلاری اش از گیشه بین المللی، جوخه انتحار بعد از 31 روز اکران در سراسر جهان، تنها 162.5 میلیون دلار فروخته است.

عموم منتقدان و سینمادوستان اثر تازه DC را نسبت به نسخه قبلی اثر بهتری می دانند. برای جوخه انتحار 2021 تا به این ساعت در IMDb، متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب امتیاز 76 از 100، 74 از 100 و 91 از 100 به ثبت رسیده است. رابی کالین، منتقد تلگراف در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: جوخه انتحار تازه نسبت به نسخه قبلی از هر نظر فیلم بهتری است. اگر از تماشای جوخه انتخار 2016 ناراضی هستید، بد نیست بدانید فیلم تازه دارای جهانی رنگارنگ و خیره نماینده و در عین حال بی رحمانه است که از لحاظ احساسی نکات قابل توجه ای در آن وجود دارد. خلاصه داستان رسمی جوخه انتحار به این توضیح است: خلافکارانی از جهانی DC در زندان به گروه ویژه مخفی می پیوندند تا برای انجام مأموریت تازهشان آماده شوند، اما برای آغازِ کارِ خود باید آزمایش های دشواری را پشت سر بگذارند

بیوه سیاه با بازی اسکارلت جوهانسن و فلورنس پیو دوباره به جمع پرفروش های آمریکا بازگشته است. این فیلم ابرقهرمانی طی هفته گذشته با نمایش در 750 سالن در آمریکا 748 هزار دلار فروخته و به رتبه نهم جدول رسیده است. داستان بیوه سیاه در حد فاصل اتفاقات دو فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی و انتقام جویان: جنگ ابدیت رقم می خورد. در پی وقایع کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ناتاشا رومانوف در پی نافرمانی از توافقنامه سوکوویا و یاری به استیو راجرز، تنها شده و تحت تعقیب دولت قرار گرفته است و به شهر بوداپست می رود و اتفاقات تازهی انتظار او را می کشد. بعلاوه در قالب چند گذشته نمایی (فلاش بک) نکات تازهی درباره ریشه روسی او و آموزش های نظامی اش در پایگاه اتاق سرخ نشان داده می گردد.

باکس آفیس موجو مجموع فروش بیوه سیاه در آمریکا و بازارهای بین المللی تا به امروز را به ترتیب 182 و 186.9 میلیون دلار اعلام نموده است. این فیلم هم اکنون علاوه بر نمایش در سالن های سینما به وسیله سرویس آنلاین دیزنی پلاس هم قابل مشاهده است و اگر چنین نبود، احتمالا فروش بیوه سیاه پس از 8 هفته از مرز 500 میلیون دلار عبور می کرد.

در راتن تومیتوز، متاکریتیک و IMDb به ترتیب امتیاز 81 از 100، 67 از 100 و 69 از 100 برای ماجراجویی های تازه بیوه سیاه به ثبت رسیده که نشان می دهند با اثر ابرقهرمانی قابل قبولی روبرو هستیم. آن هورنادای منتقد واشنگتن در بخشی از یادداشت خود برای بیوه سیاه آورده است: به خاطر ساخت فیلم اختصاصی بیوه سیاه خوشحالم؛ زیرا این شخصیت با بازی اسکارلت جوهانسون لیاقت یک فیلم مستقل را دارد. فیلم در کنار نقاط قوت اش، از جمله بازی خوب فلورنس پیو، از ضعف هایی هم رنج می برد.

فیلم ترسناک و روان شناختی خانه شب (The Night House) به کارگردانی دیوید بروکنر و نویسندگی بن کالینز و لوک پیوتروسکی با یک پله تنزل در قیاس با هفته گذشته و فروشی 552 هزار دلاری به صندلی دهم جدول پرفروش ترین فیلم های در حال اکران آمریکا بسنده نموده است.

برای خانه شب در IMDb، متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب امتیاز 71 از 100، 68 از 100 و 86 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهند با فیلم ترسناک قابل توجه ای طرف هستیم. درک اسمیت منتقد مجله اسلنت در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: خانه شب روایت داستان های کلیشه ای ارواح را به سطح بالاتری می برد و به روشی مجذوب کننده و شگفت انگیز، روبرو با کلیشه های این ژانر را به نمایش می گذارد.

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
شانگ-چی و افسانه ده حلقه

Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings

171.471.4
کندی من

Candyman

210.539
مرد آزاد

Free Guy

48.791.8
گشت پنجه ای: فیلم سینمایی

PAW Patrol: The Movie

3430.3
گشت وگذار در جنگل

Jungle Cruise

63.9105.6
نفس نکش 2

Dont Breathe 2

42.227.9
عظیمداشت

Respect

41.221.9
جوخه انتحار

The Suicide Squad

50.954.4
بیوه سیاه

Black Widow

90.7182.5
اخانه شب

The Night House

30.56.2

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مهسان بلاگ: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157378

به "ابرقهرمان تازه مارول به گیشه رونق داد (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابرقهرمان تازه مارول به گیشه رونق داد (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید