یکی از اسرارآمیزترین بناهای تاریخی دنیا

به گزارش مجله سرگرمی، انسان موجودی است که کشف ناشناخته ها برایش جذابیت بالایی دارد، حال اگر این ناشناخته ها با اسرار خاصی همراه باشند صندلی کاملا متفاوتی پیدا می نمایند. سازه استون هنج یکی از این ناشناخته ها است که هنوز هم رازهای زیاد کشف نشده ای با خود دارد.

یکی از اسرارآمیزترین بناهای تاریخی دنیا

به گزارش خبرنگاران، استون هنج یکی از بناهایی تاریخی اسرارآمیزی است که در فیلم ها و سریال های رازآلود زیاد نشان داده می شود. این بنا یکی از جاذبه های گردشگری عجیب در بریتانیا است که محبوبیت زیادی بین گردشگران دارد و یکی از اسرارآمیزترین بناهای تاریخی دنیا به شمار می آید.

این بنای تاریخی در دشت سالزبری، ویلت شایر انگلستان واقع شده است که قدمت آن به عصر نوسنگی باز می شود؛ هم چنین گفته شده است این سازه سنگی با بیش از پنج هزار سال از اهرام ثلاثه مصر قدمت بیشتری دارد.

بعضی از کارشناسان معتقدند که استون هنج از سه هزار تا دو هزار سال پیش از میلاد مسیح ساخته شده است؛ هم چنین بر اساس بعضی از نظریه ها ساخت این بنای تاریخی حدود پنج هزار سال پیش شروع شده و پس از آن ها توسط قوم دیگری ادامه پیدا نموده است.

استون هنج از دو دایره سنگی متحدالمرکز ساخته شده است که ارتفاع سنگ های دایره ای درون آن به 6 متر و وزن آن ها به حدود 50 تن می رسد. دایره بیرونی این سازه سنگی قطری 115 متری دارد که از سنگ های کوچک تری ساخته شده است که به عنوان ورودی عمل می نموده اند.

این بنای سنگی از 74 تخته سنگ عظیم ساخته شده است که 30 عدد آن ها دایره درونی به قطر 30 متر را تشکیل می دهند، 29 تخته سنگ به صورت افقی روی تخته سنگ های ایستاده قرار گرفته و 15 تخته سنگ آخر که از بقیه سنگ ها بزرگ ترند به شکل نعل اسب درون این دایره قرار گرفته اند.

ایده ها و نظریه های متفاوتی در خصوص این که این سایت تاریخی برای چه منظوری ساخته شده است وجود دارد؛ عده ای بر این باورند که استون هیج در گذشته به عنوان معبد استفاده می شده است یا بعضی معتقدند که بیماران زیادی زمان بیماری به دلیل خاصیت شفادهنگی سنگ های این منطقه در آن حضور پیدا می نموده اند.

هم چنین اعتقاد بعضی از کارشناسان در خصوص این منطقه این است که استون هیج یک فضای نجومی بوده و از آن استفاده های نجومی می شده است، به این شکل که در روز 21 ژوئن خورشید از شمالی ترین بخش دایره بیرونی طلوع می نماید و اولین اشعه های آن درست از میان نعل اسب درونی عبور می نماید.

با توجه به این نظریه، ویلیام استاکرلی در سال 1740 مطالعاتی را در این زمینه انجام داد و نخستین نقشه دقیق از این منطقه را تهیه کرد که با نگاه به این نقشه می توان متوجه ارتباط این بنا با حرکت خورشید و ستارگان شد.

در سال های اخیر از استون هیج عکاسی زیرزمینی انجام گرفت که در آن تعیین شد سنگ های این منطقه در گذشته قسمتی از یک ساختمان پیچیده تر بوده اند اما رازهای این بنای تاریخی شگفت انگیز هنوز که هنوز است تعیین نشده و دانشمندان و محققان می توانند تا سال ها روی این منطقه کار نمایند تا شاید روزی رازهای آن کشف شوند.

این بنای تاریخی سنگی که یکی از عجایب دنیا باستان و در حال حاضر از مشهورترین محوطه های باستانی دنیا است از سال 1986 در فهرست میراث دنیای یونسکو ثبت شده است.

منبع:

www.travelandleisure.com

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آذر 1400 بروزرسانی: 2 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 34421

به "یکی از اسرارآمیزترین بناهای تاریخی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکی از اسرارآمیزترین بناهای تاریخی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید