اجرای طرح پایش لاک پشتهای تخم گذار در مناطق لانه گزینی استان بوشهر

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه طرح پایش لاکپشت های تخمگذار در مناطق لانه گزینی و مستعد استان بوشهر انجام می گردد، گفت: این طرح همه ساله از اواخر اسفند تا اواسط تیر ماه در سواحل پارک ملی نایبند، جزایر پارک ملی دیر- نخیلو و سواحل اثر طبیعی ملی جزیره خارگو انجام می گردد.

اجرای طرح پایش لاک پشتهای تخم گذار در مناطق لانه گزینی استان بوشهر

به گزارش خبرنگاران، فرهاد قلی نژاد اضافه نمود: برای حفاظت این جانوران، علامتگذاری لاک پشت های منقار عقابی که جزو گونه های به شدت در معرض خطر انقراض هستند انجام می گردد.

رییس اداره محیط زیست دریایی حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز در این باره گفت: طرح پایش توسط کارشناسان محیط زیست استان و با همکاری گروه های مردم نهاد و دانشگاه های معتبر انجام می گردد.

محمدامین طلاب تاکید نمود: بیشترین جمعیت لاک پشت های لانه گزین در دو جزیره ام الگرم و نخیلو در پارک ملی دیر نخیلو تخم گذاری می نمایند.

وی ادامه داد: در پارک ملی نایبند علاوه بر پایش، حفاظت از لانه های لاکپشت های دریایی نیز انجام می گیرد.

رییس حفاظت محیط زیست دریایی استان بوشهر اطلاع داد: مهمترین عوامل تهدید لاکپشت های دریایی تخمگذار در استان توسعه و ساخت و ساز در سواحل و نا امن شدن محل تخمگذاری آن ها است.

طلاب همچنین بیان کرد: مهمترین علت مرگ و میر لاکپشت های دریایی در آب های کم عمق ایرانی خلیج فارس، گیر افتادن در تورهای صیادی و خفگی ناشی از آن بوده است.

وی اظهار داشت: لاکپشت های دریایی از رده خزندگان بوده و علاوه بر خونسرد بودن، با شش تنفس می نمایند و برای تنفس پس از چند دقیقه، مجبور به آمدن به سطح آب و هواگیری هستند.

قابل ذکر است که عدم صیادی در مناطق تغذیه ای و تخمگذاری لاک پشت های دریایی و اصلاح ادوات صید و روش های بهره برداری شیلاتی می تواند در کاهش تلفات این جانوران مهم و شاخص سلامت دریاها موثر باشد.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 20351

به "اجرای طرح پایش لاک پشتهای تخم گذار در مناطق لانه گزینی استان بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح پایش لاک پشتهای تخم گذار در مناطق لانه گزینی استان بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید