خبرنگاران تمرینات سوارکاری زنجان با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع شده است

به گزارش مجله سرگرمی، زنجان - خبرنگاران - رییس هیات سوارکاری استان زنجان گفت: تمرینات سوارکاری این استان با رعایت دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی در حال اجرا است.

خبرنگاران تمرینات سوارکاری زنجان با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع شده است

محمدرضا رجبی خمسه، روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، اضافه کرد: تمرینات سوارکاری در زنجان پس از سه ماه وقفه، بار دیگر از خرداد ماه سال جاری، فعال شد تا سوارکاران از انگیزه و آمادگی باز نمانند.

وی گفت: ترس از شیوع ویروس کرونا و احتمال ابتلا سوارکاران به این بیماری باعث شده است تا مجوز برگزاری مسابقات استانی و کشوری داده نگردد و این موضوع صنعت اسب را به لحاظ کسب درآمد به وسیله خرید و فروش و حمل و نقل اسب در معرض تهدید و آسیب قرار داده است.

رجبی خمسه، با بیان اینکه برگزاری مسابقات در واقع خون رگ ورزش سوارکاری است، اضافه کرد: صنعت اسب با برگزاری مسابقات رونق می گیرد که در غیر این صورت این صنعت درآمدزا به لحاظ گردش اقتصادی و ورزش سوارکاری در حالت رکود قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه سوارکاری جزو رشته های انفرادی است و به همین خاطر مجوز فعالیت به باشگاه های سوارکاری داده شده است، گفت: پارسال قریب 400 سوارکار به صورت آماتور و حرفه ای در این رشته ورزشی زنجان فعالیت داشتند که 80 نفر آنان حرفه ای و مابقی به صورت آماتور بودند.

رییس هیات سوارکاری استان زنجان، تعداد باشگاه های سوارکاری استان زنجان را 16 باب اظهار داشت گفت: زنجان از وجود 2 باشگاه عظیم برخوردار است که در هر کدام از آنها 80 راس اسب نگهداری می گردد، گفت: در حال حاضر اسب های این استان از نژادهای مختلفی چون کرد، عرب، ترکمن، دوخون، پونی، آلمانی، سوئیسی، بلژیکی و هلندی، هستند.

رجبی خمسه با بیان اینکه 10 باشگاه سوارکاری در شهرستان زنجان، 2 باشگاه در شهرستان ابهر، سه باشگاه در شهرستان خرمدره و یک باشگاه نیز در شهرستان سلطانیه قرار گرفته است، اضافه کرد: 20 درصد از اسب های این استان از نژاد ترکمن، 10 درصد عرب، 10 درصد کرد، 10 درصد خارجی و 50 درصد مابقی نیز دوخون و بومی است.

وی توضیح داد: اسب پونی ویژه سوارکاری بچه ها، اسب عرب و کرد برای زیبایی، اسب های خارجی برای پرش، ترکمن به منظور کورس و پرش و دوخون نیز برای کورس، پرش و استقامت است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 98926

به "خبرنگاران تمرینات سوارکاری زنجان با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تمرینات سوارکاری زنجان با رعایت پروتکل های بهداشتی شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید