صعود 51 درصدی بورس

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران : در آخرین روز کاری هفته 51 درصد نمادهای بازار رشد قیمت داشتند و 46 درصد نمادها قرمزپوش شدند.

صعود 51 درصدی بورس

به گزارش خبرنگاران ، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با رشد 8 هزار و 405 واحدی به رقم یک میلیون و 256 هزار و 921 واحد رسید. شاخص کل فرابوس هم 123 واحد رشد کرد و در سطح 18 هزار و 87 واحد نهاده شد.

بعلاوه شاخص هم وزن با رشد هزار و 650 واحدی در سطح 384 هزار و 180 واحدی ایستاد.

صعود 51 درصدی

در آخرین روز کاری هفته 51 درصد نمادهای بازار رشد قیمت داشتند و 46 درصد نمادها قرمزپوش شدند. 234 نماد رشد قیمت داشتند که 163 نماد بورسی و 71 نماد فرابورسی بودند. بعلاوه 213 نماد کاهش قیمت داشتند که 149 نماد بورسی و 63 نماد فرابورسی بودند.

ورود پول حقیقی

روز چهارشنبه پس از یک روز وقفه ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و 164 میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام گنگین (شرکت نگین گردشگری ایرانیان) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 83 میلیارد تومان بود. پس از گنگین، نوری (شرکت پتروشیمی نوری) و شستا (شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

سهم های تاثیرگذار

امروز نمادهای شستا، پارس و شتران بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد فولاد، وپارس و وسکرمان نمادهای عظیم بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش ترین نمادهای بورس ومدیر صدرنشین است و برکت و شستا در رتبه های بعدی هستند. در فرابورس هم لطیف، کرمان و چخزر پرتراکنش ترین نمادها هستند.

افزایش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 8 هزار و 456 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز سه شنبه 12 درصد کاهش یافته است. بعلاوه ارزش معاملات خرد با رشد 3 درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم 6 هزار و 432 میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف های سرانجامی بازار

در سرانجام معاملات امروز ارزش صف های خرید نسبت به سرانجام روز سه شنبه یک درصد کاهش یافت و در رقم 438 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف های فروش هم 13 درصد کاهش یافت و 905 میلیارد تومان شد.

شرکت محصولات کاغذی لطیف (با نماد معاملاتی لطیف) با صف خرید 181 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار نهاده شد. پس از لطیف، نمادهای اتکای (بیمه اتکایی ایرانیان) و کرمان (سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش هم به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در سرانجام معاملات صف فروش 58 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سنیر (سیمان سفید نیریز) و کمرجان (بازرگانی و تولیدی مرجان کار) بیشترین صف فروش را داشتند.

نقشه بورس بر مبنای ارزش معاملات

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155237

به "صعود 51 درصدی بورس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود 51 درصدی بورس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید