فینال با طعم چای ، پیروزی آمریکا بر انگلیس در نیمه نهایی جام جهانی

به گزارش مجله سرگرمی، تیم ملی فوتبال زنان آمریکا با رجحان دو بر یک بر انگلیس به دیدار نهایی رقابت های جام جهانی زنان در فرانسه راه یافت.

فینال با طعم چای ، پیروزی آمریکا بر انگلیس در نیمه نهایی جام جهانی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اس پی ان، نخستین بازی از مرحله نیمه نهایی هشتمین دوره جام جهانی فوتبال زنان شامگاه سه شنبه در استادیوم المپیک لیون برگزار و نتیجه نهایی در همان 30 دقیقه ابتدایی رقم خورد. ابتدا آمریکا با گل دقیقه 10 کریستن پرس پیش افتاد، انگلیس 9 دقیقه بعد با گل الن وایت بازی را مساوی کرد و در دقیقه 31 کاپیتان الکس مورگان با زدن گل دوم آمریکا، این تیم را به بازی نهایی فرستاد.

فیل نویل، بازیکن پیشین منچستریونایتد و تیم ملی فوتبال انگلیس پیش از بازی گفته بود انگلستان باید برچسب تیم نیمه نهایی ها را از روی خود بردارد؛ اشاره مستقیم سرمربی تیم ملی زنان انگلیس به ناکامی تیم های ملی این کشور در رسیدن به یک فینال معتبر اروپایی و جهانی اما این آمریکا بود که با وجود در اختیار داشتن کمتر توپ، بازی را برد. هر دو تیم چهار ضربه در چارچوب زدند، با این تفاوت که آمریکا 10 ضربه به سمت دروازه رقیب داشت و انگلیس فقط شش ضربه.

البته انگلیس در دقیقه 84 می توانست بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه پنالتی استف هوتن در دقیقه 84 از دست رفت و با اخراج میلی برایت در دقیقه 86، عملا بازی برای انگلیسی ها به انتها رسید. این تیم سال جاری در جام جهانی زنان فرانسه چهار پنالتی به دست آورد (بیش از همه تیم ها) و سه پنالتی را از دست داد (بیش از همه تیم ها) تا دست کم یک رکورد در کارنامه خود ثبت نموده باشد. هر چند این رکورد بار منفی دارد!

از سوی دیگر، آمریکا با فزونی بر انگلیس 11 بازی اخیر خود را در جام جهانی با برد پشت سر گذاشت که بهترین رکورد پیروزی پیاپی در تاریخ جام جهانی است. ضمن اینکه تیم ملی فوتبال زنان آمریکا برای سومین بار پیاپی به بازی نهایی رسید تا با مجموع پنج بار حضور در فینال از این نظر رکورددار باشد. آمریکا در چهار فینال پیشین فقط یک بار باخته و با سه قهرمانی در هشت دوره بهترین تیم جام جهانی زنان است.

یکی از نکته های جنجالی بازی نیمه نهایی، شادی پس از گل کاپیتان و سرگروه آمریکا بود. مورگان که از بهترین گلزنان تاریخ جام جهانی زنان است، پس از زدن گل دوم آمریکا انگشتان دست راستش را به نشانه نوشیدن یک فنجان چای به دهان خود نزدیک کرد؛ حرکتی که بعضی آن را توهین به انگلیسی ها دانستند. هر چند این گل در شب تولد 30 سالگی مورگان به ثمر رسید و می توان آن را نشانه جشن خودمانی این بازیگر هم برشمرد.

جشن شادی گل بازیکنان تیم ملی آمریکا پیش تر هم در همین جام جهانی دردسرساز شده بود. در دور مقدماتی وقتی آنها با 13 گل تایلند را بردند، شادی شان حتی پس از بازی هم ادامه داشت و در بازی بعد، کارلی لوید یکی از گل هایش را با دست زدن مودبانه به شیوه گلف بازها جشن گرفت.

دومین بازی مرحله نیمه نهایی جام جهانی فوتبال زنان در فرانسه شامگاه امروز چهارشنبه بین تیم های سوئد و هلند در استادیوم المپیک لیون برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30434

به "فینال با طعم چای ، پیروزی آمریکا بر انگلیس در نیمه نهایی جام جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فینال با طعم چای ، پیروزی آمریکا بر انگلیس در نیمه نهایی جام جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید