رسوایی سایبری فرانسه در عرصه بین المللی

به گزارش مجله سرگرمی، وب سایت سایبربان: رئیس اداره امنیت خارجی فرانسه اذعان کرد که این کشور به ایران، کانادا، اسپانیا، یونان، نروژ، ساحل عاج، الجزیره حمله سایبری کرده است.

رسوایی سایبری فرانسه در عرصه بین المللی

برنارد بارییر، رئیس اداره امنیت خارجی فرانسه (DGSE) در یک سخنرانی اطلاعاتی را در زمینه امنیت سایبری فاش کرد. این اطلاعات ظاهراً بدون مجوز منتشر شده و واکنش هایی را از طرف مقامات فرانسوی و سایر کشورها در پی داشته است. وی در این سخنرانی به رشد سریع این سازمان از زمان تأسیس اشاره و بیان نمود که بودجه 500 میلیون یورویی و استخدام 800 نیروی کار جدید در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

اولین ویدئوی این سخنرانی که در فضای مجازی منتشر شده بود، به سرعت حذف شد ولی ویدئوها از لینک های دیگری به سرعت منتشر شده و در حال حاضر با کیفیت صوتی بالا در دسترس قرار گرفته است. اطلاعات فاش شده این موضوع را برای سازمان اطلاعاتی فرانسه روشن کرده است که سازمان امنیت ملی آمریکا اقدام به هک مقامات کاخ الیزه کرده اند. این سخنرانی نشان می دهد که DGSE یک سازمان دفاعی نیست و همواره در تهاجم به قدرت های خارجی به صورت فعالانه حضور دارد.

روزنامه لوموند فرانسه سال 2013 مقاله ای منتشر کرد که در آن ادوارد اسنودن ادعا کرده بود مقامات کانادایی بر این باورند، سازمان های اطلاعاتی فرانسه در حملات سایبری گسترده در سال 2009 به این کشور نقش داشته اند. هنوز هیچ تکذیبیه ای از سوی مقامات فرانسوی در مورد این ادعا صادر نشده است.

کانادایی ها مدعی شده اند که با استفاده از روش مهندسی معکوس بدافزار کشف شده در حمله سایبری را رمزگشایی کرده اند. برنامه نویسی که این بدافزار را طراحی کرده از اسامی فرانسوی بابر و تی تی استفاده کرده و به ادعای مقامات کانادایی این برنامه نویس فرانسوی است.

بارییر با اشاره به تاریخچه فعالیت های سایبری فرانسه گفت که این کشور در سال 1995 یک ابررایانه از آمریکا خریداری کرد که می توانستند به وسیله آن رمز عبور را بشکنند. وی اضافه نمود: اولین فعالیت های هکری را در سال 1992 شروع کردیم و من اولین تیم هکری را راه اندازی کردم که اولین سربازان ارتش سایبری فرانسه بودند.

واکنش سریع سازمان های امنیتی به حذف فیلم این سخنرانی، نشان از اهمیت اطلاعات منتشر شده در زمینه امنیت سایبری دارد. این اطلاعات که توسط یک مقام دولتی منتشر می شود می تواند تبعات حقوقی برای کشور فرانسه ایجاد کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: برترین ها
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55413

به "رسوایی سایبری فرانسه در عرصه بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی سایبری فرانسه در عرصه بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید