تولیدات دامی سمنان با بهره گیری از پژوهشگاه رویان افزایش یابد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید شهاب الدین چاوشی ظهر چهارشنبه در نشست شورای عشایری استان سمنان به میزبانی سالن مدیریت بحران استانداری با حضور کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایری کشور بابیان اینکه سالانه 400 هزار تن شیر و گوشت از سوی عشایر استان فراوری می گردد، ابراز داشت: با توجه به اینکه در حوزه فراوری گوشت از ظرفیت های مطلوبی برخوردار هستیم اما به نظر می رسد که نتواستیم در این زمینه عملکرد مطلوبی را ارائه کنیم و این مهم می طلبد تا با بهره گیری از پژوهشگاه رویان این فراوریات را افزایش دهیم.

تولیدات دامی سمنان با بهره گیری از پژوهشگاه رویان افزایش یابد

وی بابیان اینکه عشایر برای اجرای امور اداری خود راه های طولانی را طی می نمایند، ابراز داشت: از مدیران دستگاه های اجرایی تقاضا داریم که در تسهیل روند اداری این افراد کوشا باشند و خواسته های آن ها را در اسرع وقت عملیاتی نمایند.

فراوری 35 درصد صنایع دستی کشور توسط بخش عشایر

استاندار سمنان بابیان اینکه 35 درصد صنایع دستی توسط بخش عشایر فراوری می گردد، ابراز داشت: با توجه به اینکه یکی از راه های امرارمعاش عشایر فراوری صنایع دستی است لذا باید برای آن ها بازارچه های موقت و دائمی در استان تشکیل گردد و مسئولان زمینه ایجاد این فروشگاه ها را به نحو مطلوب فراهم نمایند.

چاوشی بابیان اینکه در شرایط تحریم تنها قشری از جامعه که می تواند ما را از بن بست های اقتصادی نجات دهند عشایر هستند، توضیح داد: عشایر نقش مهمی در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دارند و اگر بنا به هر دلیلی دچار بحران شویم عشایر پاسخگوی احتیاج کشور خواهند بود.

وی بابیان اینکه تقویت جامعه عشایر به منظور افزایش توفیقات بیشتر در جامعه لازم است، اضافه کرد: یکی دیگر از راه های کسب درآمد عشایر استفاده از ظرفیت گردشگری است لذا توسعه جذب توریسم باید در برنامه های اول استان سمنان تعریف گردد تا بتوان با گردش درآوردن صنعت سبز به منطقه رونق تازه بخشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 مرداد 1400 بروزرسانی: 21 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 3958

به "تولیدات دامی سمنان با بهره گیری از پژوهشگاه رویان افزایش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولیدات دامی سمنان با بهره گیری از پژوهشگاه رویان افزایش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید