سونا اکسیژن فعال؛ راهکاری نوین برای سلامتی و چربی سوزی

به گزارش مجله سرگرمی، در دنیای امروز که سلامتی و تناسب اندام از اهمیت بالایی برخوردار است، محققان همواره در تلاش برای یافتن راه حل های جدید و کارآمد هستند. یکی از این دستاوردهای نوآورانه، سونا اکسیژن فعال است که توسط شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری مازندران ارائه شده است. این فناوری منحصربفرد، علاوه بر چربی سوزی و کاهش وزن، مزایای متعددی در حوزه سلامت و درمان دارد.

سونا اکسیژن فعال؛ راهکاری نوین برای سلامتی و چربی سوزی

برای مطالعه بیشتر با virapars.ir: سیستم مدیریت محتوای خبری همراه باشد.

محققان یکی از شرکت های فناور مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری مازندران سونا اکسیژن فعالی را عرضه کردند که استفاده از آن علاوه بر چربی سوزی، موجب بهبود زخم های دیابتی و افزایش سطح ایمنی بدن خواهد شد، ضمن آنکه در درمان گرفتگی عضلات غواصان موثر است.

علی خواجوی مقدم، مجری طرح در گفت وگو با خبرنگاران، دستگاه ساخته شده در این شرکت دانش بنیان را سونا اکسیژن فعال دانست و گفت: این دستگاه دارای فناوری ای است که در کشورهای پیشرفته ای چون آلمان و آمریکا در حوزه های مختلف کاربردی شده است که از آن جمله می توان برای کاهش وزن اشاره نمود.

وی جوان سازی پوست را از دیگر کاربردهای این دستگاه نام برد و یادآور شد: این دستگاه همچنین برای درمان زخم های دیابتی، افزایش سطح ایمنی بدن و افزایش عملکرد ریه و سیستم تنفسی کاربرد دارد. درمان بیماری های پوستی استفاده می گردد

خواجوی با بیان این که این دستگاه برای درمان بیماری های پوستی استفاده می گردد، به مکانیزم عملکردی این دستگاه اشاره و گفت: پس از آنکه فرد در داخل محفظه این دستگاه قرار گرفت (سر وی بیرون از دستگاه است) از یک بخش آن همانند سونای معمولی بخار آب به داخل محفظه تزریق می گردد و از سوی دیگر ژنراتور اکسیژن این دستگاه، اکسیژن را به محفظه راهنمایی می نماید.

به گفته وی، بخار موجب باز شدن منافذ پوست می گردد و اکسیژن فعال به وسیله منافذ باز شده پوست جذب خون خواهد شد و از این طریق با افزایش متابولیسم بدن، چربی سوزی رخ خواهد داد. 30 دقیقه استفاده از این سونا به میزان 600 کالری سوزانده می گردد.

این محقق، دستگاه سونا اکسیژن فعال را جزو فناوری های برتر در زمینه ورزشی و کاهش وزن توصیف کرد و یادآور شد: این دستگاه بدون عوارض و استفاده از مواد شیمیایی و سمی قادر به بهبود عملکرد ریه ها و افزایش سطح ایمنی بدن می گردد؛ چراکه این دستگاه اکسیژن هوا را دریافت و تبدیل به اکسیژن فعال نموده و به داخل محفظه سونا تزریق می نماید.

مجری طرح با اشاره به اثرات کاربرد این دستگاه برای غواصان، شرح داد: غواصان با فرو رفتن در اعماق دریا، همیشه دچار گرفتگی عضلات می شوند و با نشستن در داخل محفظه این دستگاه، با افزایش سطح اکسیژن خون، گرفتگی عضلات آنها به سرعت بهبود می یابد.

نکات تکمیلی

  1. مکانیزم عملکرد سونا اکسیژن فعال: این دستگاه با ترکیبی از بخار آب و اکسیژن فعال کار می کند. بخار باعث باز شدن منافذ پوست می شود، در حالی که اکسیژن فعال از طریق این منافذ به جریان خون راه می یابد. این امر باعث افزایش متابولیسم و در نتیجه چربی سوزی می شود.
  2. مزایای سونا اکسیژن فعال در حوزه سلامت:
    • بهبود زخم های دیابتی: اکسیژن فعال با نفوذ به بافت های آسیب دیده، فرآیند ترمیم را تسریع می کند.
    • افزایش سطح ایمنی بدن: اکسیژن فعال باعث تقویت سیستم ایمنی و مقابله بهتر با عفونت ها و بیماری ها می شود.
    • بهبود عملکرد ریه و سیستم تنفسی: افزایش سطح اکسیژن در خون، عملکرد ریه ها را بهبود می بخشد.
    • درمان بیماری های پوستی: با نفوذ اکسیژن فعال به پوست، التهابات و مشکلات پوستی کاهش می یابد.
  3. کاربرد برای غواصان: سونا اکسیژن فعال می تواند گرفتگی عضلات غواصان را که ناشی از فشار زیاد آب است، برطرف کند. افزایش سطح اکسیژن خون، باعث بهبود سریع تر عضلات می شود.
  4. مزایای سونا اکسیژن فعال نسبت به روش های سنتی: این فناوری بدون استفاده از مواد شیمیایی و سمی عمل می کند و عوارض جانبی ندارد. همچنین در مقایسه با روش های سنتی چربی سوزی، کارآمدتر و موثرتر است.

سخن پایانی

سونا اکسیژن فعال، نمونه ای از نوآوری های فناورانه در حوزه سلامت است که با ترکیب خلاقانه بخار آب و اکسیژن فعال، راهکاری جدید برای چربی سوزی، افزایش سطح ایمنی بدن و درمان برخی بیماری ها ارائه می دهد. این دستاورد ارزشمند، گامی مهم در جهت ارتقای سلامت و کیفیت زندگی افراد محسوب می شود.

انتشار: 16 فروردین 1403 بروزرسانی: 16 فروردین 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 96286

به "سونا اکسیژن فعال؛ راهکاری نوین برای سلامتی و چربی سوزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونا اکسیژن فعال؛ راهکاری نوین برای سلامتی و چربی سوزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید