شعر خشنود و شاد و خندانم

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران | سرویس سرگرمی - برخی از اشعار بچگانه به نسل های مختلف تعلق دارند. همه ما از دوران کودکی خود شعر هایی را به یاد داریم که با آن ها پایکوبی نموده و خندیده ایم و اکنون با شنیدن دوباره شان اشک شوق از چشمانمان جاری می گردد. همچنین بچه ها و خردسالان امروز به ترانه هایی احتیاج دارند که به آن ها نشاط ببخشد و درس زندگی بیاموزد. مطلب پیش رو درباره یکی از این شعرهاست: شاد و شاد و خندانم…

شعر خشنود و شاد و خندانم

در ادامه مطلب، ابتدا متن شعر مسرور و شاد و خندانم را می خوانید؛ سپس می توانید به اجراهای متفاوت از این ترانه گوش بسپارید و در سرانجام با عواملی که این شعر و آهنگ را به بچه ها تقدیم نموده اند، آشنا خواهید شد.

متن شعر مسرور و شاد و خندانم

مسرور و شاد و خندانم

قدر جهان رو می دانم

خنده کنم من

دست بزنم من

پا بکوبم من

شادانم

در دلم غمی ندارم

زیرا هست سلامت جانم

عمر ما کوتاست

چون گل صحراست

پس بیایید شادی کنیم

بیایید باهم بخوانیم

ترانه مهربانی

عمر ما کوتاست

چون گل صحراست

پس بیایید شادی کنیم

گل بریزم من

از روی دامن

بر روی خرمن

شادانم

نکته: در نسخه هنگامه یاشار در بند دوم بجای شادانم، جوانم و در بند پنجم بجای مهربانی، جوانی را آمده است.

فایل های دانلود آهنگ

دانلود آهنگ مسرور و شاد و خندانم هنگامه یاشار

https://setare.com/files/fa/news/1399/3/8/361513-242.mp3

دانلود آهنگ مسرور و شاد و خندانم ناصر نظر

https://setare.com/files/fa/news/1399/3/8/361514-418.mp3

دانلود آهنگ بی کلام مسرور و شاد و خندانم پیانو و همنوازی

https://setare.com/files/fa/news/1399/3/8/361515-832.mp3

دانلود آهنگ بی کلام مسرور و شاد و خندانم گیتار

https://setare.com/files/fa/news/1399/3/8/361516-727.mp3

عوامل ساخت مسرور و شاد و خندانم

هرچند نام شاعر در هاله اسامی خوانندگان این آواز گم شده، اما خوب است بدانیم شاعر این ترانه نوستالژیک عباس یمینی شریف است و آن را در اوایل دهه پنجاه سرود. عباس یمینی شریف (1298-1368) فارغ التحصیل دوره تخصصی آموزش بچه ها از دانشگاه کلمبیا امریکا با درجه فوق لیسانس بود و شعر های بچگانه او تأثیر بی نظیری در ادبیات بچه ها ایران داشته است.

اولین خواننده این شعر هنگامه مفید است. هنگامه مفید (یاشار) که در سال های پیش از انقلاب در زمینه آهنگسازی برای بچه ها فعالیت داشت، این شعر را در سال 1356 اجرا کرد. با پخش مکرر این آهنگ از رادیو و تلویزیون، مسرور و شاد و خندانم به آواز محبوب بچه ها و البته بزرگسالان تبدیل شد. هنگامه مفید (1335-) از شخصیت های شناخته شده عرصه فرهنگی بچه ها است که علاوه بر خوانندگی ترانه های بچگانه بعنوان شاعر و ترانه سرا، نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر های عروسکی و تئاتر های کودک و نوجوان فعالیت دارد.

سومین نام در راستای معرفی این شعر ناصر نظر است. پس از انقلاب مسرور و شاد و خندانم بازسازی و سال 1383 در آلبوم ترانه شادی منتشر شد. آهنگساز آن ناصر نظر بوده و خواننده اش شهرزاد بهشتیان با همخوانی جمعی از بچه ها است. ناصر نظر (1341-) در صندلی موسیقیدان آلبوم های بسیاری برای بچه ها منتشر نموده است. او که از خردسالی به موسیقی روی آورده، در زمینه موسیقی کودک به فعالیت خود ادامه داده است. نماهنگ مسرور و شاد و خندانم با آهنگسازی او در سال های اخیر به تکرار از شبکه پویا پخش می گردد.

سخن آخر

در سرانجام امیدواریم این مطلب توانسته باشد شما را با این شعر زیبا بیشتر آشنا کند. اگر شما نیز از آهنگ مسرور و شاد و خندانم خاطره دارید، دیدگاهتان را برایمان بنویسید و بگویید این آهنگ را در چه سنی شنیده اید؛ چه خاطراتی را برای شما زنده می نماید و کدام اجرا از شعر مسرور و شاد و خندانم را بیشتر می پسندید؟ اگر قصد دارید این شعر را به بچه ها آموزش دهید، حتماً از مطلب بهترین روش یاد دادن شعر به بچه ها بازدید کنید.

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: setare.com
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 141320

به "شعر خشنود و شاد و خندانم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شعر خشنود و شاد و خندانم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید