ویژه شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت؛ حماسه دلاوران؛ روایت دلاوری مردم قهرمان پرور بوشهر

به گزارش مجله سرگرمی، نمایش حماسه دلاوران در جشنواره تئاتر مقاومت، روایتی متفاوت از دلاوری و مقاومت مردم بوشهر در سه دوره تاریخی است.

ویژه شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت؛ حماسه دلاوران؛ روایت دلاوری مردم قهرمان پرور بوشهر

علی قربانی کارگردان نمایش حماسه دلاوران که از بوشهر در بخش صحنه ای این دوره از جشنواره مقاومت شرکت نموده، در خصوص مضمون این اثر نمایشی به خبرنگار گفت: نمایش حماسه دلاوران بیان کننده دلاوری ها و مقاومت مردم قهرمان پرور بوشهر در سه دوره تاریخی است؛ دوره هایی که به سرکردگی شهیدان احمدخان تنگستانی، رییس علی دلواری و نادر مهدوی با دستان خالی و نیروی اندک در مقابل نیروی متجاوز انگلیس و آمریکا، جانانه مقاومت نموده و شهید شدند.

وی در خصوص جشنواره تئاتر مقاومت بیان نمود: اولین سالی است که در این جشنواره شرکت می کنم؛ طبیعی است هر جشنواره ای کم و کاستی هایی دارد که البته حل شدنی است. مهم حضور گروه های نمایشی است که شور و شوقی مضاعف برای یادگیری و محک خوردن دارند.

این کارگردان در خصوص وضعیت تئاتر در شهرستان ها اظهار کرد: خوشبختانه مسائل اولیه کمتر شده؛ به طور مثال هر شهرستان یک فضای خوب و مطلوب جهت تمرین و اجرا دارد. کار ها بیشتر دلی و در سایه دوستی است و کم توقع پیش می رود. طبیعی است مسائلی که گریبانگیر گروه های تهرانی است، در شهرستان ها نیست.

قربانی در خصوص استقبال مخاطبان از جشنواره گفت: متاسفانه ما همیشه از لحاظ مخاطب مشکل داشتیم؛ یکی از دلایل آن تبلیغات ضعیف است. هیچ نشانه ای از جشنواره در محل اجرای نمایش ها نصب نشده است. اطلاع رسانی کمرنگ است.

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

tour-canada.ir: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 آبان 1400 بروزرسانی: 23 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 7408

به "ویژه شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت؛ حماسه دلاوران؛ روایت دلاوری مردم قهرمان پرور بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژه شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت؛ حماسه دلاوران؛ روایت دلاوری مردم قهرمان پرور بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید