خودکفایی در فراوری تجهیزات بازرسی، کنترل و مدیریت تردد

به گزارش مجله سرگرمی، استفاده از تجهیزات بازرسی و کنترل و مدیریت تردد در دنیا امروز، به علت گسترده شدن حجم و اندازه ارتباطات اجتماعی و جابجایی های بشر و بعلاوه با توجه به افزایش دغدغه های امنیتی، از اهمیت قابل توجهی برخوردار شده است.

خودکفایی در فراوری تجهیزات بازرسی، کنترل و مدیریت تردد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در این راستا، شرکت های دانش بنیان کشورمان در این حیطه وارد میدان شده اند و توانسته اند تا حد زیادی احتیاج کشور به این قبیل تجهیزات را برطرف و منافع مالی و امنیتی قابل توجهی را هم نصیب ایران نمایند.

در این رابطه، محمد باقری مدیر شرکت دانش بنیان سامانه های کنترل دقیق که در عرصه تجهیزات بازرسی و کنترل و مدیریت تردد فعال است می گوید: به طور کلی در هر جایی که تردد انجام گردد، مدیریت و کنترل آن هم تعریف می ­گردد. محصولات مرتبط با این حوزه می­ توانند در سازمان ها و ادارات، مراکز نظامی، مراکز آموزشی، دانشگاه ها، خوابگاه های دانشجویی، هتل ها، مجموعه های ورزشی و ... کاربرد داشته باشد. قبلاً این تجهیزات از خارج تأمین می­ شد تا اینکه چند شرکت داخلی اقدام به فراوری پراکنده­ تجهیزات بازرسی، کنترل تردد و مدیریت تردد کردند تا احتیاجهای داخلی کشور را برطرف نمایند.

وی در شرح یکی از محصولات شرکت دانش بنیان سامانه های کنترل دقیق، به فراوری گیت های بدون مانع اشاره می نماید و می گوید: یکی از دغدغه های مدیران، نظارت برعبور و مرور پرسنل، بدون ایجاد اختلال در رویه های کاری آن ها است. در این راستا، شرکت دانش بنیان سامانه های کنترل دقیق، دست به فراوری گیت های بدون مانع زده است.

این گیت ها مانعی برای عبور افراد ندارند ولی سنسورهایی در آنها تعبیه شده است که تصویر فرد عبور نماینده را شبیه سازی نموده و با استفاده از یک الگوریتم ویژه، عبور غیر مجاز را تشخیص دهند. در این شرایط در صورت عبور فرد متخلف، دستگاه می تواند با صدای آلارم، ناظرین را از این تخلف مطلع سازد. گیت های بدون مانع از بیشترین امنیت برخوردار هستند و بخاطر نگرش هایی مانند تکریم ارباب رجوع، حداقل هزینه تعمیر و نگهداری، سادگی استفاده و... مورد توجه هستند.

فراوریات این شرکت دانش بنیان به همراه دیگر شرکت های فعال در این حوزه، تقریبا موجب شده است تا جلو واردات محصولات این حوزه به کشورمان گرفته گردد. این شرکت دانش بنیان توانسته به طور غیرمتمرکز برای 95 نفر اشتغالزایی مستقیم داشته باشد. اضافه بر این تا حد زیادی در نتیجه فراوری این محصولات، از خروج منابع ارزی کشورمان هم جلوگیری شده است.

این فعال دانش بنیان در خصوص دلایل اجرایی و عملیاتی شدن ایده این شرکت به این موارد اشاره دارد: یاری به ایجاد امنیّت و آرامش در کشور بدون دخالت خارجی ها، ایجاد اشتغال پایدار، صرفه جویی ارزی، ایجاد آرامش برای خریداران با امکان پشتیبانی قوی محصولات بصورت داخلی.

این فعال در حوزه فناوری کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه محصولات فراوریی این شرکت از چه وضعیتی در مقایسه با نمونه های مشابه خارجی برخوردار است می گوید: این محصولات بر سه اصل مکانیک، برق و الکترونیک و نرم­افزار تکیه دارند. تفاوت عمده­ محصولات، بومی بودن آن است. به این معنی که حداقل از نظر نرم ­افزاری (هم نرم ­افزار کنترلی دستگاه و هم نرم ­افزار مدیریت) داخلی بوده و جلو تخلّف های زیادی گرفته شده است.

در نظر داشته باشید که هر دستگاهی که برنامه پذیر باشد می­تواند با روشهای هدفمند مضرّ برنامه ریزی شده یا اینکه مورد هک قرار بگیرد که با فراوری بومی آن جلو بسیاری از این موارد گرفته شده است. در واقع، فراوریات بومی در حوزه تجهیزات بازرسی و مدیریت و کنترل تردد عملا می توانند از خروج بعضی اطلاعات مهم کشورمان به خارج جلوگیری نموده و در حین حال با تعریف سامانه های بومی که کنترل آن ها کاملا دراختیار خود ماست، از سوءاستفاده های احتمالی بیگانگان جلوگیری نمایند.

از طرفی پردازش تردد در محصولات یاد شده با روشهای نوین و الگوریتم های به روز جهان انجام می ­گردد و با هزینه تمام شده معقول که بسیار کمتر از نمونه های خارجی آن است در اختیار مشتریان قرار می ­گیرد. از این منظر، محصولاتی با کیفیت با هزینه ای به مراتب کمتر از نمونه های مشابه خارجی اما هم طراز با آن ها (از نظر کیفیت) فراوری می گردد که جدای از تامین احتیاجهای داخلی کشورمان، در ادامه راه می تواند مسیری را برای صادرات آن ها به دیگر کشورها هم هموار سازد.

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 159726

به "خودکفایی در فراوری تجهیزات بازرسی، کنترل و مدیریت تردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودکفایی در فراوری تجهیزات بازرسی، کنترل و مدیریت تردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید