7 مکان عجیب در جهان که شبیه به سیاره ها هستند

به گزارش مجله سرگرمی، طبیعت همیشه پر از زیبایی و عجایب است. در این مطلب مکان های عجیبی که تداعی کننده سیاره هاست را به شما معرفی می کنیم.

7 مکان عجیب در جهان که شبیه به سیاره ها هستند

بشر با وجود تمام پیشرفت های علمی و کنجکاوی برای سرک کشیدن به گوشه گوشه کهکشان و جهان هستی، هنوز نتوانسته به چنین آرزوی دیرینی دست پیدا کند. با این حال هنوز هم مکان های ناشناخته بسیاری بر روی زمین باقی مانده است. کمی که بر روی همین زمین سبز و آبی بگردید، آن قدر شگفتی و عجایب خواهید دید که چه بسا تا زمانی قید کشف سیاره ای دیگر را بزنید. همراه با خبرنگاران به کشف 7 سیاره بر روی زمین و شناخت مکان های عجیب در جهان بیایید.

جزیره سُقُطرا، یمن

بی شک این جزیره جزو چند سیاره بر روی زمین و از مکان های عجیب در جهان است که باعث می گردد تا در نگاه اول گمان کنیم جزیره سقطرا از سیاره ای دیگر به روی زمین آمده است. درخت خون اژدها، گونه ای بی نظیر است که تنها در جزیره سقطرا یمن دیده می گردد. جزیره کوچک سقطرا در یمن و در حاشیه اقیانوس هند قرار گرفته است. جالب آن که این جزیره بین 6 تا 7 میلیون سال پیش بخشی از قاره آفریقا محسوب می شده و به مرور زمان از آن جدا شده است.

دریاچه ناترون، تانزانیا

دریاچه ناترون یکی از مکان های عجیب در جهان دریاچه ای قرمز رنگ و متفاوتی است که خاصیت قلیایی آب آن به قدری بالا و سوزاننده است. ناترون که به دریاچه سوزان شهرت دارد یکی از 7 سیاره بر روی زمین است، ولی برخلاف اغراق و گزارشات بعضی از رسانه ها سوزش این آب قلیایی به قدری نیست که حیوانات این اقلیم را پس از در تماس قرار دریافت با آب، بلافاصله به سنگ تبدیل کند.

غارهای کرم شبتاب، نیوزیلند

این غار سیاره زیبایی را در خود جای داده و از مکان های عجیب جهان است. غارهای وایتومو نیوزیلند، یک اکوسیستم مملو از کرم های شب تاب زیبا و دیگر جانوران است. نورهای درخشان و تزیینات آویزان از آن حاصل کار نوعی کرم شب تاب به نام Arachnocampa luminosa است که فقط در غارهای نیوزیلند دیده می گردد.

جزیره دوون، کانادا

دوون جزیره ای متروک در مرزهای کاناداست که آب و هوای ناملایم و زمین قرمز رنگش آن را به جزیره ای مریخی بر روی زمین بدل نموده است. زمین این جزیره تقریبا در تمام طول سال یخ زده است، به طوری که بخشی از جزیره همیشه پوشیده از کلاه های یخی است و دمای باقی جزیره نهایتا تا 8 درج سانتیگراد بالا می رود. ویژگی آب و هوایی دوون باعث شده تا پوشش بسیاری ناچیزی داشته باشد و در نتیجه حیوانات بسیار کمی هم در این جزیره زندگی نمایند.

پارک ملی ژانگ جیاجی، چین

این پارک ملی 300 کیلومتر مربعی، یکی از مکان های عجیب در جهان و مملو آسمان خراش های سنگیست. بعضی از این ستون های سنگی حتی از برج امپایر استیت نیویورک نیز بلندترند. جالب است بدانید که برای ساخت جهانی پاندورا در فیلم آواتار از این پارک ملی که جزو چند سیاره بر روی زمین است الهام گرفته شده است.

غار سون دونگ، ویتنام

غار سون دونگ ویتنام، قطعا یکی از زیباترین و عجیب ترین غارهای جهانست که اولین وجه تمایزش وسعت بی نظیر آن است. در واقع غار سون دونگ عظیم ترین غار شناخته شده در جهان است که عظیم ترین تالار آن 9 کیلومتر طول، 200 متر عرض و ارتفاعی 150 متری دارد و وسعت حفره زیرزمینی َش به قدری ا ست که یک شهر با تمام خیابان ها و آسمان خراش هایش در آن جا می گیرد. همچنین چند تا از عظیم ترین استالاگمیت های جهان که طولی 70 متری دارند، در غار سون دونگ قرار دارند.

دریاچه جوکولسارلون، ایسلند

دریاچه یخی جوکولسارلون و ساحل یخ زده اش یکی از مکان های عجیب در جهان محسوب می گردد. شن های آتشفشانی سیاه این دریاچه زمینه منحصر بفردی برای قطعه های یخ این دریاچه است که سیاره ای بر روی زمین ایجاد نموده است. دریاچه جوکولسارلون در حاشیه پارک واتناجوکول و جنوب شرقی ایسلند قرار گرفته است.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با جاذبه های گردشگری بیشتر این مکان های باورنکردنی بهشت روی زمین هستند را بخوانید.

tafreh.ir: طفره | نگاه نقادانه به اخبار و رویدادهای روزانه

manotosport.ir: ورزش من و تو | مجله خبری و ورزشی، اخبار ورزشی

spaceweb.ir: مجله فضای وب | مجله فناوری های کابردی در گردشگری و مسافرتی

منبع: پیام دلتا
انتشار: 20 آبان 1400 بروزرسانی: 20 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 113373

به "7 مکان عجیب در جهان که شبیه به سیاره ها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مکان عجیب در جهان که شبیه به سیاره ها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید