محمد بوهاری برای دومین بار به ریاست جمهوری نیجریه انتخاب شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آمارهای غیررسمی و مبتنی بر نتایج کمیسیون انتخاباتی نیجریه نشان می دهند که محمد بوهاری رئیس جمهور کنونی نیجریه توانسته است برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری این کشور به پیروزی برسد.

محمد بوهاری برای دومین بار به ریاست جمهوری نیجریه انتخاب شد

پیش از اعلام آرای آخرین حوزه انتخاباتی در نیجریه، بوهاری با کسب 56 درصد آراء از رقیب خود آتیکو ابوبکر (با 40 درصد آراء) پیشی گرفت.

محمد بوهاری در یک پیغام توئیتری نوشت: من با اعضای بسیار سختکوش تیم خود که بسیاری از آنها جوان هستند، دیدار کردم. من به دستاوردهایمان بسیار افتخار می کنم.

گفتنی است که آتیکو ابوبکر تاجر و معاون پیشین رئیس جمهور نیجریه و همچنین رقیب اصلی بوهاری در انتخابات ریاست جمهوری خواهان توقف فوری اعلام نتایج از سوی کمیسیون مستقل انتخابات ملی تا زمان اعلام نرخ مشارکت به احزاب رقیب شد.

حزب متبوع آتیکو ابوبکر با رد آراء اعلام شده، مدعی شدند که این آمار نادرست و غیرقابل قبول است؛ در مقابل حزب متبوع بوهاری نیز حزب رقیب را به کوشش برای بی اعتبار ساختن نتایج انتخابات متهم ساخت.

بهر حال، این اتهام زنی ها علاوه بر تشدید تنشها در حوزه های رأی گیری، با بروز درگیریهای خشونت آمیز همراه بوده است.

ناظران اعزام شده از سوی جامعه مالی کشورهای غرب آفریقا، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل از تمامی احزاب شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری نیجریه تقاضا کردند که ارائه شکایات انتخاباتی خود را تا زمان اعلام نتایج رسمی (اوایل هفته آینده) به تعویق اندازند.

گفتنی است نامزدی که بالاترین شمار آراء را در انتخابات سراسری نیجریه به دست آورد، برنده انتخابات اعلام می گردد؛ البته به شرط آنکه در دو سوم از 36 ایالات نیجریه و همچنین شهر آبوجا پایتخت این کشور دست کم یک چهارم آراء را کسب نماید. در غیراین صورت، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.

با این وجود، نتایج غیررسمی رویترز نشان می دهد که بوهاری آراء کافی را با رعایت هر دو شرط کسب نموده است.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13759

به "محمد بوهاری برای دومین بار به ریاست جمهوری نیجریه انتخاب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محمد بوهاری برای دومین بار به ریاست جمهوری نیجریه انتخاب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید