نداشتن تحرک و جنب و جوش، نقص است؟

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران/لرستان یک دکترای تربیت بدنی می گوید: برخلاف سیر صعودی صنعت، شاهد سیر نزولی در حرکت و پویایی انسان ها هستیم.

نداشتن تحرک و جنب و جوش، نقص است؟

مصطفی بهرامی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، اظهار کرد: چون زندگی امروزه نسبت به گذشته خیلی فرق نموده و تکنولوژی پیشرفت زیادی داشته، متاسفانه بعضی از مردم کاملاً به زندگی ماشینی عادت نموده و تنبل شده اند.

وی با بیان اینکه چرخ های صنعت با شتاب به حرکت درآمده، افزود: برخلاف سیر صعودی صنعت، شاهد سیر نزولی در حرکت و پویایی انسان ها هستیم.

بهرامی تاکید نمود: لازمه زندگی انسان، تحرک و پویایی بوده و نداشتن تحرک کافی و جنب و جوش نشانه عیب و نقص است.

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان توضیح داد: نبود پویایی و جنب و جوش تأثیرات منفی داشته و سلامتی جسمانی و روانی جامعه را به مخاطره انداخته است.

وی بیان نمود: فقر حرکتی ناشی از پیشرفت تکنولوژی به همراه بعضی عادات ناصحیح مثل نشستن، ایستادن، راه رفتن و… سبب یکسری دیگر از ناهنجاری های جسمانی شده و در نتیجه روز به روز تعداد افرادی که از ناهنجاری های جسمانی رنج می برند بیشتر و بیشتر می گردد و باعث مسائل عدیده ای در جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان خواهد شد.

بهرامی با بیان اینکه امروزه تحقیقات متعددی در سطح دنیا در زمینه ناهنجاری های جسمی انجام گرفته که نشان دهنده میزان شیوع این تغییر شکل ها در بین افراد جامعه است، افزود: در این زمینه تحقیقات مختلفی در کشورمان انجام شده که همگی موید میزان بسیار بالایی از این ناهنجاری ها در بین اقشار جامعه به ویژه دانش آموزان است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان تاکید نمود: می توان با استفاده از حرکات اصلاحی که کارآیی مؤثری در دوران تحصیلی دارد، نقش مهمی در انحرافات و مسائل موجود ایفا کرد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 106174

به "نداشتن تحرک و جنب و جوش، نقص است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نداشتن تحرک و جنب و جوش، نقص است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید